Ο επικεφαλής της Formula 1, Ross Brawn, επιβεβαίωσε πως θα μπορούσαν οι αγώνες να γίνουν κεκλεισμένων των θυρών όταν η φετινή σεζόν επανεκκινήσει, ενώ εξετάζεται η πιθανότητα προγράμματος 19 αγώνων.
Το Grand Prix του Μπαχρέιν είχε αρχικά δηλώσει πως θα γινόταν χωρίς θεατές, πριν εν τέλει αναβληθεί. Η συγκεκριμένη στρατηγική φαίνεται πως θα προτιμηθεί εν τέλει, ως λύση στην προσπάθεια για επανεκκίνηση της σεζόν του 2020.
Αν και το Γαλλικό Grand Prix στις 28 Ιουνίου είναι τυπικά ο πρώτος αγώνας που θα διοργανωθεί (για την ώρα), ο Brawn παραδέχτηκε πως ο Ιούλιος είναι η πιο πιθανή στιγμή για ξεκίνημα της σεζόν, και πιθανότατα αυτό θα συμβεί στην Ευρώπη, και όχι σε έναν υπερατλαντικό αγώνα που θα επαναπρογραμματιστεί.
Ο Brawn πιστεύει πως υπάρχει ακόμα ανοιχτό παράθυρο για 19 αγώνες, και ακόμα και ένα ξεκίνημα της σεζόν μέσα στον Οκτώβριο θα επέτρεπε τη διεξαγωγή του minimum των 8 αγώνων, προκειμένου να θεωρηθεί επίσημα το φετινό πρωτάθλημα ως παγκόσμιο.
“Προφανώς τα ταξίδια των ομάδων αλλά και όλων όσων εμπλέκονται θα είναι ένα από τα μεγάλα θέματα”, δήλωσε ο Brawn στο Sky Sports F1 Vodcast. “Θα μπορούσε κάποιος να πει πως μόλις φτάνουμε σε έναν προορισμό θα μπορούσαμε να αυτοπεριοριζόμαστε”.
“Η οπτική μας είναι πως θα προτιμούσαμε μια έναρξη σε ευρωπαϊκό έδαφος, και αυτή πιθανότατα θα γίνει χωρίς θεατές. Θα μπορούσαμε να έχουμε ένα κλειστό event, με περιορισμένο περιβάλλον, όπου οι ομάδες έρχονται με charter, τους οδηγούμε στην πίστα, σιγουρευόμαστε πως όλοι κάνουν το test τους και είναι καθαροί και δεν υπάρχει κίνδυνος για κανέναν και μετά διεξάγουμε τον αγώνα χωρίς θεατές”.
“Αυτό δεν είναι ωραίο, αλλά είναι καλύτερο από το να μην έχουμε καθόλου αγώνες. Πιστεύω πως πρέπει να θυμόμαστε ότι υπάρχουν εκατομμύρια άνθρωποι που ακολουθούν τη F1 από το σπίτι τους, καθισμένοι. Πολλοί απ’ αυτούς απομονώνονται και το να είμαστε σε θέση να στήσουμε ένα άθλημα και να το κρατήσουμε ζωντανό και να ψυχαγωγούμε τον κόσμο θα ήταν τεράστιο bonus μέσα στην κρίση που έχουμε. Δεν μπορούμε όλους να τους υποβάλλουμε σε κίνδυνο”.
“Εξετάζουμε την οργανωσιακή δομή που θα μας έδινε ένα όσο πιο πρώιμο γίνεται ξεκίνημα μέσα στη σεζόν, αλλά επίσης και την ικανότητα να διατηρήσουμε αυτή την επανεκκίνηση. Δεν υπάρχει νόημα να ξεκινήσουμε και έπειτα να σταματήσουμε ξανά για λίγο και μετά να ξαναξεκινήσουμε. Πιστεύω πως πιθανότατα θα αρχίσουμε από την Ευρώπη, και γίνεται αντιληπτό πως το event θα είναι κεκλεισμένων των θυρών”.
Ερωτώμενος από τον Martin Brundle αναφορικά με το γιατί η Formula 1 δεν έχει ανακοινώσει ακόμα ημερομηνίες για τους αγώνες της, ενώ άλλα motorsports το έχουν κάνει, ο Brawn τόνισε πως η F1 είναι πιο πολύπλοκη από άλλους αγώνες.
“Η σεζόν μας είναι μεγαλύτερη από άλλα αθλήματα”, απάντησε. “Ο Καναδάς μόλις ακυρώθηκε, εάν συμπεριλαμβάναμε τον Καναδά θα έπρεπε να αναθεωρήσουμε εκ νέου το πρόγραμμα. Έτσι, θεωρήσαμε πως θα ήταν καλύτερο να περιμένουμε μέχρι τη σταθεροποίηση της κατάστασης πριν να παρουσιάσουμε το πρόγραμμα. Πρέπει να γίνει ένα τεράστιο μέγεθος δουλειάς πάνω σε αυτό”.
