Οι κανονισμοί των Rally1 αναμένεται να μείνουν σε ισχύ μέχρι και το ξεκίνημα του νέου κύκλου ομολογκαρίσματος στο WRC, το 2027.
Τα υβριδικά αγωνιστικά της Rally1 κατηγορίας θα παραμείνουν στη μετωπίδα του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Rally για τα επόμενα δύο χρόνια.
Η συνεδρίαση του Παγκόσμιο Συμβουλίου Μηχανοκίνητου Αθλητισμού την Τρίτη ανέτρεψε τις ανακοινώσεις της FIA, πίσω στον Φεβρουάριο, ότι η υβριδική τεχνολογία θα έφευγε από το WRC ώστε να μειωθεί το χάσμα ανάμεσα στις Rally1 και Rally2 κατηγορίες.
Μετά τη συνάντηση που έγινε στο Ουζμπεκιστάν, η επίσημη ανακοίνωση της FIA αναφέρει: “Συμφωνήθηκε τεχνολογική σταθερότητα απ’ όλους τους ενδιαφερόμενους για τις σεζόν του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Rally το 2025 και 2026. Το Παγκόσμιο Συμβούλιο επιβεβαίωσε ότι, κατόπιν εκτενών συζητήσεων και ανατροφοδότησης, οι τεχνικοί κανονισμοί του WRC για τα Rally1/2 αγωνιστικά θα παραμείνουν απαράλλαχτοι τα επόμενα δύο χρόνια.
Ο Πρόεδρος της FIA, Mohammed Ben Sulayem, δήλωσε επί της απόφασης: “Το WRC είναι πολύ σημαντικό για τη FIA, είναι η κορωνίδα των rally και είχα πολλές συζητήσεις με τους κατασκευαστές τις τελευταίες εβδομάδες σχετικά με τη μελλοντική κατεύθυνση που πρέπει να πάρουμε. Είναι σαφές, πλέον, ότι όλοι χρειαζόμαστε την τεχνολογική σταθερότητα για τα επόμενα δύο χρόνια. Ταυτόχρονα, όμως, είναι σημαντικά για τη FIA, δεδομένης της σταθερότητας, να λάβει και την αντίστοιχη υποστήριξη από τους κατασκευαστές”.
Ο Jona Siebel, διαχειριστικός διευθυντής του διοργανωτή του WRC, πρόσθεσε: “Ως διοργανωτής του WRC, είναι μια πολύ σημαντική στιγμή για εμάς, καθώς μπορούμε να προχωρήσουμε με ενότητα και σταθερότητα για τα επόμενα δύο έτη από τεχνική σκοπιά. Την ίδια στιγμή, επενδύουμε πολύ σε νέους και συναρπαστικούς τρόπους για να μεγαλώσουμε τη φίλαθλη βάση μας και να δώσουμε θέαμα στο κοινό μας”.
Η εν λόγω ανακοίνωση φέρνει τέλος σε συζητήσεις και διαφωνίες μηνών αναφορικά με το βραχυπρόθεσμο μέλλον των τεχνολογικών κανονισμών του WRC. Οι υπάρχοντες κατασκευαστές, Toyota, Hyundai και M-Sport Ford είναι αντιληπτό ότι δεσμεύονται ή βρίσκονται στα τελικά στάδια της έγγραφης δήλωσης δέσμευσής τους, έως και το τέλος του 2026 με το σπορ.
.@OttTanak‘s latest win puts him in good company for overall wins in #WRC history 🏆 pic.twitter.com/h3mS6cD645
— World Rally Championship (@OfficialWRC) June 12, 2024
Η αντίδραση των ομάδων για την ανακοίνωση της Τρίτης ήταν θετική, με τον επικεφαλής των πρωταθλητών, Jari-Matti Latvala, να δηλώνει: “Έχουμε μια πολύ σταθερή δέσμευση με το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Rally, και είμαστε ειλικρινά υποστηρικτικοί με την προσέγγιση της συνεργασίας, ώστε να διασφαλίσουμε τον βέλτιστο ανταγωνισμό για όλους μας”.
Ο Cyril Abiteboul, επικεφαλής της Hyundai που προηγείται αυτή τη στιγμή στο Πρωτάθλημα, σχολίασε απ’ τη μεριά του: “Δουλέψαμε πολύ στενά με τη FIA τους τελευταίους μήνες και εν όλοι πιστεύουμε πως η σταθερότητα των κανονισμών για το 2025 και 2026 είναι η σωστή επιλογή, τα πολύ ουσιαστικά βήματα που έγιναν στη διακυβέρνηση θα μας δώσουν πιο ενοποιημένη και θετική προσέγγιση στις βραχυπρόθεσμες βελτιώσεις και τις μακροπρόθεσμες καινοτομίες που όλοι μας συμφωνούμε ότι χρειάζεται το άθλημα”.
Τέλος, ο Richard Millener, επικεφαλής της M-Sport Ford, δήλωσε εξίσου ικανοποιημένος με την πρόοδο που γίνεται για το μέλλον του WRC. “Πρόκειται για ένα πραγματικά θετικό βήμα για εμάς για τα ερχόμενα χρόνια. Είδαμε κάποιες ωραίες προτάσεις απ’ την πλευρά της προώθησης, του marketing και των σχεδίων για τη διοργάνωση των αγώνων. Θα πρέπει, τώρα, να ξεκινήσει η δουλειά για να υλοποιηθούν αυτά τα σχέδια. Με τα τεχνολογικά ζητήματα να παραμένουν σταθερά, θεωρώ πως στόχος είναι να πετύχουμε φιλόδοξους στόχους στην προβολή και τοποθέτηση του WRC”.
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!