Την άποψή του πως ο τέσσερις φορές παγκόσμιος πρωταθλητής, Sebastian Vettel, έπρεπε να είχε επιλέξει να περάσει ένα χρόνο μακριά από τη Formula 1 το 2021 αντί να υπογράψει με την Aston Martin εξέφρασε ο σύμβουλος της Red Bull, Helmut Marko.
Μετά την απόφαση της Ferrari πέρυσι να μην ανανεώσει το συμβόλαιο μαζί του, ο τέσσερις φορές παγκόσμιος πρωταθλητής, Sebastian Vettel, διερεύνησε πολλές επιλογές προτού τελικά υπογράψει με την ομάδα της Aston Martin, γνωστή μέχρι πρότινος ως Racing Point, για το 2021.
Ο Vettel ωστόσο είχε ένα δύσκολο ντεμπούτο με τη νέα του ομάδα στο Μπαχρέιν. Μετά τον αποκλεισμό του μόλις από το Q1 και μία ποινή 5 θέσεων στο grid, ο Γερμανός οδηγός τερμάτισε 15ος μετά από σύγκρουση με τον Esteban Ocon που του έδωσε μία ποινή 10 δευτερολέπτων στο τέλος του αγώνα.
Η Aston Martin δυσκολεύτηκε να ανταγωνιστεί τις ομάδες του midfield στο Μπαχρέιν όπως έκανε στη διάρκεια της περασμένης σεζόν, με την ομάδα να πιστεύει ότι οι φετινοί κανονισμοί έχουν επηρεάσει ιδιαίτερα τα μονοθέσια με χαμηλή γωνία rake (η γωνία του μεταξόνιου του μονοθεσίου ως προς το οριζόντιο επίπεδο).
Ερωτηθείς σχετικά με τις δυσκολίες του Vettel, ο Marko είπε ότι δεν έχει αλλάξει την άποψή του πως ο πρώην οδηγός της Red Bull έπρεπε να είχε μείνει ένα χρόνο εκτός προτού επιστρέψει, ενόψει των νέων κανονισμών του 2022.
«Ήμουν της γνώμης, σας το είπα και αυτό, ότι θα έπρεπε να μείνει ένα χρόνο μακριά [από τη Formula 1], να τα βρει με τον εαυτό του, να αναρωτηθεί τι θέλει», δήλωσε ο Marko σε μια συνέντευξη με τo Formel1.de.
«Πιστεύω ότι πολλά είναι δυνατά στη Formula 1 τον επόμενο χρόνο. Δεν το έκανε. Τώρα κάθεται στην Aston Martin, η οποία φυσικά υποφέρει όπως η Mercedes [με τη χαμηλή γωνία rake]».
«Είναι παρόμοια μονοθέσια. Και αυτός ο αγώνας δεν ήταν αυτός που θα μπορούσε να τον ανακουφίσει».
Παρά το γεγονός ότι σε μεγάλο βαθμό οι τεχνικοί κανονισμοί για το 2021 έμειναν παρόμοιοι με αυτούς του 2020 σε μια προσπάθεια μείωσης του κόστους μετά την πανδημία COVID-19, η FIA έλαβε μέτρα σε μια προσπάθειά της να μειώσει τα επίπεδα κάθετης δύναμης και να επιβραδύνει με το τρόπο αυτό τα μονοθέσια.
Η προσπάθεια μείωσης της κάθετης δύναμης επικεντρώθηκε στο πάτωμα των μονοθεσίων, και φαίνεται να έχει επηρεάσει σε μεγαλύτερο βαθμό τις ομάδες των οποίων τα μονοθέσια έχουν υιοθετήσει το concept της χαμηλής γωνίας rake παρά αυτά με υψηλότερη γωνία rake.
Η Mercedes επηρεάστηκε σε μεγάλο βαθμό επίσης από την αλλαγή του κανονισμού, με τον επικεφαλής της Aston Martin, Otmar Szafnauer, να εκτιμά ότι οι απώλειες ανέρχονται περίπου στο ένα δευτερόλεπτο ανά γύρο.
Αν και ο Marko συμφώνησε ότι η Aston Martin είχε πληγεί από τις αλλαγές του κανονισμού, ένιωσε ότι αυτό δεν εξηγεί πλήρως το χάσμα στην απόδοση που αντιμετωπίζει φέτος η ομάδα.
«Ας επιστρέψουμε στις δοκιμές όπου η Mercedes είχε ένα πολύ ασταθές πίσω μέρος. Η Mercedes κατάφερε να το σταθεροποιήσει σε μεγάλο βαθμό», δήλωσε ο Marko. «Ενώ η Aston Martin, απ’ ό,τι έχω δει, δεν κατάφερε να το σταθεροποιήσει σε αυτό το βαθμό. Τελικά θα έχουν καλύτερη ανταπόκριση από το μονοθέσιο, αλλά προφανώς όχι στο επίπεδο της Mercedes».
«Αυτό το ενάμισι δευτερόλεπτο [σε σχέση με τη Mercedes], θα έλεγα, δεν είναι μόνο λόγω του Vettel, είναι εν μέρει λόγω του μονοθεσίου. Προς το παρόν, νομίζω ότι η Aston Martin βρίσκεται στην έκτη ή στην έβδομη θέση στην κατάταξη. Αλλά με τον κινητήρα της Mercedes και με τις δυνατότητες που έχουν τώρα, σίγουρα θα ανέβουν».
«Αλλά αυτό δεν αλλάζει τίποτα. Η σύγκρουση όταν [ο Vettel] έπεσε στον Ocon ήταν αδιανόητη».
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!