Η Toyota Gazoo Racing ξεκινά μια νέα εποχή στους αγώνες αντοχής με την παρουσίαση της ολοκαίνουργιας GR010 HYBRID Le Mans Hypercar, η οποία θα αγωνιστεί στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Αντοχής 2021 της FIA (WEC).
Οι Παγκόσμιοι Πρωταθλητές και οι τρεις φορές νικητές του Le Mans θα υπερασπιστούν αυτούς τους τίτλους ενάντια σε νέους κατασκευαστές, χρησιμοποιώντας μια αγωνιστική έκδοση του επερχόμενου αυτοκινήτου, που διαθέτει τεχνολογία κινητήρα που αναπτύχθηκε στην TS050 HYBRID.
Η GR010 HYBRID είναι ένα πρωτότυπο αγωνιστικό αυτοκίνητο που αναπτύχθηκε τους τελευταίους 18 μήνες σε συνεργασία με μηχανικούς στα κεντρικά γραφεία της ομάδας στην Κολωνία της Γερμανίας και τους ειδικούς του ηλεκτρικού υβριδικού κινητήρα στο Higashi-Fuji στην Ιαπωνία.
Η GR010 HYBRID ενσωματώνει έναν ισχυρό τετρακίνητο υβριδικό κινητήρα 3,5 V6 με διπλό turbo, που παρέχει 680PS στους πίσω τροχούς και συνδυάζεται με μια μονάδα γεννήτριας 272PS, που αναπτύχθηκε από τις AISIN AW και DENSO, στον μπροστινό άξονα. Η συνολική ισχύς περιορίζεται στα 500kW (680PS), πράγμα που σημαίνει ότι τα εξελιγμένα ηλεκτρονικά της GR010 HYBRID μειώνουν την ισχύ του κινητήρα ανάλογα με την ποσότητα υβριδικής ώθησης που χρησιμοποιείται.
Η εντυπωσιακή νέα εμφάνιση του αγωνιστικού πρωτοτύπου αντικατοπτρίζει την εμφάνιση της έμπνευσής του, το GR Super Sport hypercar που έκανε το δημόσιο ντεμπούτο του κατά τη διάρκεια μιας επίδειξης στο Le Mans 24 Hours του 2020 και βρίσκεται σε εξέλιξη. Για να σηματοδοτήσει αυτήν τη νέα εποχή για την Toyota Gazoo Racing, ένας νέος χρωματικός σχεδιασμός περιλαμβάνει τα εμβληματικά γράμματα GR για να δείξει τον ισχυρό σύνδεσμο μεταξύ αγωνιστικών και οδικών αυτοκινήτων.
Η Toyota Gazoo Racing μπαίνει στην 9η σεζόν της στο WEC με το ίδια οδηγικό lineup που έφερε τη δόξα του Le Mans και του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος στη σεζόν του 2019-2020. Οι νέοι παγκόσμιοι πρωταθλητές Mike Conway, Kamui Kobayashi και José María López θα οδηγήσουν το #7 GR010 HYBRID, ενώ οι Sébastien Buemi, Kazuki Nakajima και Brendon Hartley θα αγωνίζονται με το αυτοκίνητο #8. Ο Nyck de Vries συνεχίζει το ρόλο του ως οδηγός δοκιμών και αποθεματικός οδηγός.
Έχουν ήδη ξεκινήσει ένα έντονο πρόγραμμα ανάπτυξης της GR010 HYBRID, με δύο τριήμερες δοκιμές που έχουν ήδη ολοκληρωθεί καθώς η ομάδα προσαρμόζεται στους νέους κανονισμούς που είναι μια σημαντική αλλαγή απόδοσης και φιλοσοφίας.
Στο πλαίσιο μιας πρωτοβουλίας μείωσης του κόστους που ενσωματώνεται στους κανονισμούς, η νέα GR010 HYBRID είναι 162 κιλά βαρύτερη και με 32% λιγότερη ισχύ από τον προκάτοχό της TS050 HYBRID, με τους χρόνους του Le Mans να αναμένεται να είναι περίπου 10 δευτερόλεπτα πιο αργοί. Έχει επίσης μεγαλύτερες διαστάσεις. είναι 250μμ μακρύτερη, 100μμ φαρδύτερη και 100μμ ψηλότερη.