“Οι 8 αγώνες είναι στην πραγματικότητα το minimum που πρέπει να πληρούμε για ένα παγκόσμιο πρωτάθλημα, μέσα στους κανονισμούς της FIA. Θα μπορούσαμε να πετύχουμε το πλαφόν των 8 αγώνων ακόμα και αν ξεκινούσαμε από τον Οκτώβριο ξανά. Έτσι, εάν θέλετε μια κόκκινη γραμμή, αυτή είναι τον Οκτώβριο”.
“Αλλά μετά υπάρχει και η πιθανότητα να κάνουμε αγώνες και μέσα στο 2021. Αυτό ακόμα το κοιτάμε. Θα μπορούσαμε να χρησιμοποιήσουμε και τον Ιανουάριο; Υπάρχουν πολλές επιπλοκές, μπορείτε να φανταστείτε, σχετικά με αυτό”.
“Εάν ήμασταν σε θέση να ξεκινήσουμε αρχές Ιουλίου, θα μπορούσαμε να έχουμε σεζόν με 19 αγώνες. Σκληρή σεζόν, με τρεις αγώνες σερί, ένα σαββατοκύριακο κενό κοκ, αλλά κοιτάξαμε το κομμάτι των logistics, και πιστεύουμε πως μπορούμε να αντέξουμε μια σεζόν τέτοια με 18-19 αγώνες. Έτσι, η επιλογή παίζει ανάμεσα σε αυτούς τους δύο αριθμούς”.
Μερικές πίστες έχουμε μεγαλύτερα προβλήματα από άλλες
O Brawn παραδέχτηκε επίσης πως κάποιοι αγώνες είναι λιγότερο μετακινήσιμοι από άλλους, λόγω της φύσης τους.
“Υπάρχουν κάποιοι αγώνες, για παράδειγμα η Σιγκαπούρη είναι δύσκολο να μετακινηθεί επειδή είναι μια πίστα πόλης. Οι πίστες πόλης είναι αρκετά δυσκίνητες επειδή τα logistics που εμπλέκονται στο να συντεθεί το όλο event είναι τεράστια, και η μετακίνησή τους στο πρόγραμμα πολύ δύσκολη”.
“Από την άλλη σε έτοιμες πίστες τα πράγματα είναι πιο εύκολα. Όταν υπάρχει πίστα, μπορείς και μέσα σε ένα μήνα να διοργανώσεις αγώνα, ίσως ακόμα και λιγότερο, ειδικά αν μιλάμε και για αγώνες χωρίς θεατές. Σε αυτές τις περιπτώσεις δεν υπάρχει το πρόβλημα του marketing και της πώλησης εισιτηρίων, έτσι εστιάζουμε μόνο στα αναγκαία για να είναι όλοι όσοι πρέπει εκεί και να δομηθεί το event και να γίνει”.
“Όντως εξαρτάται από το είδος του αγώνα. Αλλά κοιτώντας τα προγράμματα, υπάρχουν κάποιοι αγώνες σε λίγο περίεργες ημερομηνίες, αλλά και πάλι θα ήταν ΟΚ από πλευράς καιρού”.
Ο Brawn επιβεβαίωσε πως είναι πιθανό οι αγώνες να γίνονται διήμεροι, έτσι ώστε να ελαφρύνει λίγο το βάρος από τα συνεχή ταξίδια σε back-to-back αγώνες. Η Σανγκάη, η οποία συνήθως προγραμματίζεται μόνη της στο πρόγραμμα, λόγω θεμάτων στα τελωνεία, είναι ένα παράδειγμα.
“Μπορεί να έχουμε κάποιους διήμερους αγώνες έτσι ώστε να καλύψουμε τις ανάγκες των logistics. Για παράδειγμα, η Κίνα φαίνεται πως θα πάει στο μοντέλο του διήμερου Grand Prix εάν μπει στο πρόγραμμα εν τέλει, επειδή το να πάμε εκεί και να φύγουμε από εκεί για τον επόμενο αγώνα, είναι χρονοβόρο για τελωνειακά ζητήματα”.
“Οι άνθρωποι της F1 όμως, μαζί με αυτούς της FIA, συμβουλεύουν τις ομάδες και έχουν καλύψει όλα τα ενδεχόμενα. Αυτή τη στιγμή, εξετάζουμε τα logistics των κλειστών αγώνων, πως θα μπορούσαμε να μετακινούμε τους ανθρώπους μας, πως να τους προστατέψουμε, πως θα μπορούσαμε να κάνουμε πιο ασφαλή τα πράγματα, σε ποιους θα επιτρέπαμε την είσοδο στα paddock. Κάθε ενδεχόμενο εξετάζεται”.
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!