Ο Max Verstappen βρίσκεται προ των πυλών για ποινή αλλαγής κινητήρα, μιας και η έρευνα της Honda στη μονάδα ισχύος της RB20 από τον Καναδά δεν φέρνει ευχάριστα νέα για τη Red Bull.
Ο παγκόσμιος πρωταθλητής αναμένεται να βρει προσεχώς εμπόδιο στον δρόμο του για το 4ο πρωτάθλημα, με τη Honda να προετοιμάζεται να ανακοινώσει πως θέτει στον πάγκο μια από τις μονάδες ισχύος στο μονοθέσιο του Verstappen.
Ο πρόωρος παροπλισμός του κινητήρα του Ολλανδού στον Καναδά και η εξέταση που γίνεται σε αυτόν από τη Honda στη Sakura, αναμένεται να φέρουν τον Verstappen προ των πυλών ποινής για επιπλέον προσθήκη κινητήρα στους διαθέσιμούς του για το 2024.
Με τον ίδιο να βρίσκεται ήδη στον 4ο και τελευταίο από τους δωρεάν κινητήρες του για τη σεζόν, φορώντας την τελευταία ΜΕΚ για πρώτη φορά στο Ισπανικό GP, η χρήση ακόμα μιας μονάδας αναμένεται να επιφέρει ποινή στο grid, ισοδύναμη με 10 θέσεις. Μια τέτοια πτώση στο grid της εκκίνησης θα μπορούσε να αποδειχτεί καίριας σημασίας για τον οδηγό της Red Bull, που φέτος βλέπει εντονότερο ανταγωνισμό στην κορυφή σε σχέση με πέρυσι.
Η δύσκολη κατάσταση στην οποία μπαίνουν Verstappen και Red Bull ξεκίνησε από το Μόντρεαλ, όταν ο Ολλανδός αναγκάστηκε από νωρίς στη δεύτερη περίοδο δοκιμών να μπει στα pits, με την ομάδα να υποπτεύεται πρόβλημα στο ERS του.
Αν και φαινομενικά τα προβλήματα έδειχναν ηλεκτρολογικής φύσης, υπήρχαν ανησυχίες πως αυτά είχαν προκαλέσει εντονότερη ζημιά στην υπόλοιπη μονάδα ισχύος, ειδικά στη μονάδα εσωτερικής καύσης.
Η μονάδα στον Καναδά ήταν εντελώς νέο πακέτο (το τρίτο του Verstappen για φέτος) και είχε μπει στην πλάτη της RB20 μόλις το ίδιο πρωί με την αστοχία.
Το πρόβλημα στο ERS ανάγκασε τη Honda να αφαιρέσει εντελώς τον κινητήρα από το μονοθέσιο και να τον μεταφέρει αεροπορικώς στην Ιαπωνία, όπου πλέον βρίσκεται υπό εξονυχιστική εξέταση ώστε οι Ιάπωνες να δουν εάν μπορεί να σωθεί και να επιστρέψει στο οπλοστάσιο του Ολλανδού ή είναι σε πλήρη αχρηστία.
Το τελευταίο σενάριο, το οποίο εν δυνάμει σημαίνει πως ο Ολλανδός χάνει το 1/4 των διαθέσιμων μονάδων του, φαίνεται να είναι και ο λόγος που ο Verstappen σχολίασε στον Καναδά ότι το συμβάν εκεί του δημιουργεί εντονότερες ανησυχίες για το μέλλον της χρονιάς.
Με πάνω από δύο εβδομάδες να έχουν περάσει πλέον από τον Καναδά, και χωρίς κάποια θετικά νέα στον ορίζοντα, φαίνεται όλο και πιθανότερο πως η συγκεκριμένη ΜΕΚ δεν μπορεί να σωθεί πλέον.
Εάν δεν είχαν εντοπιστεί προβλήματα στις πρώτες δοκιμές, ήδη ο κινητήρας θα είχε πάρει το πράσινο φως να επιστρέψει στο pool του Verstappen, και ίσως και να είχε προλάβει να χρησιμοποιηθεί στην Ισπανία.
Αντ’ αυτού, στην Ισπανία χρησιμοποιήθηκε η 4η (και τελευταία δωρεάν) μονάδα του Ολλανδού, ώστε να μην υπάρχει το άγχος στις προσεχείς διαδικασίες ότι κάτι θα πάει στραβά.
Όπως εξήγησε και ο επικεφαλής της Red Bull, Christian Horner: “Φέραμε τον (4ο) κινητήρα στο pool του, ενώ ο κινητήρας του Καναδά επέστρεψε στην Ιαπωνία για έλεγχο”.
Επιπτώσεις από μια ποινή
Η επιβεβαίωση ότι ο κινητήρας του Καναδά είναι πέραν χρήσης, σημαίνει ένα πράγμα: κάποια στιγμή μέσα στο 2024 ο Verstappen θα αναγκαστεί να πάρει έναν 5ο κινητήρα. Και αυτό σημαίνει ποινή 10 θέσεων στο grid ενός αγώνα.
Ο ίδιος ο Horner, μάλιστα, εκτιμά πως αυτή η κατάσταση είναι κάτι που σίγουρα θα κληθεί να διαχειριστεί η ομάδα του.
“Θα πρέπει να δούμε πως θα εξελιχθούν τα πράγματα στους προσεχείς αγώνες, αλλά θεωρώ πως είναι αναπόφευκτο ότι θα πάρουμε κι άλλον κινητήρα σε κάποια φάση”, εξήγησε ο Βρετανός.
Running into our second race week like 🕺🎉
📸 @GettyImages#F1 || #SpanishGP pic.twitter.com/BDwdfw94Pd
— Oracle Red Bull Racing (@redbullracing) June 24, 2024
Η Red Bull είναι εξοικειωμένη με περιπτώσεις ποινών για επιπλέον κινητήρες, ενώ στο παρελθόν επέλεξε να προχωρήσει σε στρατηγικές τέτοιες κινήσεις, φέρνοντας επιπλέον κινητήρες (και παίρνοντας την αντίστοιχη ποινή) σε αγώνες που είναι πιο εύκολο ένα γρήγορο μονοθέσιο να προσπεράσει. Παραδείγματος χάριν, το Βελγικό GP στο Spa.
Τα τελευταία δύο χρόνια, ο Verstappen έχει επιλέξει να πάρει τον 5ο του κινητήρα εκεί. Πέρυσι, κέρδισε από την 6η θέση, ενώ το 2022 κέρδισε από τη 14η.
Ωστόσο, με τη Red Bull να μην απολαμβάνει το ίδιο πλεονέκτημα ρυθμού σε σχέση με τα δύο προηγούμενα έτη, η επανάληψη μιας ποινής εκεί ενδεχομένως να μην έχει τόσο αναίμακτες επιπτώσεις για τον Ολλανδό.
Μια πτώση στο grid για τον Verstappen θα σήμαινε ευχάριστα νέα για τη McLaren και τον Lando Norris, που αυτή τη στιγμή δείχνουν πως είναι η Νο.1 απειλή για Verstappen – Red Bull. Την ίδια στιγμή, Ferrari και Mercedes δεν δείχνουν να υστερούν σε μεγάλο βαθμό, εν δυνάμει μπορώντας να βάλουν εμπόδια στην προσπάθεια του Verstappen να κερδίσει θέσεις από μια χαμηλή θέση εκκίνησης.
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!