Ο Fernando Alonso έπεσε από την 7η θέση στην 15η στο Grand Prix των Ηνωμένων Πολιτειών 2022, μετά από διαμαρτυρία από την ομάδα της Haas για την κατάσταση του μονοθεσίου του Ισπανού.
Ο Alonso ενεπλάκη σε ένα μεγάλο ατύχημα με τον Lance Stroll στο Circuit of The Americas, με τον Ισπανό να… πετάει μετά την επαφή που είχε με το πίσω μέρος της Aston Martin του Stroll. Πάντως, ο Ισπανός έφτασε στα pit και ήταν σε θέση να συνεχίσει τον αγώνα.
Όμως, δεν ήταν όλα καλά με τον δεξιό καθρέφτη του Alonso, ο οποίος είχε ξεκόλλησε κι έπεσε εντός πίστας κατά τη διάρκεια του προσπεράσματος του δύο φορές παγκόσμιου πρωταθλητή στον Magnussen.
Ωστόσο, μια διαμαρτυρία το βράδυ της Κυριακής από τη Haas εναντίον του μονοθέσιου του Alonso και του Sergio Perez της Red Bull – ο οποίος υπέστη ζημιά στην στο μπροστινό «φτερό» νωρίς στον αγώνα – κρίθηκε αποδεκτή από τους αγωνοδίκες.
Και ενώ οι αγωνοδίκες επέλεξαν να μην ενεργήσουν στην περίπτωση του αυτοκινήτου του Perez, δεν συνέβη το ίδιο και με την Alpine A522 του Alonso καθώς θεωρήθηκε ότι ήταν σε επισφαλή κατάσταση μετά τη σύγκρουση – με ποινή 30 δευτερολέπτων μετά τον αγώνα που επιβλήθηκε στον Alonso (καθώς μια ποινή stop and go 10 δευτερολέπτων δεν ήταν πλέον εφικτή), κι έτσι ο Ισπανός από την έβδομη θέση στην οποία τερμάτισε, έπεσε στην 15η!
Γράφοντας στην ετυμηγορία τους, οι αγωνοδίκες σημείωσαν ότι «ανησυχούν βαθύτατα που στο Car 14 [Alonso] δεν δόθηκε η μαύρη και πορτοκαλί σημαία [εμφανίζεται σε έναν πιλότο που έχει υποστεί βλάβη που απαιτεί άμεση είσοδο στα pits], ή στο τουλάχιστον μια κλήση ασυρμάτου για να διορθωθεί η κατάσταση, παρά… δύο κλήσεις στο Race Control από την ομάδα Haas. «Παρά τα παραπάνω, το άρθρο 3.2 των αθλητικών κανονισμών της Formula 1 είναι σαφές – ένα αυτοκίνητο πρέπει να είναι σε ασφαλή κατάσταση καθ’ όλη τη διάρκεια ενός αγώνα, και σε αυτήν την περίπτωση, το Car 14 δεν ήταν. Αυτή είναι ευθύνη της Alpine Team»
Τα επιχειρήματα από την Alpine ότι τα μονοθέσια των Lewis Hamilton και Charles Leclerc είχαν παρόμοια ζημιά στο Ιαπωνικό Grand Prix του 2019 αλλά δεν είχαν λάβει καμία προειδοποίηση αφού θεωρήθηκε… ασήμαντη.
Οι αγωνοδίκες σημείωσαν επίσης ότι στην Haas «είχε δοθεί η μαύρη και πορτοκαλί σημαία σε τρεις περιπτώσεις φέτος για καταστάσεις που αφορούσαν το αυτοκίνητό τους σε επικίνδυνη κατάσταση» – η πιο πρόσφατη από αυτές τις περιπτώσεις που ήρθε στο Grand Prix της Σιγκαπούρης.
Πάντως, η Alpine φαίνεται πως θα κάνει έφεση κατά της ποινής – η οποία τουλάχιστον οδήγησε τον συμπαίκτη του Alonso, Esteban Ocon, στην πρώτη δεκάδα (P10), ενώ, ο οδηγός της Haas, Kevin Magnussen, ανέβηκε στην όγδοη θέση.
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!