Ο Daniel Ricciardo πιστεύει ότι η φθορά των ελαστικών έκανε τη δεύτερη περίοδο δοκιμών για το Grand Prix του Αζερμπαϊτζάν ακόμα πιο παράξενη για τον ίδιο από την πρώτη περίοδο που ακυρώθηκε.
Ο οδηγός της Renault έκλεισε τη δεύτερη περίοδο με πάνω από μισή ώρα να απομένει γιατί είχε εξαντλήσει δύο σετ ελαστικών στην πρώτη ώρα.
Η πρώτη περίοδος “είδε” την κόκκινη σημαία μόλις 10 λεπτά μετά την έναρξη της καθώς ο οδηγός της Williams, George Russell, προσέκρουσε σε ένα χαλαρωμένο κάλυμμα φρεατίου. Έτσι, η περίοδος ακυρώθηκε άμεσα για τους απαραίτητους ελέγχους ασφαλείας.
Τα ασυνήθιστα εμπόδια σήμαιναν ότι ο Ricciardo ολοκλήρωσε 16 γύρους κατά τη διάρκεια των δύο συνόδων, ενώ ο ίδιος παραδέχτηκε: «Η ακύρωση του Practice 1 ήταν σίγουρα περίεργη αλλά στη συνέχεια το Practice 2 ήταν μάλλον πιο περίεργο.
«Έχασα την τελευταία μισή ώρα ή και περισσότερο. Κανονικά εδώ αυτό συμβαίνει λόγω πιθανών συντριβών. Ο λόγος σήμερα όμως ήταν που δύο σετ ελαστικών έγιναν επίπεδα από τη φθορά. Δυστυχώς δεν είχαμε ελαστικά για να κάνουμε μια διαδρομή με βαρύ φορτίο καυσίμου. Δεν νομίζω να έχω βρεθεί σε αυτή τη θέση παλαιότερα.
«Προφανώς δεν ήταν εντάξει, είναι απογοητευτικό, αλλά τουλάχιστον επισημάναμε κάποιες περιοχές που θα δουλέψουμε απόψε. Δεν θα έλεγα ότι ανησυχώ, ξέρω ακριβώς ότι αυτήν την ώρα [των τελικών δοκιμών το Σάββατο] θα πρέπει πραγματικά να πάμε γι’ αυτό και να είμαστε εξαιρετικά αποδοτικοί.»
Η μέρα αυτή των περίεργων προβλημάτων περιλάμβανε και μία φωτιά στα μπροστινά φρένα του Ricciardo, που προκλήθηκε ενώ πραγματοποιούσε αναστροφή αφού πρώτα είχε επισκεφθεί μία έξοδο διαφυγής κατά τη διάρκεια του Practice 2.
Δεν ήξερε ότι αυτό είχε συμβεί, και παραδέχθηκε: «Εμείς ήμασταν; Γνωρίζω ότι ο μηχανικός μού είπε πως τα φρένα μου ήταν ζεστά. Υποθέτω ότι τώρα ξέρω τι εννοούσε. Σκέφτηκα ότι πήγα αρκετά πίσω για να εκτελέσω την αναστροφή. Ήμουν λίγο αργός, δεν υπολόγισα τη στροφή τόσο καλά.»
Και οι δύο Renault δεν ήταν καθόλου ανταγωνιστικές στη δεύτερη περίοδο, όπου ο Ricciardo ολοκλήρωσε τη διαδικασία στην 15η θέση, 2.6 δευτερόλεπτα πίσω από τον πρώτο Leclerc, ενώ ο teammate του Nico Hulkenberg έμεινε 17ος, περίπου 3.8 sec μακριά από την κορυφή.
Οι περισσότεροι οδηγοί ανέφεραν δυσκολίες στην προσπάθεια τους να φέρουν τα ελαστικά σε κατάλληλη θερμοκρασία ώστε να έχουν δυνατές επιδόσεις στον στενό μεσαίο τομέα.
Ωστόσο, ο Ricciardo πιστεύει ότι η αεροδυναμική στρατηγική της ομάδας ήταν υπερβολικά επιθετική – ευνοώντας τον πρώτο και τον τρίτο τομέα υψηλής ταχύτητας – και είπε ότι η ρύθμιση της χαμηλής οπισθέλκουσας πρέπει να αλλάξει για να προσφέρει περισσότερη κάθετη δύναμη.
«Ρίξαμε μια ματιά στους αντιπάλους και είδαμε ότι η πτέρυγα μας μοιάζει να είναι μικρότερη», σχολίασε. «Υποθέτω πως είμαι πεπεισμένος ότι τώρα θα βάλουμε λίγο περισσότερη πτέρυγα και θα συνεχίσουμε.
«Ξέρω ότι ο Nico δυσκολεύτηκε με τις διαδρομές με βαρύ φορτίο καυσίμου. Με περισσότερη πτέρυγα θα πάρουμε παραπάνω θερμοκρασία και φορτίο από το μονοθέσιο, οπότε ελπίζουμε ότι αυτό θα μας βοηθήσει.»
Ο Hulkenberg υποψιάζεται ότι τα λεπτότερα ελαστικά της Pirelli, που υπάρχουν σε κάθε αγώνα φέτος για να αντιμετωπιστεί το φαινόμενο του blistering, έχουν παίξει ρόλο στις ομάδες, προσφέροντας λιγότερη πρόσφυση στις στροφές από ό, τι αναμενόταν.
«Νομίζω ότι βελτιώνοντας την αεροδυναμική είναι ένας τρόπος για να το επιτύχουμε και υπάρχει και η θέρμανση της ζάντας και οι επιλογές ψύξης που τρέχουμε», δήλωσε ο Hulkenberg. «Μπορεί να το παρακάναμε σήμερα. Η άσφαλτος εδώ είναι πολύ ομαλή, είναι μία αρκετά ειδική ασφάλτος εδώ σε σύγκριση με όλες τις άλλες πίστες. Φέτος έχουμε πιο λεπτά ελαστικά που πιθανόν να δυσκολεύουν την ανάπτυξη θερμοκρασίας.»
Γενικά για την δεύτερη περίοδο ο Γερμανός οδηγός της Renault ανέφερε: «Το Practice 2 δεν πήγε καλά για εμάς καθώς δυσκολευόμασταν με πράγματα όπως η προθέρμανση των ελαστικών, το επίπεδο κάθετης δύναμης και η σταθερότητα κατά την πέδηση. Αυτό έκανε τη διαδικασία απαιτητική, αλλά θα ενώσουμε τις δυνάμεις μας το βράδυ και θα βρούμε κάποιες διορθώσεις για αύριο.»
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!