Οι δοκιμές πριν από την σεζόν και η Αυστραλία έδειχναν την Haas σταθερά στο μπροστινό μέρος του midfield, γι αυτό οι δυσκολίες της ομάδας στο grand prix του Μπαχρέιν ήρθαν σαν ένα σοκ για τον επικεφαλής της ομάδας Guenther Steiner.
Ο Kevin Magnussen και ο Romain Grosjean πέρασαν και οι δύο στο Q3 το Σάββατο, αλλά στον αγώνα το μονοθέσιο ήταν μη ανταγωνιστικό. Ο Grosjean δεν είχε ποτέ την ευκαιρία να το ανακαλύψει μετά την εμπλοκή του σε επαφή με τον Lance Stroll στην στροφή 2 που τον ανάγκασε να πέσει στο πίσω μέρος του grid πριν τελικά εγκαταλείψει, ενώ ο Magnussen έπεφτε σταδιακά πίσω και τελείωσε 13ος.
“Δεν ξέρουμε ακριβώς τι συνέβη”, είπε ο Steiner. “Δεν έχουμε ιδέα τι συνέβη. Στην πραγματικότητα θα πρέπει να ήμουν πιο πεσμένος, αλλά δεν είμαι καν αναστατωμένος γιατί είμαι απλά έκπληκτος, πιο έκπληκτος παρά αναστατωμένος. Διότι αφού είχαμε τις κατατακτήριες που είχαμε και μετά καταλήξαμε έτσι με τον αγώνα και δεν ξέραμε γιατί ο ρυθμός χάθηκε εν μία νυκτί, είναι τόσο περίεργο το να μην έχεις ιδέα.
“Στην καλή πλευρά των πραγμάτων, υπάρχουν δύο καλά πράγματα. Μπορούμε να κάνουμε δοκιμές εδώ την Τρίτη και την Τετάρτη, έτσι τουλάχιστον έχουμε την ευκαιρία να προσπαθήσουμε να μάθουμε τι συμβαίνει στο τεστ και να έχουμε μια καλή εικόνα γι αυτό. Και από την άλλη πλευρά, κανείς δεν μας πέρασε στην βαθμολογία, οπότε τουλάχιστον η ζημιά δεν ήταν πολύ μεγάλη”.
Ο αγώνας διεξήχθη σε θυελλώδεις συνθήκες, αλλά ο Steiner πιστεύει ότι ήταν λιγότερο η αεροδυναμική επίπτωση και περισσότερο η έλλειψη επιδόσεων των ελαστικών που προκάλεσε τις δυσκολίες τους.
“Απλά δεν μπορούσαμε να κάνουμε το ελαστικό να λειτουργήσει για περισσότερους από έναν γύρους. Αυτό φαίνεται, αλλά δεν μπορώ να το πω ως ένα γεγονός επειδή είμαστε όλοι έκπληκτοι. Αρνητικά έκπληκτοι.
“Δεν θα έλεγα ακόμα ότι είναι ένα πρόβλημα (τα ελαστικά), επειδή συνέβη μία φορά και δεν είμαστε ακόμα σίγουροι τι το προκάλεσε. Νομίζω ότι πρέπει να το εξετάσουμε.
“Το 2017 το είχαμε πολλές φορές και τώρα είμαστε όλοι λίγο έκπληκτοι από αυτό, ξεκινώντας από τους οδηγούς μέχρι τους μηχανικούς, είμαστε σαν “Ουάου, τι συνέβη εδώ;”
“Και πάλι έχουμε δύο ημέρες δοκιμών για να διαπιστώσουμε αν ήταν κάτι τέτοιο και ίσως να μπορέσουμε να δοκιμάσουμε το ελαστικό και τότε θα ξέρουμε τι ήταν. Αλλά με τίποτα δεν είμαι σίγουρος γι ‘αυτό.
“Πάντα κάναμε το μονοθέσιο να δουλεύει καλά εδώ και φέτος πέσαμε τελείως έξω.”
Ένας άλλος τομέας που φαίνεται να λείπει από την Haas ήταν η μέγιστη ταχύτητα, με τον Magnussen να υποδηλώνει ότι ήταν μια αδυναμία. Ωστόσο, ο Steiner είπε ότι υπάρχουν αρκετές μεταβλητές που πρέπει να ληφθούν υπόψη προτού η ομάδα αποδώσει όλες τις δυσκολίες τους σε μια συγκεκριμένη πτυχή.
“Η μόνη στιγμή που είχαμε ρυθμό ήταν όταν ολοκληρώσαμε τον αγώνα, όταν το σταθμεύσαμε. Ήταν μια ευλογία που ο αγώνας ολοκληρώθηκε, επειδή είναι αρκετά οδυνηρό να κάθεσαι και να βλέπεις ένα μονοθέσιο σαν αυτό.
“Μου φάνηκε επίσης ότι στην ταχύτητα στις ευθείες δεν ξεχωρίζαμε. Αλλά είναι πάντα δύσκολο, σε αυτή την ταχύτητα πρέπει να κάνεις ανάλυση. Με μια πρώτη ματιά ήμουν σύμφωνος με τον Kevin, είναι αργό. Αλλά με το DRS πρέπει να κάνεις μια σωστή μελέτη για το ποιος είχε DRS, ποιος δεν είχε DRS, όταν προσπερνούσαμε, όταν βρισκόμασταν πίσω, και να πάρεις τους σωστούς αριθμούς πριν προβείς σε συμπεράσματα. Αλλά δεν μπορούσα να μας δω να είμαστε οι ταχύτεροι στην ευθεία.”
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!