Για πρώτη φορά από την αρχή της συμμετοχή της στο WEC, η Toyota Gazoo Racing θα συμμετάσχει χωρίς πίσω μονάδα γεννήτριας κινητήρα (MGU), με τη μόνη επιτρεπόμενη MGU να βρίσκεται στον μπροστινό άξονα. Αυτό σημαίνει ότι πρέπει να τοποθετηθεί ένας κινητήρας εκκίνησης στην GR010 HYBRID, ενώ απαιτούνται επίσης πλήρως υδραυλικά πίσω φρένα.
Η GR010 HYBRID διαθέτει state-of-the-art αεροδυναμική, βελτιστοποιημένη για αποδοτικότητα και αναπτύχθηκε χρησιμοποιώντας ισχυρό λογισμικό Computational Fluid Dynamics και δοκιμές αεροδυναμικής σήραγγας. Οι νέοι τεχνικοί κανονισμοί επιτρέπουν μόνο ένα πακέτο αμαξώματος να είναι homologated, με μόνο μία ρυθμιζόμενη αεροδυναμική συσκευή. Η GR010 HYBRID θα συναγωνιστεί, λοιπόν, στην ίδια προδιαγραφή τόσο σε πίστες χαμηλής όσο και υψηλής αεροδυναμικής ζήτησης, με ένα ρυθμιζόμενο πίσω φτερό να τροποποιεί τα αεροδυναμικά χαρακτηριστικά.
Για πρώτη φορά, η κορυφαία κατηγορία WEC και του Le Mans θα έχει μια ισορροπία απόδοσης, που σημαίνει ότι οι διοργανωτές θα τροποποιούν την απόδοση κάθε αυτοκινήτου αγώνα ανά αγώνα, ρυθμίζοντας τη χρήση ενέργειας και το βάρος, στοχεύοντας στην ίδια δυναμική απόδοση από κάθε ένα Le Mans Hypercar. Αυτό θα πρέπει να εξασφαλίσει στενούς αγώνες μεταξύ της Toyota Gazoo Racing και των ανταγωνιστών της με τα αυτοκίνητα Scuderia Cameron Glickenhaus και ByKolles Racing, καθώς και της Alpine, η οποία θα παρουσιάσει μια επιπλέον πρόκληση με το αυτοκίνητό της.
Αυτές οι μάχες θα διεξαχθούν σε έξι αγώνες σε τρεις ηπείρους, ξεκινώντας με τα 1000 μίλια του Sebring στις 19 Μαρτίου πριν από τις 6 ώρες του Spa-Francorchamps (1 Μαΐου) και το highlight της σεζόν, το Le Mans 24 Hours στις 12-13 Ιουνίου. Ο πρώτος αγώνας αντοχής στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα στη Monza από το 1992 πραγματοποιείται στις 18 Ιουλίου πριν από το Fuji Speedway (26 Σεπτεμβρίου) και το Μπαχρέιν (20 Νοεμβρίου), τα οποία είναι εξάωροι αγώνες.
GR010 HYBRID Technical Specifications | |
Bodywork | Carbon fibre composite |
Gearbox | Transversal with 7 gears sequential |
Driveshafts | Constant velocity tripod plunge-joint driveshafts |
Clutch | Multidisc |
Differential | Mechanical locking differential |
Suspension | Independent front and rear double wishbone, pushrod-system |
Springs | Torsion bars |
Anti roll bars | Front and rear |
Steering | Hydraulically assisted |
Brakes | Akebono mono-block alloy callipers with carbon ventilated discs |
Rims | RAYS magnesium alloy, 13 x 18 inch |
Tyres | Michelin radial (31/71-18) |
Length | 4900 mm |
Width | 2000 mm |
Height | 1150 mm |
Weight | 1040kg |
Fuel capacity | 90 litres |
Engine | V6 direct injection twin-turbo |
Valves | 4 per cylinder |
Engine capacity | 3.5 Litre |
Fuel | Petrol |
Engine power | 500 kW / 680PS |
Hybrid power | 200 kW / 272PS |
Battery | High-powered TOYOTA lithium-ion battery |
Front motor/Inverter | AISIN AW / DENSO |
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!