Η Honda, που ζυγίζει τις προοπτικές περαιτέρω εμπλοκής της στη Formula 1, υποστηρίζει ότι έχει ήδη προσεγγιστεί από αρκετές ομάδες που ενδιαφέρονται να κλείσουν συμφωνία για τους κινητήρες του 2026.
Η ιαπωνική εταιρεία είναι ένας εκ των έξι κατασκευαστών που έχουν δηλώσει επίσημα το ενδιαφέρον τους για δημιουργία κινητήρων, σύμφωνα με τους νέους κανονισμούς που θα εφαρμοστούν στο μέλλον.
Η συνέχεια με τους τωρινούς συνεργάτες τους στη Red Bull και την AlphaTauri δεν είναι πλέον δυνατή λόγω της συμφωνίας των τελευταίων με τη Ford, οπότε το επόμενο βήμα προφανώς βρίσκεται αλλού.
Η Honda κράτησε ανοιχτή την προοπτική επίσημης επιστροφής το 2026 δηλώνοντας την επιθυμία συμμετοχής στη FIA στα τέλη της προηγούμενης χρονιάς, αλλά πρόσθεσε επίσης ότι δε βρίσκεται προς το παρόν σε θέση να αφοσιωθεί πλήρως στο εγχείρημα.
Μιλώντας σε συνέντευξη τύπου σήμερα πάντως, ο πρόεδρος της Honda Racing Corporation, Koji Watanabe διαβεβαίωσε για το ενδιαφέρον της εταιρείας και την επικοινωνία με ομάδες του grid, βασίζοντας την κίνηση συνολικά και στον ενδεχόμενο σταδιακό εξηλεκτρισμό του πρωταθλήματος.
«Η Formula 1 κάνει μεγάλη στροφή προς τον εξηλεκτρισμό και οι μηδενικές εκπομπές άνθρακα είναι ο εταιρικός μας στόχος στη Honda. Πιστεύουμε ότι η μελλοντική πορεία της Formula 1 ευθυγραμμίζεται με το στόχο μας, οπότε αποφασίσαμε να εγγραφούμε ως κατασκευαστές μονάδων ισχύος,» δήλωσε ο Watanabe.
«Είμαστε περίεργοι να δούμε που θα πάει η Formula 1· είναι η κορυφαία αγωνιστική κατηγορία, πώς θα δείχνει με μεγαλύτερο βαθμό εξηλεκτρισμού; Επιθυμούμε να το παρατηρήσουμε προσεκτικά. Και για αυτό αποφασίσαμε να εγγραφούμε ως κατασκευαστές PU,» συνέχισε.
«Αφότου κάναμε την εγγραφή, επικοινώνησαν μαζί μας πολλές ομάδες της Formula 1. Για την ώρα, θέλουμε να συνεχίσουμε να παρατηρούμε που πηγαίνει η Formula 1 και πως θα πάνε τα πράγματα γενικά. Προς το παρόν, δεν έχουμε λάβει οριστικές αποφάσεις για το αν θα επιστρέψουμε στη Formula 1 ή όχι.
Αλλά, από άποψης τεχνολογικής εξέλιξης, πιστεύουμε ότι το να ξέρουμε πως αυτό θα είναι μέρος της Formula 1 θα μας βοηθήσει με την τεχνολογική εξέλιξη. Οπότε αυτό είναι το σημείο που βρισκόμαστε.»
Αυτήν τη στιγμή, οι πιο ρεαλιστικές προοπτικές συνεργασίας για τη Honda είναι η McLaren και η Williams, ως ομάδες που δε συνδέονται άμεσα ή έμμεσα με κάποιον κατασκευαστή, αν και η στενότητα της σχέσης ανάμεσα σε Williams και Mercedes είναι συζητήσιμη.
Οπωσδήποτε, φήμες έχουν αναφερθεί σε πρώτες επαφές και ενδιαφέρον εκ μέρους της McLaren, η οπόια όμως προς το παρόν δεν ανοίγει τα χαρτιά της. Ο διευθύνων σύμβουλος Zak Brown, μιλώντας στην παρουσίαση του μονοθεσίου του 2023 την προηγούμενη εβδομάδα, αναφέρθηκε μόνο αόριστα στις κινήσεις της ομάδας όσον αφορά τους κινητήρες.
«’Εχουμε κάποιο χρόνο να αποφασίσουμε τι θέλουμε να κάνουμε από το 2026 και μετά. Νομίζω ότι είναι συναρπαστικό για τη Formula 1 που έχουμε τόσους κατασκευαστές να ετοιμάζονται να εισέλθουν. Νομίζω ότι δείχνει την ανάπτυξη του αθλήματος και του ενδιαφέροντος,» δήλωσε ο Brown.
«Είναι κάτι για το οποίο ο Andrea (σ.σ. Stella) και εγώ έχουμε αρχίσει σιγά σιγά να επεξεργαζόμαστε. Δε βιαζόμαστε πολύ και είμαστε πολύ ευχαριστημένοι με τη Mercedes. Οπότε θα δούμε πως θα πάνε τα πράγματα μέσα στην επόμενη χρονιά ή κάπου εκεί πριν χρειαστεί να πάρουμε μια απόφαση.»
Να σημειωθεί εδώ ότι κάποιοι έχουν υποδείξει και την Aston Martin ως πιθανό συνεργάτη της Honda, αν και τα πράγματα είναι ακόμα πιο θολά από αυτήν την πλευρά.
Πηγή: motorsport.com
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!