Η Ferrari δεν τρέφει αυταπάτες, γνωρίζοντας πως θα πρέπει να κάνει βήματα προόδου στο κομμάτι της μονάδας ισχύος εάν πρόκειται να επιστρέψει στην κορυφή του grid της Formula 1.
Η σεζόν 2020 τέθηκε εκτός τροχιάς για τη Scuderia, λόγω του συνδυασμού ενός πολύ κακού αεροδυναμικά μονοθεσίου (draggy) και ενός κινητήρα λιγότερου ισχυρού από τον αντίστοιχο του 2019.
Το έλλειμμα στην απόδοση ήταν αποτέλεσμα τεχνικών ντιρεκτίβων που εκδόθηκαν από τη FIA πριν την έναρξη της περασμένης σεζόν, με στόχο να σταματήσουν τις ομάδες από το να χρησιμοποιούν έξυπνα κόλπα για να παρακάμψουν τους κανονισμούς μέτρησης της ροής καυσίμου.
Η έκταση του πλήγματος που δέχτηκε η Ferrari από τις αλλαγές αυτές ήρθε στο φως στις χειμερινές δοκιμές του 2020, ωστόσο οι όποιες ελπίδες για βελτίωση του κινητήρα μέσα στη χρονιά εξανεμίστηκαν από το πάγωμα στην εξέλιξη των κινητήρων, ως αντίμετρο για την καταπολέμηση των υψηλών εξόδων που επιβάρυναν τις ομάδες, εν μέσω πανδημίας.
Αυτό σήμαινε πως η Ferrari θα έπρεπε να ζήσει για όλη τη σεζόν με έναν κινητήρα που υποαπέδιδε, καθώς θα μπορούσε να επέμβει με αλλαγές πάνω σε αυτόν από το τέλος της σεζόν και ύστερα.
Ο κινητήρας της Ferrari για το 2021 βρίσκεται πλέον σε προχωρημένα στάδια σχεδιασμού και γίνεται αντιληπτό πως θα περιλαμβάνει κάποιες αρκετά ενδιαφέρουσες αναβαθμίσεις, με την ελπίδα να φέρει τόνωση στην απόδοση της SF21, του νέου μονοθεσίου της ομάδας.
Αντί να στραφούν σε επαναστατικές λύσεις, η Ferrari σκέφτεται να κάνει ουσιαστικές αλλαγές σε όλες τις πλευρές των θερμικών ιδιοτήτων και των ηλεκτρικών εξαρτημάτων της μονάδας, κάτι που πιστεύουν στο Maranello πως θα προσφέρει ένα σημαντικό συνολικό όφελος.
Γίνεται αντιληπτό πως η Ferrari όντως αξιολόγησε την αλλαγή φιλοσοφίας, επιλέγοντας τον δρόμο της Mercedes και να διαχωρίσει τον στρόβιλο και τον συμπιεστή και να τους βάλει στις δύο άκρες της μονάδας εσωτερικής καύσης.
Ωστόσο, ενώ η αξιολόγηση μιας τέτοιας ιδέας συνεχίζεται, από μια ομάδα της οποίας ηγείται ο Wolff Zimmermann, ο οποίος έχει επιφορτιστεί με την αναζήτηση καινοτόμων μακροπρόθεσμων λύσεων με την AVL, για την ώρα τα δύο εξαρτήματα του turbo θα παραμείνουν στις πρότερες θέσεις τους.
Αντιθέτως, η βασική αλλαγή που φέρνει η Ferrari θα είναι το ντεμπούτο μιας “υπερταχείας” κυλινδροκεφαλής, η οποίας αρχικά αναμενόταν να εισαχθεί στη μονάδα ισχύος το 2022.
Ο νέος σχεδιασμός θα βοηθήσει στην επίτευξη καλύτερου ψεκασμού του καυσίμου και υψηλότερης πίεσης στον θάλαμο καύσης, καθώς οι ομάδες προσπαθούν να προσεγγίσουν το όριο των 500 bar που έχει τεθεί από τους κανονισμούς.
Μαζί με νέες κεφαλές στα έμβολα (κατασκευασμένες από χάλυβα) και νέους αεραγωγούς στoν εκκεντροφόρο άξονα, θεωρείται πως η Ferrari εξέτασε τη χρήση νέων κραμάτων που θα εξασφαλίσουν πως δεν θα χαθεί αξιοπιστία εις βάρος της αυξημένης απόδοσης.
Ο νέος κινητήρας της Ferrari δεν θα εγκαταλείψει την βαλβίδα καυσαεριών (η οποία μπορεί από φέτος να παραλειφθεί για πρώτη φορά), με σκοπό να εκμεταλλευτεί όσο περισσότερο γίνεται την αεροδυναμική απόδοση τoυ blown exhaust.
Τα προβλήματα αξιοπιστίας με τις στενές εξατμίσεις φαίνεται πως έχουν επιλυθεί, καθώς, χάρη στο νέο κιβώτιο ταχυτήτων, η περιοχή του μονοθεσίου που υπάρχει η στένωση τύπου μπουκαλιού Coca-cola θα είναι μεγαλύτερη και έτσι οι αγωγοί καυσαερίων δεν χρειάζεται να στριμωχτούν σε μικρό χώρο.
Τα συστήματα ψύξης του κινητήρα αναθεωρήθηκαν επίσης, σε μια προσπάθεια να αλλάξει ο σχεδιασμός των ψυγείων που χρησιμοποιήθηκαν το 2020 και προκάλεσαν σοβαρά προβλήματα, αυξάνοντας την αντίσταση του μονοθεσίου στα sidepods και επιπλέον περιορίζοντας την τελική της SF1000 στις ευθείες.
Η νέα μονάδα ισχύος της Ferrari πιστεύεται επίσης πως θα έχει μικρότερο στρόβιλο από αυτόν της προηγούμενης μονάδας ισχύος, 065/2, σε μια προσπάθεια να βελτιωθεί η ηλεκτρική φόρτιση.
Η ιδέα που υπάρχει είναι να αναπτυχθεί ένα πιο αποτελεσματικό σύστημα ανάκτησης ενέργειας, ώστε η παροχή των περίπου 160 hp από την MGU-K να κρατά περισσότερο σε έναν γύρο. Αυτό θα είναι σημαντικό στην προσπάθεια της Ferrari να μειώσει τη συνολική διαφορά με τη Mercedes, που αποτελεί το σημείο αναφοράς σχετικά με την απόδοση των μονοθεσίων.
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!