Η Aston Martin φαίνεται έτοιμη να αλλάξει τους κινητήρες της Mercedes και να ξεκινήσει ένα νέο κεφάλαιο το 2026.
Ρεπορτάζ της συνήθως αξιόπιστης ιταλικής Gazzetta dello Sport υποστηρίζει ότι η ομάδα θα στραφεί προς τη Honda το 2026, έχοντας κλείσει συμφωνία με τον Ιάπωνα κατασκευαστή, που προς το παρόν δε συνδέεται με κάποιο γκαράζ.
Η Honda αυτήν τη στιγμή είναι σε ένα περίεργο σημείο, καθώς οι κινητήρες τους, που κατασκευάζονται στην Ιαπωνία, χρησιμοποιούνται από τη Red Bull και την AlphaTauri ως Red Bull Power Trains, χωρίς η εταιρεία να είναι επίσημος προμηθευτής ύστερα από την έξοδό της από το άθλημα το 2021. Αυτό θα συνεχιστεί μέχρι το τέλος του 2025, οπότε και θα «ξεπαγώσουν» οι μονάδες ισχύος εν αναμονή των νέων κανονισμών του 2026.
Η Honda είναι βέβαια ανάμεσα στους επίσημους προμηθευτές του 2026, αλλά δε θα έχουν πλέον κάποια σχέση με τη Red Bull, καθώς το Milton-Keynes έχει κλείσει συμφωνία με τη Ford για να εξελίξουν από κοινού νέο κινητήρα.
Σύμφωνα με την Gazzetta λοιπόν, οι Ιάπωνες έχουν βρει το νέο τους συνεργάτη στο Silverstone και στην Aston Martin, με τη συμφωνία να αναμένεται να επικυρωθεί αύριο, Τετάρτη 24 Μαΐου. Οι πηγές μιλούν για συμβόλαιο από το 2026 έως το 2030 τουλάχιστον.
Η Aston Martin είναι αυτήν τη στιγμή ένας από τους πελάτες της Mercedes, η οποία παρέχει κινητήρες στην ομάδα από το 2009 και την εποχή της ως Force India. Μετά την εξαγορά της από τον Lawrence Stroll ωστόσο, το βρετανικό γκαράζ έχει αρχίσει να κάνει βήματα προς τα μπρος και να κοιτά προς το μέλλον.
Φέτος, η Aston Martin βρίσκεται δεύτερη στο Πρωτάθλημα Κατασκευαστών, με τον Fernando Alonso να έχει ανέβει στο βάθρο τέσσερις φορές και να είναι τρίτος στο Πρωτάθλημα Οδηγών. Και στα δύο πρωταθλήματα, μόνο η κυριαρχική Red Bull προηγείται, με την προμηθεύτρια Mercedes, που επίσης παρέχει το κιβώτιο και την πίσω ανάρτηση, να βρίσκεται αυτήν τη στιγμή τρίτη.
Μετάβαση στους κινητήρες της Honda θα σήμαινε ότι η ομάδα πλέον δε θα μοιραζόταν τον κινητήρα της με σχεδόν το μισό grid και θα είχε περισσότερη ελευθερία στο σχεδιασμό του μονοθεσίου, ειδικά όσον αφορά την αρχιτεκτονική του πίσω μέρους.
Οι λεπτομέρειες της συμφωνίας ωστόσο δεν έχουν αποκαλυφθεί, αν αυτή η συμφωνία τελικά είναι πραγματική. Υπάρχουν ορισμένα ερωτηματικά, τα οποία θα απαντηθούν σε περίπτωση επιβεβαίωσης.
Το πρώτο εξ αυτών είναι η αντίδραση των συνιδιοκτητών της ομάδας, καθώς η Daimler και ο Toto Wolff, στους οποίους ανήκει μέρος της Mercedes F1, έχουν επίσης ένα μικρό μέρος των μετοχών της Aston Martin Lagonda.
Το δεύτερο είναι το ζήτημα των οδηγών, καθώς η σχέση της Honda με τον Fernando Alonso δεν είναι ακριβώς ιδανική. Η συνεργασία της McLaren με την ιαπωνική εταιρεία δεν απέδωσε την περίοδο που ο Ισπανός βρισκόταν στο Woking, και το διάσημο “GP2 engine!” στον ασύρματο κατά τη διάρκεια του αγώνα στη Suzuka μάλλον δεν έχει ξεχαστεί. Ο Alonso βέβαια θα κοντεύει τα 45 το 2026 και, αν και μέχρι στιγμής έχει αποδειχθεί αειθαλής, είναι αρκετά πιθανό ακόμα και αυτός να έχει επιλέξει να αποσυρθεί μέχρι τότε.
Αναμένουμε την Τετάρτη για επιβεβαίωση ή μη της φήμης αυτής.
Πηγή: planetf1.com
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!