Η FIA ανακοίνωσε πως προχωρά σε δήλωση για Κίνδυνο Ζέστης ενόψει του GP στη Marina Bay, κάτι που αποτελεί την πρώτη φορά που το κυβερνόν σώμα επικαλείται μια τέτοια διάταξη.
Ενόψει της φετινής σεζόν, η FIA εισήγαγε το Άρθρο 26.19 στους αγωνιστικούς κανονισμούς. Βάσει αυτού, εάν η θερμοκρασία περιβάλλοντος σε ένα GP φτάσει ή ξεπεράσει τους 31 βαθμούς, τότε θα έπρεπε να δηλωθεί αντίστοιχα ο Κίνδυνος Ζέστης.
Με τον δείκτη ζέστης πλέον να έχει επιβεβαιωθεί πως θα φτάσει κατά τη διάρκεια του προσεχούς τριημέρου πάνω από τα επιτρεπτά όρια, έγινε και η επίσημα η σχετική ανακοίνωση, νωρίτερα μέσα στην Πέμπτη.
Το ορόσημο των 31 βαθμών Κελσίου αναμένεται να επιτευχθεί το Σάββατο, με καταιγίδες και βροχές να αναμένονται Παρασκευή αλλά και ίσως στον αγώνα.
Με τη διάταξη αυτή να ενεργοποιείται, οι ομάδες θα πρέπει να προχωρήσουν σε μια εκ των δύο παρακάτω επιλογών: να τοποθετήσουν διατάξεις ψύξης των οδηγών στο cockpit ή να βάλουν έξτρα απόβαρο, βάρους 5 kg στο μονοθέσιο, για να εξισορροπηθεί το ανταγωνιστικό πλεονέκτημα από τις ομάδες που θα διαλέξουν τον δρόμο της διάταξης ψύξης.
Οι διατάξεις αυτές, δεν έχουν μέχρι στιγμής τύχει καθολικής αποδοχής απ’ τους οδηγούς και τις ομάδες, ενώ από του χρόνου, αναμένεται να αποτελέσουν υποχρεωτικό κομμάτι των μονοθεσίων.
Αφορμή για να έρθει η σύσταση του Άρθρου 26.19 ήταν το GP του Qatar το 2023, όπου αρκετοί οδηγοί υπέφεραν απ’ τις υψηλές θερμοκρασίες, σε συνδυασμό με τα πολλά g που παράγονται στην πίστα. Μάλιστα, ο Esteban Ocon είχε τότε αναφέρει πως είχε κάνει εμετό μέσα στο κράνος του, ενώ ο Logan Sargeant είχε εγκαταλείψει για λόγους υγείας, χωρίς το μονοθέσιο να έχει κάποιο πρόβλημα.
Πέρυσι, οι Lewis Hamilton και George Russell δεν είχαν συμμετάσχει στη media day της Mercedes ενόψει Σιγκαπούρης, επικαλούμενη συμπτώματα θερμοπληξίας.
A sign of things to come this weekend? 👀☔️#F1 #SingaporeGP pic.twitter.com/RMi1AUAOAz
— Formula 1 (@F1) October 2, 2025
Υπάρχει και η περίπτωση ενός οδηγού που έχει χρησιμοποιήσει σε συνθήκες αγώνα αυτή τη διάταξη ψύξης, με θετικό μάλιστα feedback. Στο φετινό GP του Bahrain, ο George Russell είχε επιλέξει να τρέξει με αυτό το “ψυκτικό γιλέκο”, ενώ κατόπιν είχε σταθεί και στη βελτιωμένη θερμική άνεση που ένιωθε αλλά και στο ότι τον βοηθούσε να παραμένει ακόμα πιο συγκεντρωμένος. Υπενθυμίζουμε πως σε εκείνο τον αγώνα, ο Βρετανός είχε ανέβει στο βάθρο, παρά τα ηλεκτρολογικά προβλήματα της W16 στο τέλος, που τον είχαν φέρει σε μια συνθήκη να αλλάζει συνεχώς ρυθμίσεις στο τιμόνι του.
“Φυσικά, υπάρχει και περιθώριο εξέλιξης”, θα δηλώσει κατόπιν εορτής τότε ο Russell.
“Αλλά για εμάς, ως ομάδα, έχει γίνει πολύ καλή δουλειά σε αυτό και είχα τη σιγουριά πως θα δούλευε. Έτσι, θέλησα να το δοκιμάσω. Πήγε καλά μέχρι στιγμής”.
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!