Η σταθερότητα της πρωταθλήτριας Red Bull μέσα στο 2023 είναι κάτι που ποτέ δεν έχει συναντήσει στο παρελθόν ο Adrian Newey κατά τη διάρκεια της μακράς και επιτυχημένης καριέρας του.
Ο Newey, που έκανε τα πρώτα του βήματα στη Formula 1 το 1986 με τη Lola, έχει σχεδιάσει μονοθέσια που έχουν κερδίσει 12 τίτλους οδηγών και άλλους τόσους κατασκευαστών για τρεις ομάδες, με ακόμα έναν τίτλο οδηγών να έπεται.
Ανάμεσα σε αυτούς τους τίτλους υπάρχουν και χρονιές ξεκάθαρης κυριαρχίας. Η θρυλική FW14B πήρε 10 νίκες σε 16 αγώνες το 1992, με έξι 1-2, ενώ τέσσερα χρόνια μετά η FW18 βρέθηκε στην κορυφή 12 φορές. 12 νίκες πήρε και η Red Bull το 2011 στην πορεία προς το πρωτάθλημα, ενώ το 2013 η ομάδα είχε 13 νίκες σε 19 αγώνες.
Ακόμα και με αυτό το παρελθόν όμως, ο Newey υποστηρίζει ότι η σταθερότητα και η αποτελεσματικότητα που επιδεικνύει αυτήν τη στιγμή η Red Bull και ο Max Verstappen δεν έχουν προηγούμενο.
«’Εχω φανεί αρκετά τυχερός στο παρελθόν ώστε να συμμετέχω σε μονοθέσια που έχουν υπάρξει κυριαρχικά, αλλά ποτέ δεν ήμασταν σταθεροί σε τέτοιο επίπεδο,» δήλωσε ο σχεδιαστής στην εκπομπή Beyond the Grid.
«Ο κόσμος ίσως πιστεύει τώρα ότι τα πάντα είναι κατά κάποιον τρόπο εγγυημένα και ότι όλα κυλούν ομαλά. Η πραγματικότητα είναι ότι υπάρχουν πάρα πολλά που μπορούν να πάνε λάθος σε έναν αγώνα.
Το να φτάσουν όντως δύο μονοθέσια στον τερματισμό, κατά προτίμηση και τα δύο στις πρώτες θέσεις, κάθε εβδομάδα, είναι μια δύσκολη πρόκληση εξαιτίας όλων των παραγόντων που μπορούν να πάνε λάθος: αξιοπιστία, ατυχήματα, στρατηγική, προφανώς απόδοση. Οπότε το να πετύχουμε αυτό είναι, πιστεύω, φόρος τιμής σε όλους.»
Κρίσιμο χαρακτηριστικό για την επιτυχία της RB19 έχει αποδειχθεί το ευρύ φάσμα λειτουργίας του μονοθεσίου, που έχει αποδώσει σε πρακτικά κάθε τύπο πίστας. Στον αντίποδα, σχέδια βασισμένα σε προσομοιώσεις μέγιστης κάθετης δύναμης, όπως η “zeropod” Mercedes W13 του 2022, αποδείχθηκαν πολύ πιο ευαίσθητα σε πραγματικές συνθήκες και με περιορισμένα περιθώρια.
Ο Newey και η Red Bull επέλεξαν πέρυσι να μην κινηθούν καθόλου προς την κατεύθυνση της τότε πρωταθλήτριας Mercedes, αλλά να ακολουθήσουν το δικό τους δρόμο.
«Ακόμα και με όλα τα εργαλεία που έχουμε τώρα, πρέπει να υπάρχει και ένας βαθμός ενστίκτου. Η πραγματικότητα είναι ότι, ακόμα και πριν το όριο στα έξοδα, εξακολουθούσαμε να είμαστε περιορισμένοι σε πόρους και προσωπικό,» είπε επ’αυτού ο Newey.
«Ποτέ δεν είχαμε τα περιθώρια να ερευνήσουμε ατελείωτες δυνατότητες λεπτομερώς. Αν πάρετε ένα πρόσφατο παράδειγμα, προφανώς με το περσινό μονοθέσιο πήραμε μια αεροδυναμική πορεία με τα sidepods και το σχεδιασμό και την ιδέα που ήταν σχεδόν το ακριβώς αντίθετο αυτού που έκανε η Mercedes.
Η Mercedes έδειξε ανταγωνιστική ανά σημεία την προηγούμενη χρονιά. Προφανώς κέρδισαν στη Βραζιλία. Εκεί αντιμετωπίζεις την επιλογή ‘αρχίζουμε να μελετούμε τη Mercedes σε περίπτωση που έχουμε χάσει κάτι ή συνεχίζουμε με ό,τι έχουμε’; Το ένστικτό μας ήταν να συνεχίσουμε με ό,τι έχουμε.»
Πηγή: motorsport.com
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!