O Fernando Alonso αναγνωρίζει πως η McLaren Racing Chevrolet πρέπει να παλέψει πολύ ακόμα ώστε να μπει στο grid της εκκίνησης για τον 103ο αγώνα στο Indianapolis 500.
Αφότου έχασε την περισσότερη δράση την Τετάρτη και όλη τη διαδικασία την Πέμπτη, ο δύο φορές παγκόσμιος πρωταθλητής είχε αρκετά σετ ελαστικών ώστε να κάνει περισσότερους γύρους απ’ όλους εκτός από έναν από τους 35 αντιπάλους του στη διαδικασία της Fast Friday όπου το turbo της BorgWarner ανεβαίνει στα 1,4 bar προετοιμαζόμενο και για τις κατατακτήριες του Σαββάτου.
Ωστόσο δεδομένου ότι τις προηγούμενες ημέρες είχε κάνει μόνο 96 γύρους στην οβάλ πίστα των 2,5 χλμ, ο Alonso δεν ήταν τόσο προετοιμασμένος όσο άλλοι οδηγοί τελειώνοντας τη μέρα του συνολικά 24ος και 30ος στη λίστα των γύρων χωρίς κάποια αεροδυναμική βοήθεια από άλλο αυτοκίνητο.
Ερωτώμενος εάν ανησυχούσε για τις κατατακτήριες, ο Ισπανός απάντησε: “Είμαι, ναι. Νομίζω πως για όλους ισχύει το ίδιο. Αύριο, πιστεύω πως η σειρά επιλογής (καθώς η σειρά στις αρχικές προσπάθειες στις κατατακτήριες γίνονται με κλήρωση) και το πότε θα κάνεις τον γύρο σου θα είναι μεγάλοι παράγοντες εάν και η μέρα είναι ζεστή. Γι’ αυτό, ναι, εάν είμαστε στη λάθος στιγμή της ημέρας, το οποίο θα δείχνει πως η τύχη μας γύρισε την πλάτη αυτή την εβδομάδα…Δεν είναι τίποτα σίγουρο”.
Όμως, ο 32 φορές νικητής σε Grand Prix της F1 ήταν ευχαριστημένος με τα όσα πέτυχε η McLaren μέσα σε 7 ώρες δοκιμών από τις οποίες η μισή ώρα χάθηκε λόγω του ατυχήματος του Kyle Kaiser, ενώ άλλη μια ώρα και είκοσι λεπτά χάθηκαν από κίτρινη σημαία λόγω βροχής. “Ήταν μια θετική ημέρα για εμάς”, πρόσθεσε ο Alonso. “Ήμασταν σε θέση να βάλουμε το μονοθέσιο στην πίστα και να δοκιμάσουμε διάφορες κατευθύνσεις όσον αφορά το στήσιμο και να μάθουμε και λίγα παραπάνω για την πίστα και τον καιρό. Προφανώς το turbo ήταν αναβαθμισμένο σήμερα, έτσι οι ταχύτητες ήταν υψηλότερες και η κατάσταση ήταν πιο πολύ μια προετοιμασία για κατατακτήριες παρά στησίματα για αγώνα. Όμως είχαμε πολλά νέα ελαστικά από τις προηγούμενες ημέρες, έτσι είχαμε τη δυνατότητα να κάνουμε πολλούς γύρους και ελπίζουμε αυτές οι πληροφορίες να μας δώσουν αύριο λίγη παραπάνω αυτοπεποίθηση στις κατατακτήριες”.
“Είχε να κάνει περισσότερο με το στήσιμο του μονοθεσίου, όχι απαραίτητα στις λεπτομέρειες ή την αεροδυναμική. Επίσης μερικές φορές μπορείς να λύσεις όλα τα προβλήματα από μηχανολογικής άποψης και στη συνέχεια εάν είσαι ικανοποιημένος με το αυτοκίνητο, ίσως και να ξεκινήσεις να το βελτιώνεις στις λεπτομέρειες και λίγο. Δουλέψαμε πολύ πάνω στη μηχανική πρόσφυση και βρήκαμε μια καλύτερη κατεύθυνση μέσα στη μέρα σε σχέση με αυτή με την οποία αρχίσαμε. Έτσι πρέπει μέσα στη νύχτα να εξετάσουμε όλα τα δεδομένα και ελπίζουμε να έχουμε μια καλύτερη θέση εκκίνησης αύριο”.
Σχετικά με τα βασικά χαρακτηριστικά της νέας γενιάς των IndyCar, σε σύγκριση με τα μονοθέσια με τα οποία έτρεξε πάλι στην ίδια πίστα πριν 2 χρόνια, και την τεχνολογική κατεύθυνση του αθλήματος μελλοντικά, ο Alonso δήλωσε πως δε θα ήθελε να κρίνει. “Δεν έχω κάνει αρκετούς γύρους ώστε ίσως να μπορέσω να σχολιάσω κάτι πάνω σε αυτό, ειδικά σε συνθήκες κίνησης. Νομίζω πως σήμερα δεν ήταν και τόσο άσχημα σε σχέση με τη Fast Friday πριν δύο χρόνια. Στις κατατακτήριες, νομίζω τα μονοθέσια είναι πιο ελαφριά και η κάθετη δύναμη που νιώθεις είναι πάντα λίγη, με όποιο πακέτο και αν βάλεις στο μονοθέσιο. Νομίζω πως στην κίνηση, αυτό που άκουσα είναι ότι οι προκλήσεις είναι μεγαλύτερες σε σχέση με το 2017, όμως από τη στιγμή που αυτό ισχύει για όλους, προσφέρει παραπάνω θέαμα. Εάν είναι αυτή η κατεύθυνση που τα IndyCar παίρνουν για το μέλλον τους, περισσότερη ιπποδύναμη ή οτιδήποτε άλλο, ίσως θα δείτε καλύτερα πράγματα”.
“Από τη στιγμή που μπορείς να ακολουθείς κάποιον, το οποίο νομίζω πως είναι πολύ σημαντικό στο τέλος της ημέρας, επειδή μπορείς να αφαιρέσεις την κάθετη δύναμη αλλά δε μπορείς να ακολουθήσεις πολύ κοντά, θα χάσεις όλη τη δράση και τις προσπεράσεις στον αγώνα. Έτσι πρέπει να είσαι σε θέση να ακολουθείς μέχρι ενός σημείου για να έχεις ένα ωραίο θέαμα. Έτσι ελπίζω να το λάβουν αυτό υπόψη τους”, υπογράμμισε επίσης ο Ισπανός.
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!