Ποινή τριών θέσεων για το Grand Prix του Μονακό δέχθηκε ο Charles Leclerc καθώς οι αγωνοδίκες έκριναν πως εμπόδισε τον Lando Norris κατά την διάρκεια των κατατακτήριων του Σαββάτου.
Ο οδηγός της Ferrari φάνηκε να επιβραδύνει στο τούνελ τη στιγμή που η McLaren του Norris πλησίαζε από πίσω του σε έναν γρήγορο γύρο, αναγκάζοντας τον Βρετανό να επιβραδύνει.
Ο Leclerc επρόκειτο να εκκινήσει τρίτος στον αγώνα της πατρίδας του, ωστόσο μετά την ποινή που δέχθηκε ο ίδιος θα βρεθεί στην έκτη θέσης εκκίνησης για τον αγώνα της Κυριακής. Ο Norris θα εκκινήσει δέκατος.
Οι αγωνοδίκες της FIA δήλωσαν ότι ο Leclerc ΅«είχε ολοκληρώσει τον τελευταίο γύρο του στο Q3 και βρισκόταν στο σύμπλεγμα στροφών που περιλαμβάνει τις στροφές 4 έως 10. Ο Norris βρισκόταν σε γρήγορο γύρο και έπιασε τον Leclerc στη μέση του τούνελ ο οποίος σαφώς και τον εμπόδισε».
Πρόσθεσαν: «Και οι δύο οδηγοί συμφώνησαν ότι ο Leclerc δεν μπορούσε να κάνει πολλά στη σήραγγα προκειμένου να μην εμποδίσει τον Norris, δεδομένης της δυσκολίας στην όραση λόγω του λιγοστού φωτός που εισέρχεται στη σήραγγα και της αλλαγής των γραμμών από τη μία πλευρά της σήραγγας στην άλλη».
«Πράγματι, οι αγωνοδίκες παρατήρησαν ότι ο Leclerc αντέδρασε με λογικό τρόπο σε μια μπλε σημαία που έδειχναν οι κριτές, αλλά σε αυτό το σημείο ήταν πολύ αργά».
Το έγγραφο της FIA προσέθεσε ότι οι αγωνοδίκες είχαν ελέγξει την ενδοεπικοινωνία του Leclerc και βρήκαν ότι η Ferrari δεν είχε προειδοποιήσει τον οδηγό της σχετικά με την προσέγγιση του Norris έως ότου ο Norris ήταν ήδη ακριβώς πίσω του.
Είπαν: «Επιπλέον, η συζήτηση στο προηγούμενο τμήμα της πίστας αφορούσε αποκλειστικά τους ανταγωνιστές οδηγούς, όχι την κίνηση πίσω, κάτι που είναι κρίσιμο σε αυτήν την πίστα».
«Οι αγωνοδίκες πιστεύουν ότι υπάρχουν πολλά που θα μπορούσε να είχε κάνει ο Leclerc πριν από το τούνελ για να αποφύγει το συμβάν αυτό, αν είχε λάβει προειδοποίηση από την ομάδα την κατάλληλη στιγμή, ειδικά αν σκεφτεί κανείς ότι η προσέγγιση του Norris ήταν ξεκάθαρη στο σύστημα των κριτών».
Μετά το περιστατικό, ο Norris δήλωσε: «Σχετικά με το περιστατικό με τον Charles, είναι πάντα δύσκολα εδώ. Υποθέτω ότι κατέστρεψε τον γύρο μου. Αλλά οι αγωνοδίκες προφανώς το έκριναν απαραίτητο, υποθέτω».
«Πιστεύω ότι έκανε ό,τι μπορούσε. Αλλά όταν ακούς στην ενδοεπικοινωνία της ομάδας να του λένε απλώς για τον γύρο του Verstappen και να του δίνουν ζωντανές ενημερώσεις, αντί να επικεντρώνονται στο ποιος είναι πίσω του, είναι κάτι που πραγματικά δεν καταλαβαίνω. Είναι αυτό που είναι».
Ο επικεφαλής της ομάδας της McLaren, Andrea Stella, πρόσθεσε: «Τέτοια περιστατικά μπορεί να συμβούν. Δυστυχώς, ο Charles ήταν στην αγωνιστική γραμμή, ενδεχομένως να μην είχε ενημερωθεί».
«Απλά αναφέραμε τι πιστεύουμε για το περιστατικό. Αυτό πιθανώς μας αλλάζει το απόγευμά μας κατά μερικές θέσεις».
«Αλλά γνωρίζουμε ταυτόχρονα ότι είναι δύσκολο για όλους, και υποθέτω ότι απλά δεν ενημερώθηκε από την ομάδα. Γιατί διαφορετικά ήταν λίγο πολύ προφανές. Το να είσαι στην αγωνιστική γραμμή μέσα στο τούνελ, είναι πολύ επικίνδυνο».
Μιλώντας στο Sky Sports νωρίτερα το απόγευμα μετά τις κατατακτήριες, ο Norris είπε ότι ο Leclerc τον είχε εμποδιστεί και είπε ότι ο Μονεγάσκος είχε παραβιάσει τον «ένα κανόνα» σχετικά με την επιβράδυνση στο τούνελ.
Συγκεκριμένα δήλωσε: «Με μπλόκαρε, τόσο απλά. Ποινή γι’ αυτόν; Δεν ξέρω, αποκλεισμός από τις κατατακτήριες ή κάτι τέτοιο;».
«Υπάρχει ένας κανόνας, ο οποίος είναι να μην επιβραδύνεις στη μέση του τούνελ, και αυτό έκανε, οπότε δεν εξαρτάται από μένα».
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!