Ο Sergio Perez θα εκκινήσει στο σημερινό GP του Qatar από το pitlane, ενώ παραμονεύει και επιπλέον ποινή λόγω παραβίασης του κανονισμού για κατασκευή τρίτου μονοθεσίου από τη Red Bull.
Ο Μεξικανός εγκατέλειψε στον 10ο από τους 19 συνολικά γύρους του χθεσινού Sprint, στο οποίο νικητής στέφθηκε ο Oscar Piastri, ενώ ο 2ος, Max Verstappen, κλείδωσε και μαθηματικά τον τρίτο τίτλο της καριέρας του.
Η έξοδος του Perez έλαβε χώρα όταν ο οδηγός της Red Bull προσπάθησε να στρίψει στη Στροφή 2 μαζί με τους Esteban Ocon και Nico Hulkenberg. Ο Γάλλος της Alpine δε μπορούσε να δει την RB19 του Perez, οπότε θεώρησε πως ο Hulkenberg είχε χώρο να κινηθεί πιο δεξιά, κάτι που εν τέλει δεν ίσχυε.
Ως αποτέλεσμα, και οι τρεις οδηγοί εγκατέλειψαν, τελειώνοντας το Sprint με μηδέν βαθμούς.
Στο μονοθέσιο του Perez, τα sidepods και το πάτωμα είχαν υποστεί εκτενείς ζημιές, κάτι που αργότερα φάνηκε πως ήταν υπεράνω όποιας επιδιόρθωσης. Αυτό σήμαινε πως η Red Bull θα έπρεπε να κατασκευάσει ένα νέο σασί για τον οδηγό της.
Αφού η κατασκευή αυτού του σασί πέρασε το στάδιο του κελιού επιβίωσης του οδηγού, το οποίο περιέχει και τη δεξαμενή καυσίμου και το cockpit οδήγησης, χωρίς την επίβλεψη της FIA, θεωρείται ως κατασκευή τρίτου μονοθεσίου.
Επιπλέον, η δουλειά αυτή έλαβε δύο ώρες μετά την καρό σημαία στον Sprint αγώνα. Έτσι, σύμφωνα με τους αγωνιστικούς κανονισμούς της FIA, εντός του εν λόγω χρονικού πλαισίου, “όλα τα μονοθέσια θα πρέπει να καλυφθούν και να είναι έτοιμα για σφράγιση από τη FIA, ώστε να διασφαλιστεί πως θα παραμείνουν ασφαλή μέχρι την επόμενη ημέρα”.
Έτσι, το συγκεκριμένο ζήτημα πήγε στους αγωνοδίκες, οι οποίες και κάλεσαν τη Red Bull σε απολογία.
Πρόσφατες, αντίστοιχες περιπτώσεις, δείχνουν πως ο Perez θα αναγκαστεί να εκκινήσει στον σημερινό αγώνα από το pitlane, ενώ ενδέχεται να πέσει στους ώμους του και ποινή 10 δευτερολέπτων, μετά το πέρας του GP.
Έτσι, ο Μεξικανός θα εκκινήσει από το pitlane, ενώ μάλιστα θα πάρει και επιπλέον, πέραν του επιτρεπτού ορίου, εξαρτήματα για τη μονάδα ισχύος του. Συγκεκριμένα, θα λάβει νέα ΜΕΚ, νέο turbo, νέες MGU-H και MGU-K, καθώς και τέταρτο πακέτο ηλεκτρονικών συστημάτων, ως μέρος των εκτενών επιδιορθώσεων.
Μιας και η εκκίνηση από το pitlane αποτελεί ήδη την τιμωρία για παραβίαση των κανονισμών περί τρίτου μονοθεσίου, πλέον ο Perez φλερτάρει με 10 δευτερόλεπτα επιπλέον, πέραν της ανωτέρω, ποινής, ώστε να εκτίσει το χρέος του λόγω της παραβίασης των κανονισμών parc ferme.
Αντίστοιχο δεδικασμένο υπάρχει στην περίπτωση του Logan Sargeant στην Ιαπωνία. Ύστερα από την έξοδο του Αμερικάνου στο Q1, η Williams επίσης παρέβη τον κανονισμό των 2 ωρών για το σφράγισμα της FIA, φτιάχνοντας το σασί πέρα από το κελί επιβίωσης του οδηγού.
Ύστερα, η Williams έβαλε εξαρτήματα διαφορετικού spec από αυτά που ο οδηγός της είχε στις κατατακτήριες. Δεδομένης της αλλαγής του spec, ο Sargeant υποχρεώθηκε να εκκινήσει από το pitlane.
Ως αποτέλεσμα, σύμφωνα με τη FIA: “Μιας και η εκκίνηση από το pitlane έχει ήδη επιβληθεί για την τροποποίηση των εξαρτημάτων, μια επιπλέον ποινή για την κατασκευή τρίτου σασί ήταν αρμόζουσα”.
“Οι αγωνοδίκες προτείνουν το συγκεκριμένο ζήτημα να συζητηθεί ξανά στην Αγωνιστική Συμβουλευτική Επιτροπή”.
Έτσι, ο Sargeant είχε πάρει και ποινή 10 δευτερολέπτων πέραν του εξαναγκασμού για εκκίνηση από το pitlane.
Όπως και να έχει, για τον Perez ο σημερινός αγώνας δεν προμηνύεται εύκολος, έχοντας μπροστά του ένα κυριολεκτικό βουνό να ανέβει ώστε να βαθμολογηθεί, ανεξάρτητα από το πόσες και ποιες χρονικές ποινές θα επιβληθούν στο τέλος της ημέρας.
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!