Ο Max Verstappen έχασε την pole position για το σημερινό GP του Qatar, παίρνοντας ποινή μιας θέσης για παρεμπόδιση στον Russell κατά τις χθεσινές κατατακτήριες.
Ο Ολλανδός χθες πήρε την πρώτη του pole από το Αυστριακό GP, πίσω στον Ιούνιο, ξεπερνώντας τον χρόνο του Russell για 55 χιλιοστά. Η εμφάνισή του μάλιστα ήταν μεγάλη βελτίωση σε σχέση με το Sprint και το Sprint Quali που είχαν προηγηθεί.
Ωστόσο, κατόπιν της χθεσινής δράσης ο πρωταθλητής κλήθηκε στο γραφείο των αγωνοδικών καθώς διερευνήθηκε για υπερβολικά αργή οδήγηση μπροστά από τον George Russell, με τους δύο οδηγούς σχεδόν να έχουν επαφή στις Στροφές 12-13-14 κατά τον γύρο εισόδου στην πίστα στο Q3.
Σε γύρο που ουσιαστικά προετοίμαζαν τα ελαστικά τους για μια γρήγορη προσπάθεια, ο Russell μπήκε στο ταχύτατο σύμπλεγμα των 12-13-14 βρίσκοντας μπροστά του τον Ολλανδό. Έτσι, ο οδηγός της Mercedes “πλακώθηκε” στα φρένα ώστε να αποφύγει μια πιθανή σύγκρουση των δυο τους. Επίσης, βγήκε με τον έναν τροχό εκτός πίστας, πριν καταφέρει να περάσει μπροστά από την RB20 του Verstappen στη Στροφή 13.
Στο team radio, μάλιστα, ο Russell κατονόμασε τη συγκεκριμένη ενέργεια ως “πολύ επικίνδυνη”.
Οι αγωνοδίκες κάλεσαν και τους δύο οδηγούς για να εξετάσουν το συμβάν. Αποτέλεσα της έρευνας ήταν πως ο Verstappen κρίθηκε πως οδηγούσε αρκετά εκτός του ενδεδειγμένου ρυθμού (delta) και θα έπαιρνε ποινή μιας θέσης για το grid του σημερινού αγώνα. Αυτή η ποινή, μάλιστα, δίνει στον Russell την pole για το GP των 18:00 σήμερα.
Το report των αγωνοδικών αναφέρει χαρακτηριστικά: “Το μονοθέσιο Νο.1 ακολουθούσε διαφορετική στρατηγική προετοιμασίας από το Νο.63. Το Νο.1 κινούταν αρκετά εκτός του delta και ο οδηγός του Νο.1 εξήγησε πως είχε αφήσει τα Νο.4 και Νο.14 να περάσουν”.
“Ο οδηγός του Νο.63 ισχυρίστηκε πως είχε τηρήσει το delta και δεν περίμενε ότι το Νο.1 θα βρισκόταν στην αγωνιστική γραμμή. Ισχυρίστηκε πως εάν ένα μονοθέσιο πήγαινε αργά σε μια καμπή υψηλής ταχύτητας, δεν θα έπρεπε να βρίσκεται πάνω στην αγωνιστική γραμμή”.
“Κατά τους αγωνοδίκες, πρόκειται για μια περίπλοκη περίπτωση, καθώς το Νο.1 ξεκάθαρα δεν τήρησε τις Σημειώσεις της Διεύθυνσης Αγώνα και εμφανώς οδηγούσε, κατά την κρίση μας, υπερβολικά αργά δεδομένων των περιστάσεων”.
“Ήταν προφανές πως ο οδηγός του Νο.1 επιχειρούσε να ψύξει τα ελαστικά του. Μπορούσε επίσης να δει το Νο.63 να προσεγγίζει καθώς κοίταξε στον καθρέφτη του πολλαπλές φορές ενώ βρισκόταν στη μικρή ευθεία ανάμεσα στις Στροφές 11 & 12”.
Η αναφορά των αγωνοδικών σημείωνε πως το γεγονός ότι κανένας οδηγός δεν βρισκόταν σε γρήγορο γύρο μείωνε την ένταση της ποινής, καθώς για παρεμπόδιση οδηγού που βρίσκεται σε γρήγορο γύρο, η τιμωρία είναι τρεις θέσεις ποινής για το grid του αγώνα.
“Ασυνήθιστα, το συμβάν αυτό προέκυψε όταν κανένα από τα δύο μονοθέσια δεν βρισκόταν σε γρήγορο γύρο. Εάν το Νο.63 έκανε γρήγορη προσπάθεια, τότε η ποινή πιθανότατα θα ήταν η τυπική των τριών θέσεων στο grid”.
“Ωστόσο, περιοριστικά προς την ποινή λειτούργησε ότι ο οδηγός του Νο.63 είχε σαφή ορατότητα του Νο.1 μπροστά του, ενώ κανένα μονοθέσιο δεν βρισκόταν σε γρήγορο γύρο”.
UPDATE 📢: Max has been given a one- place grid penalty for the race and will line up P2 on the grid tomorrow #F1 || #QatarGP pic.twitter.com/884E0iamV6
— Oracle Red Bull Racing (@redbullracing) November 30, 2024
Πριν το πόρισμα των αγωνοδικών, ο Verstappen εξέφρασε την έκπληξή του που κλήθηκε στο γραφείο τους, νιώθοντας πως απλά αντιδρούσε στα προπορευόμενα μονοθέσιά του, ενώ και ο Russell θα έπρεπε να είχε κάνει το ίδιο κατά τον Ολλανδό.
“Όλοι μας απλά οδηγούσαμε αργά. Δεν μπορούσα να ξέρω τί θα μπορούσα να είχα κάνει αλλιώς”, σχολίασε ο Verstappen. “Το γεγονός ότι κλήθηκα στους αγωνοδίκες είναι ήδη αρκετά παράξενο για μένα. Αλλιώς, την επόμενη φορά απλά θα οδηγώ γρήγορα επίσης και θα προσποιούμαι ότι πάνω να πέσω πάνω στο προπορευόμενο μονοθέσιο”.
“Θα έπρεπε να είχε φρενάρει. Εγώ φρέναρα. Όπως και τα μονοθέσια εμπρός μου. Και δεν θέλω να τους προκαλέσω πρόβλημα. Ειλικρινά, έχω κουραστεί με όλα αυτά στο τέλος της τρέχουσας σεζόν”.
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!