Ο Frederic Vasseur σχολίασε πως η ποινή για το grid που πήρε ο Carlos Sainz, μετά και τη ζημιά που προκλήθηκε στο μονοθέσιό του από την αποχέτευση στο Las Vegas, κόστισε πολύ στη Ferrari.
Το μονοθέσιο του Sainz αντιμετώπισε σοβαρή ζημιά όταν στο FP1 ο Ισπανός πέρασε πάνω από κάλυμμα αποχέτευσης.
Με τη διαδικασία να διακόπτεται οριστικά, η Ferrari έπρεπε να συναρμολογήσει εκ νέου την SF-23 του, βάζοντας εφεδρικό σασί, ενώ επίσης έγινε και αλλαγή κιβωτίου και μονάδας ισχύος.
Δυστυχώς, με τις μπαταρίες του Ισπανού να χρειάζονται κι αυτές αλλαγή, το μονοθέσιό του πήρε το τρίτο σετ, κάτι που, σύμφωνα με την κατανομή στα εξαρτήματα του κινητήρα, επιφέρει ποινή 10 θέσεων για το grid του αγώνα της Κυριακής στον οδηγό της Ferrari.
Ο επικεφαλής της ιταλικής ομάδας, Frederic Vasseur, προσπάθησε να πείσει τους αγωνοδίκες πως η αλλαγή αυτή προκλήθηκε από ανωτέρα βία, ωστόσο δεν κατάφερε κάτι εν τέλει, με την ποινή να κατακυρώνεται.
“Πήγα και συζήτησα μαζί τους, βεβαίως”, σχολίασε ο Vasseur όταν ρωτήθηκε σχετικά με το εάν επιχείρησε να λάβει εξαίρεση για την περίπτωση του οδηγού του. “Πρόκειται για περίεργο συναίσθημα για εμάς, επειδή κατ’ αρχάς, θεωρώ πως δεν κάναμε κάτι λάθος εμείς”.
“Θα πρέπει να πληρώσουμε μέγα τίμημα γι’ αυτό που έγινε. Και πέραν του κόστους, έχουμε και την ποινή την ώρα που είναι γνωστό πως παλεύουμε στο πρωτάθλημα. 10 θέσεις είναι μεγάλο πλήγμα για την ομάδα”.
“Ναι, μετά απ’ ό,τι έγινε, θα πρέπει να σταματήσουμε να το σκεφτόμαστε και να κάνουμε τη δουλειά μας και να επανέλθουμε. Έχουμε καλό ρυθμό, θα πρέπει να είμαστε προσηλωμένοι στις κατατακτήριες, και ύστερα να έχουμε έναν καλό αγώνα. Δεν έχουμε χρόνο για τέτοιες συζητήσεις πλέον”.
Ερωτώμενος για το εάν η Ferrari έλαβε την υποστήριξη άλλων ομάδων, ο Γάλλος απάντησε: “Δεν θεωρώ πως οι ομάδες θα μπορούσαν να αποφασίσουν κάτι πάνω στο θέμα, έστω ότι τους επιτρέπαμε να κάνουν αυτό και εκείνο. Αύριο, τώρα, εάν κάποια ομάδα πίεζε προς την αντίθετη κατεύθυνση (απ’ την απόφαση), τότε πρόκειται για άλλη ιστορία”.
Αυτό έγινε και στην περίπτωση της Alpine του Esteban Ocon, η οποία επίσης αποκόμισε ζημιά στο μονοθέσιο από το ίδιο καπάκι με τον Sainz. Η γαλλική ομάδα έπρεπε να συναρμολογήσει εκ νέου το μονοθέσιο γύρω από το σασί, κάτι που κανονικά επιφέρει ποινή. Ωστόσο, λόγω της ιδιαιτερότητας των ωραρίων στο Las Vegas, η ημέρα είχε παρέλθει ημερολογιακά, οπότε δεν ήρθε κάποια τιμωρία.
“Αυτό ήταν καλό αστείο επίσης”, δήλωσε ειρωνικά ο Vasseur επί του συγκεκριμένου θέματος. “Δεν σου επιτρέπεται να αλλάξεις το σασί εντός της ίδιας ημέρας. Αλλά μας είπαν πως, επειδή πέρασαν τα μεσάνυχτα, τότε αυτό σημαίνει πως δεν είναι πλέον η ίδια ημέρα!”.
Ο Vasseur ξεκαθάρισε πως οι επιδιορθώσεις ανάμεσα σε διαδικασίες ήταν εφικτές λόγω της καθυστέρησης 2,5 ωρών ανάμεσα σε FP1 και FP2, έως ότου επιδιορθωθεί το ζήτημα με το καπάκι στην πίστα.
“Δεν προσπαθούσαμε να κάνουμε το ρεκόρ (στη συναρμολόγηση). Σίγουρα όμως, έγινε μεγάλη προσπάθεια, επειδή έπρεπε να αλλάξουμε το σασί, τον κινητήρα, τη μπαταρία, το κιβώτιο. Να χτίσουμε ουσιαστικά ένα νέο μονοθέσιο. Οι μηχανικοί μας έκαναν καλή δουλειά”.
Painting the city red and white 🤩#F1 #LasVegasGP 🇺🇸 pic.twitter.com/xsTanPsc6X
— Scuderia Ferrari (@ScuderiaFerrari) November 17, 2023
Θετικό στοιχείο για τη Scuderia ήταν το 1-2 στις δεύτερες, καθυστερημένες δοκιμές, με τον Sainz να πλαισιώνει τον Leclerc.
“Γνωρίζουμε πως εδώ τα πράγματα θυμίζουν λίγο Μονακό και Μπακού, πρόκειται για μακρύ τριήμερο και πρέπει να χτίσουμε συστηματικά την επίδοσή μας όσο προχωράνε οι μέρες”, τόνισε ο Vasseur. “Δεν είναι απλά θέμα του ποιος είναι ταχύτερος στο FP1, ωστόσο είναι καλό σημάδι το να είσαι ο ταχύτερος εκεί”.
“Γνωρίζουμε πως θα παίξει πολύ ρόλο το graining, μέχρι στιγμής, ωστόσο, όλα καλά. Η πίστα θα βελτιωθεί πολύ περισσότερο από μια παραδοσιακή πίστα. Αυτό σημαίνει πως θα πρέπει να προβλέψει την κατάσταση της πίστας για το Σάββατο”.
Μπορεί η Ferrari να μετουσιώσει την πρωταρχική της ανωτερότητα σε ακόμα μια νίκη, μετά τη Σιγκαπούρη;
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!