Η Pirelli θα μπορούσε να παράγει μέχρι και οκτώ διαφορετικές συνθέσεις ελαστικών για τη σεζόν του 2018 στη Formula 1, αντί των πέντε που έχει χρησιμοποιήσει μέχρι τώρα, προκειμένου να προσφέρει μεγαλύτερη ευελιξία.
Μια τελική απόφαση θα ληφθεί μετά την τελευταία δοκιμή ανάπτυξης για τα ελαστικά της επόμενης σεζόν, με τους οδηγούς της McLaren, Stoffel Vandoorne και Lando Norris να τρέχουν στο Interlagos την επόμενη εβδομάδα.
Η Pirelli θέλει να επεκτείνει την γκάμα της, προκειμένου να εξασφαλίσει ότι οι ομάδες μπορούν να επιλέξουν από τρία αποτελεσματικά ελαστικά σε κάθε GP.
Σε πολλούς αγώνες αυτή τη σεζόν η σκληρότερη από τις τρεις διαθέσιμες συνθέσεις χρησιμοποιήθηκε ελάχιστα σε ένα Σαββατοκύριακο, μειώνοντας τη στρατηγική ποικιλίας.
“Πρέπει να δοκιμάσουμε κάποιες άλλες συνθέσεις εδώ, και αυτό θα μας δώσει την τελική απόφαση για το φάσμα των συνθέσεων”, δήλωσε το αφεντικό της Pirelli F1 Mario Isola.
“Μετά από αυτή τη δοκιμή θα έχουμε όλες τις πληροφορίες, αν δεν βρέχει προφανώς, να καθορίσουμε το εύρος για το επόμενο έτος. Δεν γνωρίζουμε πόσες ακόμη, αλλά η ιδέα είναι ότι χρειαζόμαστε περισσότερη ευελιξία για να έχουμε πιο κεντρικές επιλογές, έτσι ώστε να έχουμε τρεις συνθέσεις που να είναι όλες χρήσιμες σε κάθε GP. Έτσι είμαστε στη διαδικασία καθορισμού του προϊόντος για του χρόνου.”
O Isola είπε ότι το τελικό νούμερο της σειράς είναι ακόμη ανοιχτό για συζήτηση.
“Είναι ανάμεσα σε πέντε και οκτώ, θα μπορούσε να είναι περισσότερα. Δεν είναι επειδή δεν θέλω να σας πω ποιος είναι ο αριθμός. Πέντε είναι ο αριθμός που είχαμε φέτος, είναι επίσης αλήθεια ότι η σκληρή σύνθεση δεν χρησιμοποιήθηκε ποτέ – χρησιμοποιήθηκε στη Βαρκελώνη, τότε αποφασίσαμε να μην την χρησιμοποιήσουμε ξανά.
“Το επόμενο έτος, θα μετακινηθούμε ένα βήμα προς την μαλακή πλευρά, θα έχουμε μια σειρά που είναι πιο εύχρηστη, συμπεριλαμβανομένου του [νέου] σκληρού, έτσι θα έχουμε πέντε συνθέσεις που μπορούν να χρησιμοποιηθούν. Για να έχουμε μεγαλύτερη ευελιξία, θέλουμε να αυξήσουμε αυτό το εύρος και αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο πιθανώς θα εγκρίνουμε περισσότερα από πέντε. Μπορούμε να ομολογήσουμε 50, αλλά τότε γίνεται λίγο δύσκολο να γίνει η επιλογή. Εάν υπεραυξήσεις τον αριθμό, μοιάζει σα να είσαι σε σύγχυση, γι ‘αυτό πρέπει να επιλέξουμε έναν αριθμό που να είναι αρκετός για να μας δώσει την ευελιξία – όχι πολύ μεγάλο.”
Δεν υπάρχουν σχέδια για αλλαγή του σημερινού συστήματος ονομάτων συνθέσεων και χρωμάτων, έτσι θα πρέπει να δημιουργηθούν νέα για να καλύψουμε τα κενά – και η Pirelli εξακολουθεί να είναι ανοιχτή σε ιδέες.
“Το να δώσουμε διαφορετικά ονόματα στα ελαστικά, χάνει λίγο την παράδοση, χάνοντας όσα είχαμε τα τελευταία επτά χρόνια”, πρόσθεσε ο Isola.
“Τώρα οι άνθρωποι έχουν κατά νου ότι το supersoft είναι κόκκινο, ότι το μαλακό είναι κίτρινο και ούτω καθεξής. Θα ήταν κρίμα να χαθεί αυτή η συσχέτιση μεταξύ ονομάτων και χρωμάτων. Προφανώς αν πρέπει να επεκτείνουμε το εύρος θα πρέπει να εξετάσουμε διαφορετικά επίπεδα. Στην τρέχουσα περιοχή, το μαλακό γίνεται το μεσαίο το επόμενο έτος, οπότε αν αντισταθμίσεις τα πάντα, το ultrasoft θα είναι ένα βήμα μαλακότερο του χρόνου από το τρέχον έτος, χωρίς να αλλάξουμε τα ονόματα, χωρίς να αλλάξουμε τα χρώματα. Αν πρέπει να προσθέσουμε πιο μαλακά ή πιο σκληρά θα πρέπει να σκεφτούμε τίτλους όπως το «Superhard» ή κάτι τέτοιο. Η ιδέα δεν είναι να έχουμε μια επανάσταση στο θέμα, μπορούμε να τα ονομάσουμε A, B, C, D, E, F, G, H ή οτιδήποτε άλλο, αλλά ξεκινάμε από το μηδέν. Όμως, όπως λέω, χάνουμε την παράδοση έτσι.”
Και οι 10 ομάδες θα έχουν την ευκαιρία να δοκιμάσουν την αναθεωρημένη σειρά για το 2018 της Pirelli στη δοκιμή ελαστικών που ακολουθεί μετά το GP του Abu Dhabi.
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!