Εξαιρετικά νωρίς καλείται να εκτίσει ποινή δέκα θέσεων ο Charles Leclerc, στο Grand Prix της Σαουδικής Αραβίας. Ο λόγος; Ξανά πρόβλημα στα ηλεκτρονικά του μονοθεσίου του, που ήταν κι η αιτία της εγκατάλειψης στο Μπαχρέιν.
Το πρωί του αγώνα του Grand Prix του Μπαχρέιν που σηματοδότησε την έναρξη της σεζόν νωρίτερα αυτόν τον μήνα, η Ferrari εντόπισε μια ανωμαλία στα ηλεκτρονικά ελέγχου (CE) της μονάδας ισχύος του Leclerc και αποφάσισε να το αντικαταστήσει με ένα νέο σετ.
Αλλά στον 40ο γύρο του αγώνα του Sakhir, ο Leclerc εγκατέλειψε με απώλεια ισχύος και σύντομα αποδείχθηκε ότι το κιβώτιο ηλεκτρονικών ελέγχου ήταν και πάλι υπεύθυνο για το πρώτο DNF της Ferrari το 2023.
Μετά από ανάλυση στο Μαρανέλο, ο επικεφαλής της ομάδας Fred Vasseur επιβεβαίωσε την Τετάρτη ότι η μονάδα, της οποίας μόνο δύο μπορούν να χρησιμοποιηθούν ετησίως χωρίς ποινή, θα πρέπει και πάλι να αντικατασταθεί.
Ως εκ τούτου, ο Leclerc πρόκειται να εκτελέσει την πρώτη του ποινή 10 θέσεων στη Τζέντα, την πρώτη τιμωρία που σχετίζεται με τη μονάδα ισχύος της σεζόν.
«Υπήρχαν δύο θέματα, ένα το πρωί της Κυριακής όταν βάλαμε μπρος και ένα στον αγώνα», εξήγησε ο Vasseur.
«Δυστυχώς, ήταν δύο φορές το κιβώτιο ηλεκτρονικών ελέγχου και είναι κάτι που δεν το ζήσαμε ποτέ στο παρελθόν. Ελπίζω ότι τώρα το έχουμε υπό έλεγχο. Κάναμε μια βαθιά ανάλυση σε αυτό. Αλλά δυστυχώς, θα πρέπει να πάρουμε την ποινή στη Τζέντα γιατί επιτρέπονται μόνο δύο ηλεκτρονικά ελέγχου για τη σεζόν.»
Η αξιοπιστία του κινητήρα της Ferrari αποδείχθηκε αχίλλειος πτέρνα σε όλη τη σεζόν του 2022, με τον Leclerc να αποσύρεται από την πρωτοπορία τόσο στο Grand Prix του Αζερμπαϊτζάν όσο και στο Ισπανικό Grand Prix.
Αυτό οδήγησε επίσης στην ομάδα του Μαρανέλο να ρίξει τον κινητήρα του 2022 ως προληπτικό μέτρο, αλλά αφού εργάστηκε με τα ζητήματά της κατά τη διάρκεια των χειμερινών δοκιμών, οι αντίπαλες ομάδες θεωρούν ότι η Ferrari εμφανίστηκε με τον δυνατότερο κινητήρα στο Μπαχρέιν.
Το θέμα των ηλεκτρονικών ελέγχου δεν θεωρείται ότι σχετίζεται με προβλήματα που αντιμετώπισε η ομάδα πέρυσι.
Πριν από την έναρξη της σεζόν, ο επικεφαλής της μονάδας ισχύος της Ferrari, Enrico Gualtieri, είπε ότι η ομάδα εργάστηκε σκληρά για να αντιμετωπίσει τα ζητήματα αξιοπιστίας της, τα οποία σε αντίθεση με την βελτίωση των επιδόσεων επιτρέπεται από τους κανονισμούς κινητήρων.
«Δουλέψαμε σε όλους τους τομείς προσπαθώντας να κατανοήσουμε τις βαθύτερες αιτίες των προβλημάτων που αντιμετωπίσαμε στην πορεία και χρησιμοποιήσαμε όλα τα διαθέσιμα εργαλεία για να προσπαθήσουμε να τα λύσουμε», είπε.
«Είχαμε κάποια θετικά σχόλια στον πάγκο δοκιμών για ορισμένες από τις αλλαγές που έχουμε εισάγει. Αλλά ως συνήθως, η πίστα θα μας πει αν κάναμε καλή δουλειά.»
Αν μη τι άλλο οι εξελίξεις αυτές θα εντείνουν την γκρίνια στους κόλπους της Ferrari.
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!