Οι ομάδες της Formula 1 συμφώνησαν κατ’ αρχήν για πλαφόν στους μισθούς των οδηγών που θα τεθεί σε ισχύ από το 2023.
Αν και οι τελικοί αριθμοί δεν έχουν πλέον οριστικοποιηθεί, το αναμενόμενο σχέδιο είναι να περιοριστούν οι αμοιβές των οδηγών στα 30 εκατ. $ για τους δύο οδηγούς της κάθε ομάδας μαζί. Έτσι, θα μπορούσε αυτό το ποσό να διαμοιραστεί σε 20 και 10 εκατ. $.
Υπάρχουν επίσης σχέδια για πλαφόν στις συνολικές αμοιβές των κορυφαίων τριών εργαζόμενων της ομάδας, οι οποίοι συνήθως για τις ομάδες είναι ο επικεφαλής και ο τεχνικός διευθυντής.
Η συγκεκριμένη κίνηση αποτελεί μέρος μιας ευρύτερης περικοπής στα έξοδα, καθώς το άθλημα αντιμετωπίζει ένα αβέβαιο οικονομικό μέλλον στον απόηχο του COVID-19, με τις πηγές εσόδων να είναι πιθανό να επηρεαστούν για πολλά χρόνια ακόμα.
Ένα πλαφόν στα 145 εκατ. δολάρια θα τεθεί σε ισχύ από του χρόνου, αλλά οι μισθοί των οδηγών και των κορυφαίων τριών στελεχών εξαιρούνται απ’ το συγκεκριμένο ποσό. Ωστόσο, οι ομάδες πλέον αποδεχτεί πως και σε αυτά τα σημεία θα πρέπει να υπάρξουν περιορισμοί.
Το σχέδιο συζητήθηκε και ψηφίστηκε στο μίτινγκ της Δευτέρας που είχε η Επιτροπή της F1, όπου υποστηρίχθηκε από όλους. Οι λεπτομέρειες θα πρέπει να συμφωνηθούν πριν την επικύρωση του κανονισμού αυτού από το Παγκόσμιο Συμβούλιο του Μηχανοκίνητου Αθλητισμού.
Γίνεται αντιληπτό πως όποια συμβόλαια για το 2023 και ύστερα έχουν συμφωνηθεί πριν την επικύρωση των νέων κανονισμών θα πρέπει να τηρηθούν, λόγω των περιπλοκών που υπάρχουν στο εργατικό δίκαιο, κάτι που σημαίνει πως υπάρχει αυτή τη στιγμή παράθυρο για συμφωνία μακροπρόθεσμων συμβολαίων.
Η Mercedes δεν έχει επιβεβαιώσει ακόμα το νέο συμβόλαιο με τον Lewis Hamilton, ο οποίος ως ο καλύτερα αμοιβόμενος οδηγός στο grid είναι πιθανό να επηρεαστεί περισσότερο απ’ όλους.
Θα υπάρξει επίσης απευθείας σύνδεσμος μεταξύ του πλαφόν στα μπάτζετ και του πλαφόν στους μισθούς. Οι ομάδες θα μπορούν να δίνουν το υπολοιπόμενο ποσό από το μπάτζετ στους μισθούς των οδηγών. Έτσι, θα μπορούσαν οι συνολικοί μισθοί να ξεπεράσουν τα 30 εκατ., εις βάρος του μπάτζετ για το μονοθέσιο και την ομάδα.
Ωστόσο, εάν δεν ξοδευτούν όλα τα 30 εκατ. στους οδηγούς, τότε το επιπλέον ποσό δεν θα μπορέσει να δοθεί για την ομάδα. Οι οδηγοί θα είναι σε θέση να μεγιστοποιήσουν τις αμοιβές τους με προσωπικές χορηγίες, αλλά οι πηγές επί του θέματος αναφέρουν πως αυτό ακόμα δεν έχει οριστικοποιηθεί.
Τον Ιούλιο, ο επικεφαλής της Mercedes, Toto Wolff, δήλωσε πως ένα πλαφόν θα πρέπει να μπει για το 2024, έναν χρόνο αργότερα από το τωρινό πλάνο, ενώ αναγνώρισε πως υπήρχε το ρίσκο πως οι “superstars” οδηγοί θα περιθωριοποιούνταν.
“Το πλαφόν στους μισθούς είναι κάτι που υποστηρίζουμε”, δήλωσε τότε ο Wolff. “Πιστεύω πως παρόμοια με τα πρωταθλήματα στις ΗΠΑ, εάν βάλεις πλαφόν στην ομάδα στα 145 εκατ. με μια καθοδική καμπύλη, πρέπει σε κάποια στιγμή να περιορίσεις και τους κορυφαίους μισθούς”.
“Έχουμε πει πως δεν θέλουμε να χάσουμε τους αστέρες του αθλήματος, έτσι θα πρέπει αυτό να εισαχθεί σταδιακά από το 2024 και ύστερα, ώστε οι μελλοντικές γενιές των οδηγών να φτάσουν σε ένα πιο λογικό επίπεδο, σκεπτόμενοι πως έχουμε ένα πλαφόν στα κόστη της ομάδας”.
“Αυτή είναι ακόμα η άποψή μου. Θεωρώ πως θα ήταν καλό για το άθλημα. Θα πρέπει να εμπνέουν οι οδηγοί, και όπως μπορείτε να δείτε από τις ΗΠΑ, οι κορυφαίοι παίχτες στο ποδόσφαιρο και στο μπάσκετ είναι αθλητές που εμπνέουν”.
“Θεωρώ πως οι υψηλοί μισθοί είναι αυτό που αξίζουν, επειδή είναι παγκόσμιοι αστέρες και είναι οι καλύτεροι σε αυτό που κάνουν. Πιστεύω πως δεν θα έπρεπε να καταλήξει σε ένα λόγο μισθού οδηγού προς μπάτζετ της ομάδας. Αυτό, μετά από κάποιο χρόνο θα προκαλέσει διαμάχες που δεν χρειάζονται”.
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!