Οι ομάδες της Formula 1 πιέζουν ώστε να παγώσουν τους κανονισμούς του 2020 για την επόμενη σεζόν και να αναβάλλουν τη σχεδιασμένη αλλαγή των κανονισμών για το 2022, λόγω της κρίσης του κορωνοϊού.
Σε τηλεφωνική διάσκεψη αυτή την εβδομάδα, οι επικεφαλείς των ομάδων συζήτησαν μια ευρεία γκάμα σεναρίων, μέσα στα οποία βρισκόταν και η σταθερότητα των φετινών κανονισμών και για το 2021, αλλά και το “πάγωμα” της εξέλιξης σημαντικών στοιχείων, όπως το σασί, το κιβώτιο ταχυτήτων και άλλων μηχανικών μερών.
Η αεροδυναμική εξέλιξη παρ’ όλα αυτά θα επιτρέπεται να συνεχίσει μέσα στο 2020 και το 2021, ως παράγοντας “κλειδί” που θα διαφοροποιεί τις αποδόσεις.
Γίνεται αντιληπτό πως στην τηλεδιάσκεψη αυτή εννιά ομάδες συμφώνησαν σε αυτό, με τη Ferrari να ζητά παραπάνω χρόνο για να σκεφτεί αυτές τις προτάσεις.
Δεύτερη τηλεδιάσκεψη είναι προγραμματισμένη για την Πέμπτη, με τους επικεφαλείς της F1, Chase Carey και Ross Brawn αλλά και τον πρόεδρο της FIA, Jean Todt.
Εν τέλει, το κυβερνόν σώμα του αθλήματος είναι αυτό που θα προβεί σε αλλαγές σχετικά με τις σχεδιασμένες τεχνικές αλλαγές.
Απ’ ότι φαίνεται, στην ατζέντα των συζητήσεων θα περιλαμβάνονται και άλλα σημαντικά θέματα όπως το πρόγραμμα των αγώνων και το ενδεχόμενο κάποιοι από τους φετινούς αγώνες να γίνουν μέσα στον Ιανουάριο και η σεζόν του 2021 να ξεκινήσει αργότερα.
Το πάγωμα των κανονισμών είναι μια λογική απάντηση στο κλίμα αβεβαιότητας που έχει δημιουργηθεί από την κρίση του κορωνοϊού, καθώς κανείς δεν είναι σε θέση να προβλέψει το πότε θα ξεκινήσει η σεζόν ή πόσοι αγώνες θα γίνουν.
Όλοι οι αγώνες που δεν έχουν γίνει έχουν άμεσες επιδράσεις στο εισόδημα των ομάδων, εκτός από το Μονακό, που δεν πληρώνει για τη συμμετοχή του στο πρόγραμμα της F1, και το γενικό πλήγμα στην παγκόσμια οικονομία ίσως έχει αρνητικές επιδράσεις στις μελλοντικές χορηγίες τους.
Επιπλέον, εάν οι κατασκευαστές αυτοκινήτων δεχτούν πλήγμα, τότε οι ομάδες τους στη F1 ίσως πιεστούν να δικαιολογήσουν τη συνεχιζόμενη παρουσία τους στο grid στα κορυφαία στελέχη και αφεντικά των ομίλων τους.
Σε μια κίνηση που έχει σκοπό να μειώσει τα κόστη και να κάνει πιο σωστή χρήση των μονοθεσίων του 2020, τα οποία ξεκάθαρα δεν θα μπορέσουν να τρέξουν σε μια σεζόν 22 αγώνων, οι ομάδες θέλουν τα φετινά μονοθέσια να έχουν μεγαλύτερη διάρκεια ζωής.
Αυτή η αλλαγή θα έδινε επίσης αρκετό χώρο στις ομάδες για να εξελίξουν τα μονοθέσιά τους για τους νέους κανονισμούς και θα σήμαινε πως αρκετή από την εξέλιξη θα βρεθεί υπό την σκέπη του πλαφόν στα μπάτζετ για το 2021.
Αυτό θα αντιμετώπιζε τους φόβους των μεσαίων ομάδων, οι οποίες φοβούνται πως οι τρεις πρώτες ομάδες θα ξοδέψουν τόσα πολλά το 2020 στην εξέλιξη των νέων μονοθεσίων, όπου ακόμα δεν υπάρχει πλαφόν, που θα κερδίσουν εκ νέου το πλεονέκτημα, το οποίο θα εξαλειφθεί μετά από αρκετά χρόνια.
Αν και θα είναι πάλι σε θέση να ξοδέψουν απεριόριστα το 2020, αυτό δεν θα συμβαίνει το 2021, καθώς προετοιμάζουν τα νέα μονοθέσια για το 2022.
Υπάρχει επίσης η απορία σχετικά με τη νέα Συμφωνία Ομόνοιας, την οποία οι ομάδες ακόμα δεν έχουν υπογράψει. Η συγκράτηση των αλλαγών των κανονισμών μπορεί να μείωνε τα οικονομικά προβλήματα ομάδων που τώρα έχουν αμφιβολίες σχετικά με το εάν τις συμφέρει να δεσμευτούν μακροπρόθεσμα στη F1.
Η αναβολή θα έδινε επίσης χρόνο στην Pirelli, και συγκεκριμένα έναν χρόνο παραπάνω, ώστε να εξελίξει τα ελαστικά 18 ιντσών, με το πρόγραμμα δοκιμών της ομάδας ήδη να έχει πληγεί από τις αναβολές.
Εάν οι τεχνικοί κανονισμοί μείνουν ίδιοι και το 2021, τότε μερικοί από τους αγωνιστικούς κανονισμούς, όπως τα συμπυκνωμένα αγωνιστικά σαββατοκύριακα, θα μπορούσαν να εφαρμοστούν κανονικά, όπως επίσης και το πλήρες πακέτο των οικονομικών κανονισμών.
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!