Αρκετά προχωρημένες φέρονται να είναι οι συζητήσεις ανάμεσα σε F1 και την πόλη της Μαδρίτης για αγώνα στους δρόμους της πόλης από το 2026, κάτι που ενδεχομένως θέτει σε σοβαρό κίνδυνο το GP της Βαρκελώνης.
Η πρόταση την οποία φέρονται να συζητούν και διαπραγματεύονται οι δύο πλευρές αφορά τη διεξαγωγή αγώνα στην ισπανική πρωτεύουσα από το 2026 έως και το 2035, με τη χάραξη να είναι μια ημιμόνιμη πίστα πόλης, γύρω από το IFEMA συνεδριακό κέντρο, στα βορειοανατολικά της πόλης, κοντά στο διεθνές αεροδρόμιο Barajas της πόλης.
Στα περίπου 5 km που θα εκτείνεται η πίστα, θα αξιοποιεί τον περιβάλλοντα χώρο της έκθεσης, ο οποίος συχνά χρησιμοποιείται για συνέδρια και εκθέσεις, για να στεγαστούν εκεί τα paddock και το σύμπλεγμα κτιρίων της ευθείας εκκίνησης/τερματισμού.
Επίσης, κάποιοι από τους ήδη υπάρχοντες δρόμους θα γίνουν μέρος της πίστας, όπως ο M-11 αυτοκινητόδρομος, ενώ η χάραξη θα περνά γύρω από το προπονητικό Valdebebas της Ρεάλ Μαδρίτης αλλά και τις παλιές εγκαταστάσεις του μουσικού φεστιβάλ Mad Cool.
Τα σχέδια έχουν λάβει την υποστήριξη της πόλης και του δημοτικού συμβουλίου της Μαδρίτης, αν και η διοργάνωση του αγώνα επιζητά εξωτερικούς επενδυτές για να μπορεί να χρηματοδοτηθεί το εγχείρημα πλήρως, με ιδιωτικό χρήμα.
Το Motosport.com αποκάλυψε πως ο πρώην manager του Fernando Alonso, Luis Garcia Abad, είναι ένας από τους βασικούς παίχτες πίσω από τη συγκεκριμένη πρωτοβουλία.
Αυτή τη στιγμή, η χώρα της Ιβηρικής χερσονήσου διαθέτει αγώνα στο καλεντάρι της F1, με το Ισπανικό GP να διοργανώνεται στη Βαρκελώνη από το 1991 και να διαθέτει ενεργό συμβόλαιο έως και το 2026. Αυτό σημαίνει πως, εάν τα πλάνα προχωρήσουν χωρίς άλλες αλλαγές, το 2026 θα γίνουν δύο αγώνες στη χώρα, πιθανώς με ένα Ισπανικό GP και ένα GP Μαδρίτης.
Τα εμπορικά σήματα “Formula 1 Grand Prix Μαδρίτης” και “Grand Prix Μαδρίτης” φέρονται να έχουν κατοχυρωθεί από πέρυσι μάλιστα. Ωστόσο, με την Ευρώπη τα τελευταία χρόνια να χάνει συνεχώς θέσεις στο, κατά ειρωνεία, διαρκώς εκτεινόμενο πρόγραμμα της F1, η θέση της Βαρκελώνης στο μακροπρόθεσμο μέλλον φαντάζει σκιώδης.
“Ποτέ δεν μπορείς να πεις ποτέ στη ζωή, όμως οι δύο αγώνες στην Ισπανία είναι αρκετά περίπλοκο πράγμα”, δήλωσε ο CEO της F1, Stefano Domenicali, όταν ξεκίνησαν οι συζητήσεις αναφορικά με GP στη Μαδρίτη.
“Υπάρχει τεράστιο ενδιαφέρον (από τη Μαδρίτη), όμως είναι επίσης αλήθεια πως αυτή τη στιγμή είμαστε δεσμευμένοι με τη Βαρκελώνη, η οποία διαθέτει συμβόλαιο και έχουμε δυνατή σχέση ανάμεσά μας”.
Την τελευταία φορά που η χώρα διοργάνωσε δύο αγώνες ήταν ανάμεσα στα έτη 2008 και 2012, όταν η Βαλένθια φιλοξενούσε το Ευρωπαϊκό GP, σε πίστα πόλης στο λιμάνι της.
Το ενδιαφέρον για τον μηχανοκίνητο αθλητισμό στην Ισπανία είναι σταθερά υψηλό, ωστόσο τα τελευταία χρόνια έχει ανέβει ακόμα περισσότερο. Αφενός, ο “παλιός” Fernando Alonso επέστρεψε στη δράση το 2021 και πλέον είναι σε θέση να παλεύει για βάθρα με την Aston Martin, ενώ ο Carlos Sainz στη Ferrari, που φέτος ήταν ο μοναδικός που κέρδισε τις Red Bull, αποτελεί αγαπημένο οδηγό πολλών Ισπανών.
Φέτος στο Montmelo, η έλευση την ημέρα του αγώνα έφτασε τις 125565 θεατές, το υψηλότερο από το 2008.
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!