Τα αφεντικά της Formula 1 δήλωσαν πως θα κάνουν περαιτέρω αλλαγές στους κανονισμούς του 2019, με σκοπό την αύξηση των προσπεράσεων, εάν βέβαια οι ήδη υπάρχοντες νέοι κανονισμοί δεν φέρουν τα αναμενόμενα αποτελέσματα!
Σε μια προσπάθεια να εξαλείψουν τις ανησυχίες που προέκυψαν με τη δυσκολία των μονοθεσίων της τελευταίας γενιάς να ακολουθήσουν το ένα το άλλο, εισήχθησαν αεροδυναμικές τροποποιήσεις για την επόμενη σεζόν, ώστε να βελτιωθεί η δυσμενής αυτή κατάσταση…
Το αποτέλεσμα; Πιο πλατιές μπροστινές πτέρυγες, νέες πίσω πτέρυγες και απλοποιημένοι σωλήνες των φρένων και “barge boards” (αεροδυναμικά βοηθήματα που βλέπαμε στα πλάγια μέρη των μονοθεσίων), όλα με σκοπό τη μείωση της αεροδυναμικής ευαισθησίας των μονοθεσίων, ώστε να μπορούν να αγωνίζονται καλύτερα μεταξύ τους.
Ο εκτελεστικός διευθυντής της F1, Ross Brawn, είναι ενήμερος ότι υπάρχουν όρια για το πόσο θα επηρεάσουν οι νέες αλλαγές, αλλά ανέφερε ότι θα αντιδράσουν με πιο επιθετικές ιδέες, εάν οι ομάδες βρουν τρόπο να “προσπεράσουν” τους νέους περιορισμούς.
Η τοποθέτηση αυτή είναι μέρος μιας γενικότερης νοοτροπίας, που διέπει αυτή τη στιγμή την F1, και έχει ως τελικό σκοπό μια ριζική αναθεώρηση του αθλήματος το 2021. Αυτό είναι μια προοπτική που προωθεί η Liberty Media, η οποία θέλει να κάνει το άθλημα πολύ καλύτερο!
“Αυτά που θα μάθουμε από το νέο αεροδυναμικό πρόγραμμα, θα είναι πολύ σημαντικά για ένα μεγαλύτερο βήμα το 2021,” είπε ο Brawn σε μια συνέντευξή του στο website της F1.
“Ο λόγος που πιέζουμε είναι πως αποτελεί ολόκληρη φιλοσοφία και κουλτούρα, δεν είναι μια λύση της στιγμής. Αν δεν καταφέρουμε ό,τι θέλουμε με αυτές τις αλλαγές, θα μάθουμε από αυτό, θα πιέσουμε και θα συνεχίσουμε στη νέα φάση των αλλαγών. Θα συνεχίσουμε να το κάνουμε αυτό μέχρι να φτάσουν τα μονοθέσια σε μια σχεδίαση, όπου θα μπορούν να αγωνίζονται το ένα με το άλλο πολύ πιο αποτελεσματικά, κάτι που δεν μπορούν να κάνουν αυτή τη στιγμή!”
“Είναι ωφέλιμο να βλέπουμε αν οι ομάδες έχουν καταφέρει να εξελιχθούν σε διαφορετικές κατευθύνσεις, επειδή δεν θέλουμε να το μάθουμε αυτό το 2021.”
Αν και υπάρχουν επιφυλάξεις στις ομάδες για το εάν τελικά θα βοηθήσουν οι αλλαγές στους κανονισμούς τους οδηγούς να ακολουθούν πολύ κοντά ο ένας τον άλλο, ο Brawn έχει πειστεί ότι θα υπάρξουν βελτιώσεις!
“Μέχρι τα μονοθέσια να τρέξουν, δεν θα ξέρουμε τι έχουν επιφέρει οι αλλαγές. Αλλά από τις προβλέψεις μας, θα επιτύχουμε βελτίωση της τάξης του 20%,” ανέφερε.
“Οπότε είμαστε στο ένα τέταρτο του αποτελέσματος που θέλουμε να επιτύχουμε.”
Αν και εικόνες σχετικές με το μονοθέσιο του 2021 δημοσιεύτηκαν από την F1 νωρίτερα φέτος, πιο ακριβείς κανονισμοί δεν έχουν ακόμα συμφωνηθεί.
Παρά την ανυπομονησία κάποιων ομάδων, που θέλουν να μάθουν για τι να προετοιμάζονται στο μέλλον, ο Brawn δήλωσε ότι δεν θέλει να ανακοινωθούν οι νέοι κανονισμοί πολύ νωρίς. Αυτό το στήριξε με το σκεπτικό ότι οι μεγαλύτερες ομάδες, θα διαθέσουν άμεσα μεγαλύτερα ποσά για έρευνα και θα αποκτήσουν αυτόματα πλεονέκτημα.
“Η FIA και εμείς οι ίδιοι, έχουμε παραδώσει ένα γενικό πλαίσιο για το μελλοντικό μονοθέσιο και έχουμε θέσει ως “εργασία” σε κάθε ομάδα να ερευνήσει πτυχές του! Δεν είναι αρκετό ώστε οι ομάδες να ξεκινήσουν να σχεδιάζουν το μονοθέσιο, κάτι που εκούσια προσπαθούμε να αποφύγουμε…”
“Δεν θέλουμε οι ομάδες που έχουν πολλούς πόρους να αποκτήσουν πλεονέκτημα, σε σχέση με τις υπόλοιπες. Αλλά είναι μια δύσκολη εξίσωση, γιατί ταυτόχρονα όσο πιο αργά ανακοινώσεις τις πληροφορίες, τόσο το καλύτερο για τις ομάδες με πολλούς πόρους.”
“Μόλις σχεδιάσουν το μονοθέσιο του 2020, θα μπορούν να επικεντρωθούν σε αυτό του 2021!”
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!