Ο οδηγός της Ferrari, Sebastian Vettel, αντέκρουσε τα αρνητικά σχόλια του Ross Brawn σχετικά με τη μετάβαση σε γρηγορότερα, φαρδύτερα και με μεγαλύτερη κάθετη δύναμη μονοθέσια το 2017.
Εξηγώντας τους κανονισμούς του 2021 πάνω στην αεροδυναμική, στην προσπάθεια που γίνεται ώστε τα μονοθέσια να μπορούν πιο εύκολα να ακολουθούν το ένα το άλλο, ο Brawn αμφισβήτησε τις αλλαγές του 2017, οι οποίες τότε είχαν συμφωνηθεί όταν ακόμα ο ίδιος βρισκόταν σε προσωρινή σύνταξη.
Οι αλλαγές τότε υποκινήθηκαν από την GPDA (Grand Prix Drivers’ Association) η οποία ήθελε γρηγορότερα και πιο θεαματικά μονοθέσια.
Ωστόσο, η προσοχή τότε δεν εστιάστηκε στις πιθανές αρνητικές συνέπειες πάνω στο κομμάτι τις απώλειας κάθετης δύναμης όταν ένα μονοθέσιο ακολουθούσε κάποιο άλλο και στα προσπεράσματα.
“Τα μονοθέσια από το 2016 στο 2017 είχαν τεράστια αύξηση στην κάθετη δύναμη, και αξίζει να σκεφτούμε τη συγκεκριμένη κίνηση στο παρελθόν επειδή έγινε για λόγους που δεν κατανοώ”, σχολίασε ο Brawn.
“Η τεράστια αύξηση στην κάθετη δύναμη έγινε ώστε ‘να κάνουμε τα μονοθέσια πιο γρήγορα και τη F1 καλύτερη’. Αυτό όμως που έγινε στην πραγματικότητα είναι να γίνουν τα πράγματα χειρότερα επειδή τα μονοθέσια δεν συναγωνίζονται”.
“Αυτό αποτελεί παράδειγμα προγράμματος που τέθηκε σε εφαρμογή χωρίς σκέψη. Έτσι, τα μονοθέσια είναι πολύ γρήγορα τώρα, όμως δεν παράγουν καλούς αγώνες”.
Σχετικά με αυτές τις δηλώσεις του Brawn ρωτήθηκε και ο Sebastian Vettel, ως τωρινός διευθυντής της GPDA. Ο Γερμανός αρνήθηκε ότι ήταν λάθος σαν κίνηση τότε.
“Καθόλου”, σχολίασε ο Vettel. “Πιστεύω πως τα μονοθέσια είναι πολύ πιο θεαματικά από το 2017. Τώρα ξέρουμε τί μπορούν να κάνουν τα μονοθέσια, ήταν πολύ αργά πιο πριν”.
“Προφανώς είχαμε πολύ μικρή αντίσταση και αυτό ήταν καλό στις ευθείες, δεν είναι εκεί όμως το συναρπαστικό για εμάς”.
“Τα μονοθέσια τότε ήταν πιο αργά σε σχέση με μερικά χρόνια πιο πριν. Έτσι, δεν νομίζω πως ήταν λάθος η κατεύθυνση που πήγαμε. Η λάθος κατεύθυνση από τη δική μου οπτική γωνία ήταν ότι τα μονοθέσια είναι τόσο βαριά, το οποίο σχετίζεται κάπως και με τα μέτρα ασφαλείας. Πιστεύω όμως πως όλοι τα δέχονται αυτά, και τις μονάδες ισχύος”.
“Πιστεύω πως πραγματικά αυτή ήταν η μεγαλύτερη διαφορά εάν κάνετε μια σύγκριση μεταξύ του τώρα και του πού βρισκόταν η Formula 1 πριν 10 ή 20 χρόνια, ή ακόμα πιο πίσω”.
Στο ίδιο μήκος κύματος με τον Vettel οι δύο οδηγοί της Renault.
Ο Nico Hulkenberg της Renault δήλωσε ότι πάντα ήταν δύσκολο το να ακολουθείς αντιπάλους αν και παραδέχτηκε πως έγινε ακόμα πιο δύσκολο το 2017.
“Ειλικρινά, για εμένα, στα 10 χρόνια μου στη Formula 1 πάντα το έβρισκα δύσκολο να ακολουθώ αντιπάλους. Κάθε χρόνο έχεις δυσκολίες. Έχεις διαφορετικά μεγέθη. Νομίζω όμως πως είναι αλήθεια ότι από τη γενιά των μονοθεσίων του ’17 έγινε ακόμα πιο δύσκολο το να ακολουθείς μονοθέσια, ειδικά το ’18 και το ’19. Όσο περισσότερη κάθετη δύναμη βρίσκουν τόσο πιο δύσκολο γίνεται το πράγμα για το πίσω μονοθέσιο. Αναλογικά χάνεις περισσότερο, έτσι η υπόθεση γίνεται όλο και πιο δύσκολη”.
“Λάθος όμως; Δεν ξέρω. Δεν θα το τράβαγα τόσο πολύ”.
Ο ομόσταβλος του Γερμανού, Daniel Ricciardo, τόνισε πως το μεγαλύτερο πλάτος των μονοθεσίων που τέθηκε σε εφαρμογή το 2017 ενίσχυσε το πρόβλημα των προσπεράσεων.
“Τα μονοθέσια είναι σέξι, μεγάλα και φαρδιά, δείχνουν τρομερά”, σχολίασε ο Αυστραλός. “Δείχνουν καλύτερα απ’ ότι το 2016. Όμως η ανησυχία μου είναι απλά το πλάτος. Οι πίστες δεν έγιναν πιο φαρδιές, αλλά τα μονοθέσια έγιναν. Έτσι, υπάρχει λιγότερος χώρος για προσπεράσεις”.
“Πέρα όμως από τις προσπεράσεις, στη Formula 1 ψάχνεις για την ελάχιστη ποσότητα καθαρού αέρα όταν ακολουθείς ένα μονοθέσιο. Εάν είναι στο κερμπ του apex (το εμπρός μονοθέσιο) προσπαθείς να ανέβεις λίγο παραπάνω στο κερμπ απλά για να βρεις καθαρό αέρα για την εμπρός πτέρυγά σου. Το να έχουμε φαρδύτερα μονοθέσια καθιστά πιο δύσκολο το να βρούμε καθαρό αέρα”.
“Αυτό από μόνο του, ακόμα και αν βγάλουμε την κάθετη δύναμη από τη συζήτηση, κάνει τις προσπεράσεις πιο δύσκολες. Αυτό ίσως δεν ήταν και το καλύτερο που θα μπορούσε να γίνει. Όλοι μαθαίνουμε καθώς εξελισσόμαστε”.
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!