Με τις υψομετρικές συνθήκες να παίζουν τον ρόλο τους, το grid αρκετά αναμειγμένο, και τα σύννεφα να παίζουν και αυτά τον ρόλο τους, ποιες είναι οι διαθέσιμες επιλογές των ομάδων σήμερα στο Autodromo Hermanos Rodriguez;
Με βάση και τα δεδομένα της Pirelli, δύο είναι οι στρατηγικές που προκρίνονται για τον σημερινό αγώνα στο Μεξικό. Οι δυο τους είναι πολύ κοντά από πλευράς ρυθμού, ωστόσο διαφέρουν στον αριθμό των pitstops.
Η πρώτη στρατηγική, την οποία και μπορούν να ακολουθήσουν οι πρώτες τρεις ομάδες, θέλει δύο σετ φρέσκιας μέσης γόμας, με δύο pitstop μέσα στον αγώνα. Επίσης δύο τέτοια σετ έχουν και οι Williams και Haas.
Δεδομένου ότι πολλοί θα επιλέξουν να εκκινήσουν με τη μαλακή γόμα, μιας και δίνει τις καλύτερες πιθανότητες για ένα σωστό και αποτελεσματικό φρενάρισμα στο τέλος της ευθείας στην εκκίνηση, τότε η ύπαρξη δύο σετ φρέσκιας μέσης γόμας μέσα στον αγώνα αναμένεται να αποβεί σωτήρια.
Σημαντικό κομμάτι στην όλη διαχείριση όμως είναι το πρώτο stint και το πόσο μακριά θα μπορέσει να φτάσει κάποιος με τα μαλακά ελαστικά. Το παράθυρο των pitstop δίνεται μεταξύ του 16ου και του 22ου γύρου, με τη μέση γόμα να κρατά μέχρι τον 42ο όπου ανοίγει το επόμενο παράθυρο για μέση γόμα.
Μέχρι στιγμής, οι οδηγοί δεν έχουν αναφέρει graining σε δοκιμές, ωστόσο εάν η νεφοκάλυψη ρίξει τις θερμοκρασίες στην πίστα σήμερα ενδέχεται να εμφανιστούν τέτοια φαινόμενα. Και πάλι όμως, η μαλακή γόμα είναι και αυτή που θερμαίνεται πιο γρήγορα, οπότε οι ψυχρότερες συνθήκες θα ευνοήσουν για ακόμα ένα λόγο τη χρήση αυτής.
Για όσους δεν έχουν δύο σετ φρέσκιας μέσης, υπάρχει ακόμα μια λύση, η οποία είναι πολύ κοντά σε ρυθμό: αυτή του ενός pitstop για αλλαγή από μέση σε σκληρή.
Το μειονέκτημα αυτής είναι πως ο οδηγός θα εκκινήσει με τη μέση, έχοντας γύρω του άλλους οδηγούς με τη μαλακή. Ωστόσο, το πρώτο stint μπορεί να επεκταθεί σημαντικά με τη μέση, γλιτώνοντας την κίνηση και την όποια ανακατωσούρα και καθυστερήσεις υπάρξουν στα pit στον χορό των πρώτων pitstop.
Στις δοκιμές, η μέση γόμα έδειξε αρκετά ανθεκτική και κοντά στο ένα δευτερόλεπτο στο γύρο ταχύτερη της σκληρής. Σκοπός λοιπόν αυτής της στρατηγικής είναι να αντέξει η μέση τουλάχιστον 28 γύρους.
Εάν το pitstop έρθει πριν τον 35ο γύρο, τότε η σκληρή γόμα είναι μονόδρομος, ειδικά για ομάδες που μπορούν εύκολα να ανεβάσουν θερμοκρασία στα ελαστικά τους. Η γόμα με το γκρι σιρίτι είναι επίσης ένα σταθερό ελαστικό, ωστόσο υστερεί σε απόδοση, ειδικά στο μεσαίο κομμάτι με τις γρήγορες καμπές, ενώ και η θέρμανσή του στους πρώτους γύρους ίσως αποβεί κοστοβόρα για τους οδηγούς.
Εάν η μέση γόμα αντέξει μέχρι τον 40ο γύρο και πάνω, τότε μπαίνει στο παιχνίδι η χρήση της μαλακής στο δεύτερο stint. Η συγκεκριμένη επιλογή θα δώσει αρκετά περισσότερο ρυθμό στον οδηγό, ωστόσο θα απαιτηθεί και διαχείριση τόσο στην αρχή όσο και προς το τέλος του αγώνα ώστε να αντέξει η μαλακότερη των τριών γόμα.
