Παραθυράκι στους κανόνες του Cost Cap, φαίνεται πως είχαν βρει κάποιες ομάδες απασχολώντας εξωτερικούς συνεργάτες, κάτι που η FIA δεν ανέχεται πλέον.
Ο φόβος ήταν ότι ορισμένες ομάδες προσλάμβαναν προσωπικό εκτός του ανώτατου ορίου κόστους για να εργαστούν σε ξεχωριστά ειδικά έργα, όπως ο σχεδιασμός αυτοκινήτων δρόμου, γιοτ και ποδηλάτων, αλλά στη συνέχεια έκαναν χρήση οποιασδήποτε επιπλέον γνώσης που απέκτησαν που θα μπορούσε να είναι επωφελής για την F1 .
Οι ομάδες που λειτουργούσαν με αυτόν τον τρόπο θα μπορούσαν να έχουν ένα μεγάλο πλεονέκτημα έναντι των ομάδων που παρουσίαζαν οικονομικά όλες τις δραστηριότητές τους, καθώς οι επίσημες δαπάνες τους θα ήταν λιγότερες επειδή αυτό το επιπλέον προσωπικό λειτουργούσε εκτός βιβλίων.
Εν μέσω φόβων από πολλές ομάδες ότι η χρήση προσωπικού που δεν ανήκει στη F1 εκμεταλλευόταν με τέτοιο τρόπο, η FIA απάντησε με την έκδοση τεχνικής οδηγίας νωρίτερα αυτό το έτος για να εξαλείψει κάθε γνώση που μεταβιβάστηκε σε ομάδες της F1 που δεν λογίζονται το ανώτατο όριο κόστους.
Το TD45, όπως είναι γνωστό, έχει πλέον τεθεί σε ισχύ και καθιστά σαφές ότι, από την 1η Ιανουαρίου του τρέχοντος έτους, οποιαδήποτε IP μεταβιβάζεται από ένα τεχνικό τμήμα πίσω σε μια ομάδα F1 πρέπει να περιλαμβάνεται στις δαπάνες ανώτατου ορίου κόστους.
Η FIA λαμβάνει σοβαρά υπόψη το θέμα και, ως μέρος μιας πολύ πιο λεπτομερούς ανάλυσης των ομαδικών δραστηριοτήτων, η ανώτατη αρχή του σπορ αποφάσισε να επιδοθεί πιο ενεργά στον έλεγχο του τι κάνει στην πραγματικότητα το προσωπικό των ομάδων εκτός F1.
Γίνεται κατανοητό ότι, ως μέρος της ενισχυμένης παρακολούθησης που εισήχθη από τότε που υποβλήθηκαν οι πρώτες υποβολές ανώτατου ορίου κόστους το 2021, πραγματοποιήθηκε μια βαθύτερη έρευνα για τον έλεγχο των δραστηριοτήτων εκτός F1.
Αυτό περιλαμβάνει τώρα συνεντεύξεις από το προσωπικό που δηλώθηκε ότι ήταν εκτός του πλαισίου του ανώτατου ορίου κόστους της F1, σε μια προσπάθεια καλύτερης κατανόησης των έργων στα οποία εργάζονταν.
Επιπλέον, δείγματα εργασίας που ολοκληρώθηκαν από τέτοιο προσωπικό αναλύονται για να διασφαλιστεί ότι είναι εντελώς ξεχωριστά από την ομάδα της F1 και ότι δεν διαβιβάζεται καμία γνώση.
Πέρα από αυτό, και ως μέρος της αυστηρής ανάλυσης που κάνει τώρα η FIA για τις υποβολές ανώτατου ορίου κόστους για το 2022, οι κορυφαίες ομάδες αντιμετωπίζουν μια λεπτομερή λίστα με περίπου 100 ερωτήσεις που πρέπει να απαντήσουν.
Οι ομάδες χαιρέτησαν την κίνηση της FIA να βελτιώσει τους τομείς όπου είχαν προκύψει ανησυχίες. Τα πρώτα σχόλια δείχνουν ότι ορισμένες ομάδες έπρεπε να αλλάξουν τον τρόπο λειτουργίας τους.
Μια ανώτερη πηγή είπε: «Οι άνθρωποι δεν είχαν εμπιστοσύνη στο παλιό σύστημα πληροφόρησης της FIA, αλλά φαίνεται πως έχει βρεθεί η σωστή φόρμουλα πλέον.»
Το TD45 έχει διατυπωθεί με τέτοιο τρόπο ώστε οι ομάδες να μπορούν να συνεχίσουν να λειτουργούν τα ειδικά τεχνικά τους τμήματα, αντί να κλείνουν εντελώς. Καθιστά σαφές ωστόσο ότι ενώ η IP που αποκτήθηκε από την ομάδα της F1 επιτρέπεται να διαβιβαστεί και να χρησιμοποιηθεί σε δραστηριότητες εκτός της F1, δεν μπορεί να πάει αντίθετα.
Ωστόσο, η συμπεριφορά των ομάδων θα συνεχίσει να παρακολουθείται για να διασφαλιστεί ότι συμμορφώνονται με τους κανονισμούς και ότι δεν βρίσκουν εναλλακτικούς τρόπους για να παρακάμψουν τους κανόνες ανώτατου κόστους.
Οι ομάδες πρέπει να εισαγάγουν οι ίδιες αυστηρούς ελέγχους για να διασφαλίσουν ότι οι δαπάνες που πραγματοποιούν δεν έρχονται σε αντίθεση με τους περιορισμούς του ανώτατου κόστους.
Στο GP του Καναδά, το αφεντικό της Mercedes, Toto Wolff, αποκάλυψε πώς η ομάδα του είχε απασχολήσει δεκάδες προσωπικό για να ελέγξει πώς λειτουργούσαν τα πράγματα.
«Έχουμε δημιουργήσει έναν τεράστιο οργανισμό στο οικονομικό μας τμήμα 46 ατόμων, που παρακολουθεί το ανώτατο όριο κόστους μέχρι την τελευταία βίδα», εξήγησε.
«Ακολουθεί την τάση των δαπανών καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους και αυτό που κάναμε είναι βασικά να διαθέσουμε πόρους σε διάφορα έργα.»
«Παραμείναμε κάτω από αυτό το όριο όλο το χρόνο πέρυσι, και μείναμε κάτω από αυτό το όριο φέτος. Λαμβάνοντας υπόψη μια κανονική καμπύλη ανάπτυξης για το επόμενο έτος, αυτό είναι ακόμα σε καλό δρόμο.»
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!