Το ζήτημα του κινητήρα της Ferrari θα μπορούσε να λάβει μια πιο σκοτεινή τροπή, με ισχυρισμούς στον ιταλικό τύπο να αναφέρουν πως η Scuderia έχει πέσει θύμα βιομηχανικής κατασκοπείας.
Η μονάδα ισχύος της Ferrari το 2019 αποτελούσε το αντικείμενο του πόθου για όλους τους κατασκευαστές κινητήρων. Ωστόσο, μια σειρά Τεχνικών Ντιρεκτίβων (TD, Technical Directives) που εκδόθηκε από τη FIA συνέπεσε με μια ξαφνική πτώση στην απόδοση του μονοθεσίου προς το τέλος του πρωταθλήματος.
Η πτώση αυτή στην απόδοση συνεχίστηκε και φέτος, μετά από μήνες που η ομάδα αντιμετώπιζε προβλήματα σε άλλους τομείς πέρα από τον κινητήρα. Στο Ουγγρικό Grand Prix, ο επικεφαλής της Scuderia, Mattia Binotto, παραδέχτηκε πως ο κινητήρας επηρεάστηκε από τις ντιρεκτίβες αυτές.
“Θεωρώ πως οι κανονισμοί είναι πολύ δύσκολοι και περίπλοκοι”, δήλωσε ο Binotto στη συνέντευξη τύπου των επικεφαλής των ομάδων στο Hungaroring.
“Νομίζω πως υπάρχουν τομείς στους κανονισμούς όπου ίσως απαιτούνται ακόμα διευκρινήσεις. Είναι μια συνεχιζόμενη διαδικασία η οποία υπήρχε και στο παρελθόν και θα υπάρχει και στο μέλλον”.
“Από πέρσι, πολλές Τεχνικές Ντιρεκτίβες έχουν εκδοθεί, εν τέλει ξεκαθαρίζοντας κάποιες από τις περιοχές των κανονισμών. Θεωρώ πως έπρεπε να προσαρμοστούμε με βάση αυτές τις ντιρεκτίβες”.
Όμως, πως βρέθηκε ο κινητήρας της Ferrari μέσα σε μια τέτοια “καταιγίδα” διαμαχών και επιθεωρήσεων εξαρχής; Σύμφωνα με την ιταλική έκδοση της Corriere dello Sport, οι πληροφορίες πάνω στον κινητήρα αποκτήθηκαν παράνομα από αντίπαλη ομάδα, ύστερα από παραβίαση του λογισμικού υπολογιστών της Scuderia.
Αυτές οι πληροφορίες αποτέλεσαν τη βάση ώστε η FIA να ξεκινήσει έλεγχο στη μονάδα ισχύος. Οι λεπτομέρειες της έρευνας ποτέ δεν δημοσιεύθηκαν, καθώς οι FIA και Ferrari έκαναν μια μεταξύ τους “ιδιωτική συμφωνία”.
Ο Binotto δήλωσε πως αυτή η συμφωνία έγινε καθώς οι πληροφορίες θα περιείχαν πολλές λεπτομέρειες για τον κινητήρα της Ferrari, στην οποία ανήκουν και τα πνευματικά δικαιώματα αυτού.
“Αρχικά, δεν υπήρξε ξεκάθαρη παράβαση των κανονισμών. Αλλιώς θα είχαμε αποκλειστεί”, δήλωσε ο Binotto.
“Ο λόγος που δεν θέλαμε να μαθευτούν τα πάντα είναι απλά επειδή όλα όσα θα έπρεπε να εξηγηθούν είναι πνευματικά δικαιώματα του project μας, της μονάδας ισχύος μας και κανείς στα paddock δεν θα ήταν πρόθυμος να αποκαλύψει πληροφορίες για τα σχέδια του project του”.
“Είναι πνευματικά δικαιώματα, είναι εμπιστευτικά, πρέπει να προστατεύονται και αυτός είναι ο λόγος που δεν θέλουμε να τα αποκαλύψουμε”.
Η Ferrari ανακοίνωσε την Τετάρτη πως έλαβε χώρα μια ανακατάταξη της δομής της ομάδας, στην προσπάθεια της Scuderia να αντιμετωπίσει την πληθώρα προβλημάτων απόδοσης με την SF1000.
Συγκεκριμένα, δημιουργήθηκε ένα νέο τμήμα, το Τμήμα Απόδοσης, επικεφαλής του οποίου είναι ο Enrico Cardile και δέχεται άμεσα συμβουλές από τον Rory Byrne, ο οποίος ήταν ιθύνων νους για την κυριαρχία της Ferrari στις αρχές των 2000s. Περισσότερα για αυτή την αλλαγή στο εσωτερικό της ομάδας μπορείτε να διαβάσετε εδώ.
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!