Το νέο σύστημα βαθμών στο φετινό WRC φαίνεται να μην μακροημερεύει, καθώς ο διοργανωτής έκανε επίσημο αίτημα προς τη FIA για επιστροφή στο παλιό σύστημα.
Η συγκεκριμένη πρόταση κατατέθηκε από τον διοργανωτή του WRC, κατά τη διάρκεια του Rally Κεντρικής Ευρώπης και αναμένεται (εάν γίνει αποδεκτή) να φέρει το πρόωρο τέλος στο σύστημα βαθμών που φέτος ξεκίνησε και απονείμει εν δυνάμει βαθμούς από το Σάββατο.
Αντιθέτως, το πλάνο θα είναι οι βαθμοί να αποδίδονται βάσει της τελικής κατάταξης του Rally, με προσθήκη επιπλέον, bonus βαθμών για τις εμφανίσεις της Κυριακής. Οι συγκεκριμένες αλλαγές, ωστόσο, δεν αναμένεται να επηρεάσουν το concept της Power Stage.
Η γενική απόδοση βαθμών (25-18-15-12-10-8-6-4-2-1) αναμένεται να μείνει ίδια και για το 2025, με τον ταχύτερο οδηγό στο σκέλος της Κυριακής να παίρνει bonus 5 βαθμών, ενώ άλλους 5 θα παίρνει ο ταχύτερος της Power Stage.
Αυτό σημαίνει πως, το μέγιστο από ένα αγωνιστικό τριήμερο θα είναι οι 35 βαθμοί.
Το βαθμολογικό σύστημα του WRC άλλαξε στο τέλος της περσινής σεζόν, ως μέρος της προσπάθειας τα πληρώματα να μην αφήνουν το πόδι από το γκάζι τις Κυριακές, προφυλάσσοντας τα ελαστικά τους αποκλειστικά για την Power Stage και τους επιπλέον βαθμούς της.
Έτσι, επιλέχτηκε ένα αρκετά περίπλοκο σύστημα, βάσει του οποίου το ταχύτερο πλήρωμα στο τέλος της δράσης του Σαββάτου έπαιρνε 18 βαθμούς, αλλά εν δυνάμει καθώς θα έπρεπε να τερματίσει την Κυριακή για να του αποδοθούν και επίσημα. Η Κυριακή, περιλάμβανε κατά μέγιστο επιπλέον 12 βαθμούς (7 για τον ταχύτερο της ημέρας και 5 από την Power Stage).
WRC Central European Rally but make it slow-mo 😎#WRC | #CER2024 🇪🇺 pic.twitter.com/nKw1y6Rx80
— FIA World Rally Championship (@OfficialWRC) October 23, 2024
“Είναι αδύνατο να αγνοήσεις τον εκνευρισμό από αρκετούς οδηγούς και συνοδηγούς για την αλλαγή στη δομή των βαθμών φέτος. Αυτό που προτάθηκε έχει περισσότερο νόημα”, ανέφερε πηγή από την τελευταία συνάντηση στο DirtFish. “Αυτό που προτάθηκε είναι λογικό, σαφές και δίνει σε όλους έναν καλό λόγο να πιέσουν την Κυριακή”.
“Υπήρξε επίσης συζήτηση περί απονομής ενός βαθμού ανά ειδική, αλλά εν τέλει προτιμήθηκε να δομηθεί μια μίνι κατάταξη Κυριακής, η οποία και πάλι θα δίνει μια παρηγοριά στους οδηγούς που εγκατέλειψαν την Παρασκευή ή το Σάββατο”.
Δεν είναι μυστικό πως το φετινό βαθμολογικό σύστημα δεν γνώρισε ιδιαίτερη δημοφιλία, με τον οκτάκις παγκόσμιο πρωταθλητή, Seb Ogier, να εκφράζει τη δυσαρέσκειά του από τον περασμένο Απρίλιο.
Μετά τη νίκη του στην Κροατία, ο Γάλλος είχε δηλώσει: “Υποβαθμίζει εντελώς τη νίκη και τα καλά αποτελέσματα. Στη Γαλλία, έχουμε ένα σόου που λέγεται ‘Το σχολείο των οπαδών’. Είναι για παιδιά. Δίνεις βαθμούς σε όλους, τύπου συνέχεια τους δίνεις 10 επειδή θες να τους έχεις χαρούμενους. Αυτό βασικά συμβαίνει στο WRC”.
“Είναι απίστευτα λάθος. Είναι ένα κανονικό αστείο”.
Η επικύρωση της αλλαγής στο βαθμολογικό σύστημα αναμένεται να έρθει τον Δεκέμβριο, στην επόμενη συνεδρίαση του Παγκόσμιου Συμβουλίου Μηχανοκίνητου Αθλητισμού, στη Ρουάντα.
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!