Οι ομάδες της Formula 1 αντιμετωπίζουν έναν “πονοκέφαλο” αναφορικά με την επιλογή της στρατηγικής των ελαστικών, καθ’ οδόν προς τις κατατακτήριες του GP της 70ης Επετείου, με τους οδηγούς να ανακαλύπτουν πως η μέση και η μαλακή γόμα έχουν συγκρίσιμο ρυθμό σε προσομοίωση κατατακτηρίων.
Οι ομάδες είναι πιθανό να απομακρυνθούν από την επιλογή της μαλακής γόμας, ωστόσο περιορίζονται από την έλλειψη μέσης και σκληρής ώστε να ανταπεξέλθουν στις ανάγκες του Σαββατοκύριακου.
Για το GP της 70ης Επετείου, η Pirelli έφερε μια βαθμίδα πιο μαλακά ελαστικά σε σχέση με το Βρετανικό Grand Prix της προηγούμενης εβδομάδας, φέρνοντας τις γόμες C2,C3,C4.
Κατά τις δοκιμές της Παρασκευής, οι οδηγοί ανακάλυψαν πως ήταν δύσκολο το να διατηρήσουν τη μαλακή C4 γόμα για πολλούς γύρους λειτουργική, ενώ την ίδια στιγμή υπήρχε μικρή διαφορά στον ρυθμό ανάμεσα σε αυτή και στη μέση C3 γόμα.
Η C4 έχει έτσι περιορισμένη προτίμηση ως ελαστικό κατατακτηρίων και έναρξης αγώνα, με τη μέση να δείχνει πιο ασφαλές στοίχημα.
Ωστόσο, η τυπική κατανομή των ελαστικών του 2020 σημαίνει πως οι οδηγοί ξεκίνησαν το αγωνιστικό Σαββατοκύριακο με 8 σετ μαλακής, ανεπιθύμητης πλέον, γόμας και μόλις 3 σετ μέσης και δύο σκληρής.
Οι ομάδες εφαρμόζουν ήδη διαφορετικές στρατηγικές ώστε να τα καταφέρουν στον αγώνα και παράλληλα να έχουν αρκετή διαθεσιμότητα ελαστικών για κατατακτήριες και αγώνα.
Η McLaren εστίασε την Παρασκευή αποκλειστικά στη μαλακή γόμα, και η Renault συνδύασε μαλακή και σκληρή, ενώ άλλες ομάδες έκαναν και γύρους με τη μέση.
“Θεωρώ πως θα είναι πονοκέφαλος για όλους”, δήλωσε ο Carlos Sainz της McLaren.
“Ειδικά όταν θα είμαστε στο Q2, και θα πρέπει να αποφασίσουμε τί θα κάνουμε. Δεν έχει να κάνει τόσο με το να περάσεις από το Q2 με τη μαλακή ή τη μέση, έχει να κάνει με το με τί γόμα προτιμάς να ξεκινήσεις τον αγώνα, ανεξαρτήτως εάν θα περάσεις από το Q2.
“Θα είναι λίγο δύσκολο, θα πρέπει να σκεφτούμε πολύ σήμερα και αύριο. Μου αρέσει αυτό, το να έχουμε διαφορετικές επιλογές ελαστικά σε σχέση με την περασμένη εβδομάδα, επειδή δυσκολεύει τους μηχανικούς, τους οδηγούς, το στήσιμο, όλους. Έτσι, ας το αποδεχτούμε και ας κάνουμε τις σωστές αποφάσεις από εδώ και πέρα”.
“Ήταν μια κάπως περίεργη Παρασκευή για εμάς, επιλέξαμε να δεσμεύσουμε όλη τη μέρα για γύρους με τη μαλακή γόμα, ώστε να διατηρήσουμε τη μέση γόμα και τη σκληρή για αργότερα μέσα στην εβδομάδα, προσπαθώντας να δούμε τί είναι καλύτερο για εμάς”.
Επίσης, ο Sainz δήλωσε πως ήταν δύσκολο να διατηρήσει τη μαλακή γόμα για αρκετούς γύρους.
“Πολύ, πολύ σκληρό, υπάρχει έντονο blistering και πολύ graining και με τα 4 ελαστικά, και απλά προσπαθούμε εκεί έξω να επιβιώσουμε”.
“Γνωρίζουμε πως είναι αδυναμία του μονοθεσίου μας η διαχείριση τέτοιων μαλακών ελαστικών, έτσι θέλουμε να σιγουρευτούμε πως είχαμε αρκετό χρόνο στην πίστα σήμερα, και επίσης γιατί αργότερα στο Σαββατοκύριακο θα χρειαστούμε πιθανώς τις σκληρότερες γόμες”.
Ο Alex Albon της Red Bull δήλωσε πως ήταν ξεκάθαρο ότι η C4 δεν είναι το ταχύτερο ελαστικό του Grand Prix.
“Θεωρώ πως δεν ήταν καλή επιλογή της Pirelli”, δήλωσε ο Βρετανοταϋλανδός οδηγός. “Το ελαστικό δεν είναι γρήγορο, είναι πολύ μαλακό για αυτή την πίστα. Θεωρώ πως ήμασταν γρηγορότεροι σήμερα με τη μέση σε σχέση με τη μαλακή”.
“Από όλα τα μονοθέσια που βγήκαν στην πίστα σήμερα, σχεδόν όλοι ήταν γρήγοροι με τη μέση, και εάν δείτε την εξέλιξη της πίστας στο κομμάτι των χρόνων, εάν ήσουν ταχύτερος με τη μαλακή, θα ήσουν για μόλις ένα δέκατο σε σχέση με τη μέση. Έτσι, ξεκάθαρα το πράγμα τείνει προς τη μέση”.
“Το θέμα είναι πως δεν έχουμε αρκετά σετ μέσης γόμας και σκληρής για το Σαββατοκύριακο. Έτσι, είμαστε λίγο κολλημένοι στο κομμάτι της στρατηγικής. Αύριο θα είναι μια σημαντική μέρα, θα πρέπει να επιλέξουμε το σωστό ελαστικό στην κατάλληλη στιγμή για το Q1, το Q2 και το Q3”.
Ο Lewis Hamilton ανέφερε πως οι γόμες C3 και C4 είχαν παρόμοια αίσθηση, αν και η τελευταία είχε προβλήματα από υπερθέρμανση.
“Ήταν σχεδόν το ίδιο ελαστικό για να είμαι ειλικρινής”, δήλωσε ο εν ενεργεία παγκόσμιος πρωταθλητής. “Η πιο μαλακή από τις γόμες, η κόκκινη, δείχνει πως υποφέρει από υπερθέρμανση στο τέλος του γύρου και η μέση έχει περίπου την ίδια αίσθηση μέχρι τις τελευταίες στροφές του γύρου, και είναι λίγο καλύτερη για το πίσω μέρος του μονοθεσίου”.
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!