Η Red Bull παραδέχτηκε την κυριότητα μιας συσκευής ελέγχου ύψους στα μονοθέσιά της στη Formula 1 και θα κάνει αλλαγές μετά από συζητήσεις με τη FIA.
Στο Grand Prix των Ηνωμένων Πολιτειών προέκυψαν αναφορές ότι οι ομάδες ανησυχούσαν για έναν ανταγωνιστή που δεν είχε κατονομαστεί που διέθετε μια συσκευή στο πιλοτήριο του μονοθεσίου που μπορούσε να ρυθμίσει το ύψος του μονοθεσίου υπό συνθήκες parc ferme, κάτι που θα ήταν παράνομο σύμφωνα με τους τεχνικούς κανονισμούς της F1.
Η FIA αποκάλυψε ότι θα εξέταζε εντατικά για να αποκαλύψει τυχόν αυτοκίνητα που χρησιμοποιούν μια τέτοια συσκευή στο Austin του Texas κατά τη διάρκεια του parc ferme, την περίοδο από τις κατατακτήριες έως τον αγώνα όπου απαγορεύονται οι αλλαγές στα αυτοκίνητα.
Η Red Bull έχει από τότε παραδεχτεί ότι είναι η ομάδα που έχει στην κατοχή της τη συσκευή, αν και ένας εκπρόσωπος εξήγησε ότι δεν μπορεί να χρησιμοποιηθεί όταν το αυτοκίνητο είναι πλήρως συναρμολογημένο.
«Ναι, υπάρχει αν και είναι απρόσιτο όταν το αυτοκίνητο είναι πλήρως συναρμολογημένο και έτοιμο για λειτουργία.
«Στην πολυάριθμη αλληλογραφία που έχουμε με τη FIA, προέκυψε αυτό το κομμάτι και έχουμε συμφωνήσει ένα σχέδιο για το μέλλον».
Η συσκευή της Red Bull λέγεται ότι είναι προσβάσιμη από έναν μηχανικό μέσα από το πιλοτήριο της RB20 και έχει πολλαπλές ρυθμίσεις ύψους οδήγησης.
Η ομάδα που εδρεύει στο Milton Keynes δεν θα χρειαστεί να κάνει αλλαγές στις RB20 στο Austin, αλλά περαιτέρω έλεγχος θα μπορούσε να προκαλέσει αλλαγές στο μέλλον.
Τα τεχνικά παραθυράκια, εντός νόμου ή μη, αποτελούν εδώ και καιρό βασικό πεδίο διαμάχης στις μάχες για τους τίτλους της F1 και φέτος δεν αποτελεί εξαίρεση.
Η Red Bull παλεύει με τη McLaren στους οδηγούς (όπου έχει πλεονέκτημα 52 βαθμών υπέρ του Max Verstappen) και στους κατασκευαστές (όπου έχει έλλειμμα 41 βαθμών).
Η McLaren προκάλεσε διαμάχη με το mini-DRS πίσω φτερό της στο Μπακού, όπου η κάμψη του ανώτερου στοιχείου της πίσω πτέρυγας φέρεται να έφερε μαζί της ένα αεροδυναμικό πλεονέκτημα.
Η ομάδα με έδρα το Woking έκτοτε συμφώνησε με τη FIA να ενισχύσει τον σχεδιασμό της πίσω πτέρυγας, για να αποφευχθεί κάτι τέτοιο στο μέλλον.
«Άλλο το να το έχεις στο αυτοκίνητό σου, και άλλο το πόσο το εκμεταλλεύεσαι και το χρησιμοποιείς, για το οποίο δεν έχουμε ιδέα», είπε ο Norris για το σύστημα της Red Bull.
«Επομένως, αν τους βοήθησε, αν το έχουν χρησιμοποιήσει με τρόπο που οι άνθρωποι πιστεύουν ότι το έχουν κάνει, τότε ίσως [η ισορροπία δυνάμεων] να αλλάξει προς την κατεύθυνση μας.
«Αλλά, εννοώ, όταν μιλάτε για τέτοια πράγματα, δεν πρόκειται να κερδίσεις πολλές θέσεις ή να κερδίσεις μόνο χάρη σε μια τέτοια συσκευή.
«Δεν νομίζω ότι θα αλλάξει κάτι πραγματικά με αυτά τα λίγα πράγματα, αλλά όταν εξετάζουμε ίσως ορισμένες κατατακτήριες και κοιτάμε τη διαφορά σε ορισμένους αγώνες φέτος, όταν η θέση έχει κριθεί κατά εκατοστά του δευτερολέπτου σε κατατακτήριες ή χιλιοστά, τότε μπορεί να πείτε, “Εντάξει, ίσως αυτό βοήθησε προς αυτήν ή προς αυτήν την κατεύθυνση”, αλλά νομίζω ότι είναι καλό που η FIA [το εξετάζει].
«Υπάρχει διαφορά μεταξύ ασπρόμαυρων πραγμάτων όπως αυτό, και υπάρχει διαφορά μεταξύ της υπέρβασης των ορίων της Formula 1 και της δημιουργίας νέων πραγμάτων και της καινοτομίας στον χώρο που επιτρέπεται να καινοτομείς.
«Νομίζω ότι αυτό είναι που εμείς, ως McLaren, έχουμε κάνει πολύ καλή δουλειά, αλλά είμαστε βέβαιοι ότι δεν θα προχωρήσουμε περισσότερο από αυτό».
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!