Επίσης, εάν οι θερμοκρασίες ανέβουν ψηλότερα από το αναμενόμενο, τότε η μαλακή γόμα ίσως φθείρεται ταχύτερα απ’ το συνηθισμένο, άρα ένα μεγάλο stint με αυτή στο τέλος ίσως αποβεί πιο δύσκολο. Ωστόσο, έχοντας δεδομένα από τις ομάδες που ξεκίνησαν τον αγώνα με τη μαλακή, οι ομάδες που θα επιλέξουν να πάνε με τη στρατηγική αυτή θα έχουν ένα μπούσουλα για να πορευτούν.
Η στρατηγική του ενός pitstop γίνεται ιδιαίτερα ελκυστική σε περιπτώσεις που υπάρξει Αυτοκίνητο Ασφαλείας, κάτι που στο Μεξικό έχει συμβεί συχνά εάν δούμε και τους παλαιότερους αγώνες.
Μια τέτοια περίπτωση μπορεί να οδηγήσει σε ένα “δωρεάν” pitstop και αρκετές κερδισμένες θέσεις για τον οδηγό, όπως έγινε με τον Leclerc στο Austin το προηγούμενο Σαββατοκύριακο, όπου εκκίνησε 12ος με τη μέση γόμα.
Ακόμα μια εναλλακτική, αυτή τη φορά με δύο pitstop, υπάρχει για οδηγούς με μόνο ένα σετ νέας μέσης διαθέσιμο. Εκκινώντας με τη μαλακή, μπορούν να αλλάξουν σε μέση και, με μια καλή διαχείρισή της μπορούν να επεκτείνουν λίγο περισσότερο το δεύτερο stint, πηγαίνοντας μετά εκ νέου σε μαλακή.
Η συγκεκριμένη επιλογή έχει τα πλεονεκτήματά της, δεδομένου ότι η δεύτερη μαλακή γόμα θα μπει προς το τέλος του αγώνα, όταν το μονοθέσιο είναι ελαφρύτερο, και έχει στρωθεί ακόμα περισσότερη γόμα στην πίστα, η οποία έχει αρκετά υψηλό track evolution, αυξάνοντας τα επίπεδα πρόσφυσης μέσα στον ίδιο τον αγώνα.
THE GRID
Take a look at who’s starting where for Sunday race! 👇#MexicoGP #F1 pic.twitter.com/rKuX79Cxnw
— Formula 1 (@F1) October 29, 2022
Τέλος, υπάρχει και ο παράγοντας καιρός. Μέχρι στιγμής, δεν είναι σαφές το εάν θα βρέξει και πόσο την ώρα του αγώνα. Όταν υπάρχει ηλιοφάνεια, οι θερμοκρασίες είναι αρκετά υψηλές, με το οδόστρωμα να ξεπερνά τους 50 βαθμούς. Η συννεφιά όμως μειώνει σημαντικά της θερμοκρασία.
Το μεσημέρι της Πέμπτης και της Παρασκευής, ωστόσο, έβρεξε στην πίστα, ενώ και στις χθεσινές κατατακτήριες είχε δοθεί πιθανότητα κοντά στο 60% για ψιχάλα, κάτι που ποτέ δεν έγινε ωστόσο.
Η πρόβλεψη για σήμερα δίνει συνθήκες παρόμοιες με τις χθεσινές. Η εκκίνηση αναμένεται να γίνει υπό ηλιοφάνεια, ωστόσο στη συνέχεια οι θερμοκρασίες προβλέπεται να πέσουν λόγω νεφοκάλυψης, υπό την απειλή κάποιας βροχόπτωσης μάλιστα.
Οι πιθανότητες παραμένουν μεν χαμηλές, στο 40%, ωστόσο ακόμα και οι αλλαγές στη θερμοκρασία του οδοστρώματος λόγω των σύννεφων μπορούν να επηρεάσουν τις επιλογές ελαστικών στον σημερινό αγώνα.
Όπως και να ‘χει, οι επιλογές είναι πολλές, και μπορούν να κερδηθούν (και να χαθούν αντίστοιχα) πολλές θέσεις σήμερα στον αγώνα. Υπενθυμίζουμε πως ο γύρος σχηματισμού των οδηγών ξεκινά στις 22:00 Ώρα Ελλάδος.
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!