Ο επικεφαλής της Ferrari, Fred Vasseur, παραδέχτηκε πως η ομάδα του έκανε λάθος στην επιλογή της στρατηγικής για τον αγώνα του Charles Leclerc στο Austin.
Ο Μονεγάσκος εκκίνησε στην pole στον χθεσινό αγώνα στην πίστα της COTA, χάνοντας δύο θέσεις νωρίς νωρίς από τους Lando Norris και Lewis Hamilton, οι οποίοι και κινούνταν με ανώτερο ρυθμό. Στη συνέχεια, καθώς ξεκίνησε ο χορός των pitstop, ο Leclerc ήταν ο μοναδικός οδηγός που κινήθηκε σε στρατηγική μίας αλλαγής, τερματίζοντας εν τέλει 6ος.
Στη συνέχεια, η θέση αυτή χάθηκε εντελώς, μιας και Leclerc και Hamilton αποκλείστηκαν από τα αποτελέσματα του αγώνα λόγω υπέρβασης του επιπέδου φθοράς στη σανίδα του πατώματός τους!
Εν τω μεταξύ, στην άλλη πλευρά των κόκκινων γκαράζ, ο Carlos Sainz ακολούθησε την πεπατημένη του grid, προχωρώντας σε δύο pitstop. Έτσι, έχοντας εκκινήσει 4ος, ο Ισπανός εν τέλει πήρε τους 15 βαθμούς, μετά και τους αποκλεισμούς των Hamilton-Leclerc, μιας και στον αγώνα είδε την καρό σημαία από την 4η θέση.
Μιλώντας στα media, πριν τα νέα για τον αποκλεισμό του οδηγού του, ο Vasseur παραδέχτηκε πως η ομάδα του επέλεξε τον λάθος δρόμο με τη στρατηγική του Leclerc.
“Ξεκάθαρα, έχουμε ανάμικτα αισθήματα”, δήλωσε ο Vasseur όταν ρωτήθηκε για τον αγώνα στην COTA. “Επειδή από τη μια πλευρά των garage με τον Carlos, τα πήγαμε αρκετά καλά. Εκκίνησε 4ος, τερμάτισε 4ος, 2-3 δευτερόλεπτα πίσω από τον Norris, και θεωρώ πως πήγαμε αρκετά καλά”.
“Με τον Charles, ο οποίος ήταν 10 δευτερόλεπτα μπροστά από τον Carlos στον 12ο γύρο, επιλέξαμε το ένα pitstop και, προφανώς, δεν αποδείχτηκε καλή επιλογή”.
“Πιθανώς, το θέμα είναι πως δεν είχαμε εκ των προτέρων καθαρή εικόνα για αυτό, διστάζαμε λίγο, το ίδιο και αυτός (ο Leclerc) στο πρώτο stint, αναφορικά με το να πιέσει ή να μην πιέσει. Και εν τέλει κάναμε λάθος”.
“Δεν ήταν πολύ σαφές πριν τον αγώνα, όπως μπορείτε να φανταστείτε. Και είχαμε δύο επιλογές. Αναφορικά με τους χρόνους και τους αριθμούς, ήταν πολύ κοντά τα δύο σενάρια. Θεωρώ πως κάναμε λάθος στο ότι περιμέναμε πως και το υπόλοιπο grid θα ήταν στο 50-50 στην απόφαση αυτή. Και αυτό δεν συνέβη σε καμία περίπτωση”.
Ο Vasseur παραδέχτηκε πως η ομάδα του όντως περίμενε κι άλλους οδηγούς να κάνουν μόλις μια αλλαγή στους 56 γύρους του αγώνα.
“Θεωρώ πως ο Hamilton δεν απείχε πολύ από το ένα pitstop, ο Russell, ξεκάθαρα πήγε για ένα pitstop αλλά μιας και ήταν τελευταίος οδηγός στο group του, ήταν ευκολότερο να αλλάξει στρατηγική και να πάει στην ίδια στρατηγική με τον ανταγωνισμό. Είναι καλύτερο σε μια τέτοια περίπτωση να αλλάξεις επιλογή και να πάρεις το ρίσκο”.
Η επιλογή, μάλιστα, όλων των υπόλοιπων οδηγών να δεσμευτούν στις δύο αλλαγές, έκανε τη ζωή δυσκολότερη για τον αγώνα του οδηγού του, κατά τον Vasseur.
“Δεν είναι απλά θέμα δεκάτων ή δευτερολέπτων με τα ελαστικά, είναι και ζήτημα του τί κάνουν οι υπόλοιποι”, συνέχισε ο Γάλλος. “Επειδή αυτό που ήταν ακόμα πιο δύσκολο για τον Charles ήταν πως όλοι οι υπόλοιποι ακολούθησαν στρατηγική δύο αλλαγών”.
“Αυτό σημαίνει πως γύρω σου έχεις περισσότερη κίνηση, επειδή δεν βρίσκονται όλοι στον ίδιο αγώνα με εσένα, άρα έχεις έναν καθαρό αγώνα, δεν βρίσκεσαι σε μια σειρά. Υπάρχουν οδηγοί που σε περνάνε μία και δύο φορές”.
“Κάθε φορά που κάποιος σε περνά, χάνεις δευτερόλεπτα. Αυτό σημαίνει πως όταν 4 οδηγοί σε περνάνε δύο φορές, χάνεις περίπου 1,5 δευτερόλεπτο κάθε φορά, άρα είναι 12 δευτερόλεπτα σε κίνηση. Όμως ήταν λάθος η επιλογή μας”.
Συνεχίζοντας, πρόσθεσε: “Θεωρώ πως το βασικό μας πρόβλημα ήταν ότι αμφιταλαντευόμασταν. Επιλέξαμε γρήγορα τα δύο pistops με τον Carlos, επειδή στη μάχη του με τον Max (στο Sprint), είχε λίγη εντονότερη φθορά και είπαμε αμέσως να πάμε στις δύο αλλαγές. Με τον Charles, τα πράγματα ήταν λιγότερο προφανή”.
Our Sporting Director, Diego Ioverno, explains @charles_leclerc’s disqualification from the #USGP pic.twitter.com/cZFEvInIuc
— Scuderia Ferrari (@ScuderiaFerrari) October 23, 2023
Τέλος, ο Vasseur δεν θέλησε να προχωρήσει σε εικασίες για το τί μπορεί να είχε πετύχει ο Μονεγάσκος, εάν εν τέλει είχε κάνει δύο pitstops.
“Δεν θα ήθελα να κάνω κάτι τέτοιο. Σίγουρα μπορείς να τρέξεις τον μυαλό στον αγώνα σου ξανά και να φανταστείς πως θα ήταν 6 ή 7 δευτερόλεπτα μπροστά από τον Sainz και ο Leclerc θα είχε κάνει αυτό και εκείνο”.
“Αλλά θεωρώ πως αυτή δεν είναι η σωστή λογική, θα πρέπει να εστιάσουμε στο λάθος, να προσπαθήσουμε να καταλάβουμε το γιατί πάρθηκε η επιλογή αυτή, επειδή ήμασταν πεπεισμένοι πως ήταν η σωστή εν τέλει, με τα στοιχεία που είχαμε διαθέσιμα στη φάση της επιλογής”.
“Σημαίνει πως οι αριθμοί που είχαμε στο pitwall και στο εργοστάσιο, σε αυτό το σημείο του GP, δεν ήταν τελικά οι σωστοί”.
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!