Ο Adrian Newey έχει αλλάξει τις απόψεις του για τους κανονισμούς αεροδυναμικής που εφαρμόστηκαν στη Formula 1 το 2022.
Ο διάσημος σχεδιαστής είχε αρχικά τοποθετηθεί εναντίον της φιλοσοφίας του ground effect, θεωρώντας απώλεια την αποχώρηση των παλιών μονοθεσίων και προβλέποντας ότι το φαινομενικά αυστηρό πλαίσιο των νέων κανονισμών θα απέτρεπε τη δημιουργικότητα.
Αυτά το 2021, αλλά με το τέλος της φετινής σεζόν και έχοντας κερδίσει το πρωτάθλημα ο Newey παραδέχτηκε στο Auto Moto und Sport ότι τελικά είχε κάνει λάθος στις προβλέψεις του.
«Όταν διάβασα τους κανονισμούς πρώτη φορά πριν από δύο χρόνια, είχα εκνευριστεί πολύ,» αποκάλυψε. «Φαίνονταν υπερβολικά περιοριστικοί. Πρέπει να παραδεχτώ ότι έχω αλλάξει άποψη.»
Όταν ανακάλυψε ότι μπορούσε να προσεγγίσει με πολλούς διαφορετικούς τρόπους τη σχεδίαση του πατώματος και των sidepods, ο Newey συνειδητοποίησε ότι υπήρχαν δυνατότητες καινοτομίας.
«Το σασί και η μπροστινή πτέρυγα είναι σε ένα πολύ στενό πλαίσιο, αλλά μετά υπάρχουν μέρη που δίνουν αναπάντεχη ελευθερία. Αυτά περιλαμβάνουν τα sidepods και το πάτωμα.
Οι διαφορετικοί σχεδιασμοί των sidepods κάνει επίσης εύκολο στους οπαδούς να τα ξεχωρίζουν, το οποίο είναι καλό.»
Απόδειξη ότι οι ανησυχίες του ήταν αβάσιμες, τουλάχιστον σε πρώτο πλάνο, υπήρξαν οι πολλοί και διαφορετικοί σχεδιασμοί των φετινών μονοθεσίων, φαινόμενο που έκανε αρκετούς απαισιόδοξους να αναθεωρήσουν και έδειξε ότι υπάρχει δρόμος ακόμα πριν κάποια ομάδα καταφέρει να εκμεταλλευτεί στο έπακρο τις δυνατότητες του ground effect.
«Σημαίνει ότι κανένας από μας δεν είναι εντελώς σωστός και ότι πρέπει να υπάρχει κάτι καλύτερο.» υπέδειξε ο Newey.
«Η Mercedes ήταν πραγματική έκπληξη. Είχαμε παραβλέψει αυτό το παραθυράκι και γίνονταν όλο και καλύτεροι μέσα στη χρονιά.»
Πλέον, ο σχεδιαστής βρίσκει τους νέους κανονισμούς πιο συναρπαστικούς από τους παλιούς, ακριβώς επειδή σε αυτήν τη φάση οι ομάδες έχουν ακόμα πολλά να μάθουν.
«Τα μονοθέσια της προηγούμενης χρονιάς ήταν προϊόν μακράς εξελικτικής διαδικασίας. Οι κανονισμοί υπήρχαν χρόνια και παρόλο που πάντα υπάρχουν αλλαγές όλοι δούλευαν πάνω στην ίδια αρχή.»
Τι γίνεται όμως με τις διαφορές ανάμεσα στις ομάδες; Παρά την κυριαρχία της ομάδας του, ο Newey υποστηρίζει ότι και τα προσπεράσματα είναι πια ευκολότερα και οι διαφορές ανάμεσα στις ομάδες σχετικά μικρές.
«Στην αρχή, με μας και τη Ferrari, υπήρχαν δύο ομάδες στο ίδιο επίπεδο και προς το τέλος της σεζόν η Mercedes γινόταν δυνατότερη. Για να είμαι ειλικρινής, περίμενα μεγαλύτερες διαφορές.»
Με την προσθήκη του ορίου στα έξοδα των ομάδων, ο τεχνικός πιστεύει επίσης ότι οι διαφορές ανάμεσα στις σχεδιαστικές φιλοσοφίες θα διατηρηθούν και στο μέλλον.
«Δεν είχαμε χρόνο να μελετήσουμε λεπτομερώς την ιδέα της Mercedes. Με όριο στα έξοδα δεν έχεις πλέον αυτήν την πολυτέλεια.
Με τη Mercedes, η περίπτωση αντιγραφής της ιδέας θα έρθει μόνο όταν αυτή γίνει επιτυχημένη μακροπρόθεσμα. Θα συνεχίσουμε να εξελίσσουμε τη δική μας ιδέα γιατί αυτήν ξέρουμε καλύτερα.»
Η εξέλιξη συγκεκριμένων φιλοσοφιών από μια ομάδα πάντως, και δη τη Red Bull, δε σημαίνει ότι ο Newey έχει σίγουρα βρει την καλύτερη δυνατότητα.
«Αλλά δεν τολμώ να πω ότι ο τρόπος μας είναι ο καλύτερος. Είναι πολύ πιθανό ότι κάποιος με καλύτερη ιδέα περιμένει μετά τη στροφή.
Θυμηθείτε το διπλό διαχύτη. Αυτό το παραθυράκι ήταν πάντα εκεί. Απλά δεν ανακαλύφθηκε.»
Πηγή: gptoday.com
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!