Η Ferrari, η Red Bull και η Mercedes βρίσκονται αυτή τη στιγμή όλες πάνω από τα ελάχιστα όρια βάρους (798kg) για τα μονοθέσιά τους, ενώ η Alfa Romeo άλλαξε σημαντικά την κατεύθυνση ανάπτυξης του μονοθεσίου της πριν την εκκίνηση της σεζόν για να διασφαλίσει ότι θα βρίσκεται εντός των ορίων.
Οι νέοι, πλήρως ανανεωμένοι κανονισμοί που εισήχθησαν την φετινή σεζόν στην Formula 1, επανέφεραν την παλιά αεροδυναμική φιλοσοφία του ground effect, με σκοπό να γίνουν πιο κλειστές οι μάχες και τα μονοθέσια να μπορούν να ακολουθούν πιο κοντά το ένα το άλλο. Επίσης, έγινε αλλαγή στα ελαστικά, με τα νέα ελαστικά να “φορούν” πια ζάντες 18 ιντσών. Αυτές και άλλες μικρότερες αλλαγές έκαναν τα μονοθέσια αρκετά βαριά σε σχέση με τα προηγούμενα χρόνια…
Αυτές οι αλλαγές φαίνεται πως δυσκόλεψαν σημαντικά τις ομάδες, με την FIA μάλιστα να αλλάζει το όριο βάρους από τα 795 στα 798kg, καθώς η μόνη ομάδα που πέτυχε το όριο ήταν η Alfa Romeo.
Αυτή η κατάσταση φαίνεται πως συνεχίζεται ακόμη μέχρι και σήμερα, με τον Jan Monchaux, τεχνικό διευθυντή της ελβετικής ομάδας, να εξηγεί πως η ομάδα του αναγκάστηκε να κάνει πρωτεύον παράγοντα στην εξέλιξη του μονοθεσίου την μείωση του βάρους σε συνδυασμό με την αξιοπιστία του μονοθεσίου.
“Μέχρι τώρα, πάντα είχαμε την τάση να είμαστε αξιόπιστοι, αλλά να εκκινούμε την σεζόν με μεγάλο βάρος. Δεν το θέλω πια αυτό,” ανέφερε ο Jan.
To ρεπορτάζ αυτό επιβεβαίωσε και ο Dr Helmut Marko, ο γνωστός σύμβουλος της Red Bull, με την ομάδα του να σκοπεύει να φέρει αναβαθμίσεις στην Imola ώστε να μειώσει κάπως το βάρος του μονθεσίου. Βέβαια, η εφαρμογή του budget cap βάζει επιπλέον “αγκάθια” στην εξέλιξη των μονοθεσίων και κάνει τις προσπάθειες για μείωση του βάρους να είναι χρονοβόρες διεργασίες…
“Δεν μπορούμε να χάσουμε βάρος εν μία νυκτί, παρά μόνο βήμα βήμα. Θα μας πάρει περισσότερο καιρό για να φτάσουμε το όριο,” εξήγησε ο σύμβουλος της αυστριακής ομάδας.
Το Auto Motor und Sport υπολογίζει πως το μονοθέσιο της Ferrari είναι αυτή τη στιγμή 5kg ελαφρύτερο από το αντίστοιχο της Mercedes και της Red Bull, με τους τελευταίους να έχουν τα πιο βαριά μονοθέσια σύμφωνα και με τον Toto Wolff.
Τα μέτρα που έχουν χρησιμοποιηθεί έως τώρα είναι ακραία. Η βαφή που υπάρχει σε ένα μονοθέσιο της F1 φτάνει τα 6 περίπου κιλά, σύμφωνα με τον team manager της Sauber, Beat Zehnder.
Έτσι, η Aston Martin κατάφερε να γλιτώσει 350 γραμμάρια όταν αφαίρεσε κομμάτια βαφής από το μονοθέσιο της. Τον ίδιο δρόμο ακολούθησε και η Mercedes και η McLaren, με τις 2 ομάδες να αφαιρούν κομμάτια που έχουν βαφεί με σκοπό να μειωθεί το βάρος τους. Ταυτόχρονα λιγότερο χρώμα βλέπουμε και στην πτέρυγα της Ferrari.
🚨| The new era of F1 cars, apart from Alfa Romeo’s C42, are all overweight, some by up to 15kg. Hence, most teams, including Ferrari, have used less paint on their livery to reduce weight.
We see below the lack of paint on the F1-75, with carbon fibre structures visible: pic.twitter.com/cJjVitxmYQ
— Ferrari News (@FanaticsFerrari) April 3, 2022
Η ομάδα από το Woking αντιμετωπίζει και αυτή μικρότερα και ελαφρύτερα προβλήματα και για αυτό αναγκάστηκε να “αποχαιρετήσει” κάποια από τα μπλε κομμάτια της με σκοπό να χάσει και αυτή κάποιο βάρος.
Το αφεντικό της McLaren, Andreas Seidl, επιβεβαίωσε πως η Alfa Romeo είναι η μόνη ομάδα που αυτή τη στιγμή είναι εντός ορίων από άποψη βάρους.
“Το βάρος είναι ένα θέμα για όλους, εκτός από έναν,” σχολίασε μιλώντας ξεκάθαρα για την Alfa Romeo.
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!