Ο παρ’ ολίγον νικητής του Grand Prix του Μονακό, Max Verstappen, ξόδεψε το μεγαλύτερο μέρος του αγώνα του με τη λάθος επιλογή για τις ρυθμίσεις στη ροπή μετά το περιστατικό που είχε στο pit lane με τον Valtteri Bottas.
Στον Verstappen δόθηκε η εντολή να μεταβεί στην επιλογή ‘Torque 12’ καθώς εισήλθε στο pitlane για το μοναδικό pitstop του υπό καθεστώς του αυτοκινήτου ασφαλείας που βγήκε νωρίς στην πίστα, ενώ μετά το pit του είπαν να μεταβεί στην επιλογή ‘Torque 6’.
Ωστόσο, στιγμές αφότου άφησε το pitlane, ο Verstappen μίλησε μέσω του teamradio με την ομάδα του όπου είπε “Ωχ όχι, ξέχασα να αλλάξω τη ροπή”. Η συγκεκριμένη αλλαγή θα μετέφερε το μονοθέσιο του Verstappen σε μια τυπική χαρτογράφηση αγώνα, αντίθετα με την προηγούμενη ρύθμιση που είχε και αφορούσε την εκκίνηση, ενώ μια τέτοια αλλαγή γίνεται μόνο με το μονοθέσιο εν στάση. Αυτό σήμαινε πως ο Verstappen, σύμφωνα με τον τεχνικό διευθυντή της Honda F1, Toyoharu Tanabe, είχε ξεμείνει με μια επιλογή στη ροπή η οποία ήταν αρκετά διαφορετική από αυτή της τυπικής χαρτογράφησης για συνθήκες αγώνα.
Ήταν επόμενο να υπάρχει έτσι ένας μεγάλος αντίκτυπος στη συμπεριφορά του κινητήρα, κάτι το οποίο ο Verstappen έπρεπε να διαχειριστεί για πάνω από 60 γύρους παράλληλα με την προσπάθειά του να ασκήσει πίεση και να προσπεράσει τον Lewis Hamilton.
Ο Tanabe δήλωσε πως η Honda προσπάθησε να βοηθήσει τον Verstappen με αρκετές παραμέτρους στη διάθεσή του, ωστόσο ήταν σε θέση να μετριάσει μόνο “ένα μικρό ποσό αυτής της διαφοράς”. Και πάλι όμως ο Verstappen κατάφερε να τερματίσει 2ος μέσα στον αγώνα, παρόλο που μια ποινή 5 δευτερολέπτων για μη ασφαλή εντολή εξόδου από το pit για τη Red Bull η οποία οδήγησε στο περιστατικό με τον Bottas, έριξε τον Ολλανδό στην 4η θέση.
Του δόθηκε το οκ να ξεκινήσει ακριβώς μόλις περνούσε ο Bottas και καθώς ήταν και οι δύο δίπλα δίπλα, είχαν μια μικρή επαφή η οποία διατάραξε σημαντικά τον ίδιο και την ομάδα. “Από τη στιγμή που είσαι στην πίστα, μένεις με αυτό και εμείς είχαμε μόνο ένα pitstop”, δήλωσε ο Verstappen. “Σε φυσιολογικές συνθήκες θα άλλαζα και πάλι ρύθμιση, αλλά φυσικά με την επαφή, κοιτώντας στον καθρέφτη μου συνέχεια και με την ομάδα νομίζω να είναι κάπως σοκαρισμένη από το συμβάν, κοιτούσε για ζημιές στο μονοθέσιο. Συνήθως μου το θυμίζουν, αλλά κανονικά είναι η δουλειά μου να κάνω αυτή την αλλαγή. Το ξέχασα και εγώ με όλα αυτά τα χαοτικά που έγιναν”.
Η χαρτογράφηση της ροπής επηρεάζει τη ροπή που δίνεται από τον κινητήρα και πως αυτή ανταποκρίνεται στις ανάγκες του οδηγού μέσω του γκαζιού. Λίγες στροφές αφότου κατάλαβε το λάθος του, ο Verstappen ρώτησε εάν η ομάδα μπορούσε να κάνει κάτι να το αλλάξει αυτό, αλλά του δόθηκε η απάντηση ότι “όχι, θα πρέπει να μείνουμε με αυτό τώρα” ενώ του είπαν επίσης πως “πρόσεχε γιατί το μονοθέσιο θα είναι πιο επιθετικό τώρα”.
Ο Verstappen πίεσε την ομάδα για να προσπαθήσει να βρει πιθανές λύσεις και του δόθηκε η εντολή να μεταβεί στη ρύθμιση ‘Engine 12, Position 2’ για να αυξήσει την υστέρηση του turbo, για να δει αν είναι καθόλου καλύτερα τα πράγματα. Απάντησε τότε ο Verstappen πως είχε ήδη υστέρηση στη στροφή, και τότε του δόθηκε η εντολή να μεταβεί στη ρύθμιση ‘Engine 12, Postition 13’.
Ο Verstappen εξήγησε μετά το τέλος του αγώνα πως “Είχα μεγάλη υστέρηση στους πρώτους γύρους, δεν μπορώ να πω ακριβώς πόσο αλλά αρκετά μεγάλο ποσοστό από αυτό που έδινα στο γκάζι. Έτσι, δεν είχα τίποτα και τότε ήρθε και η ισχύς. Δεν ήταν ωραία η οδήγηση, ωστόσο κατάφερα να οδηγήσω χωρίς κάποιο πρόβλημα.
Τέλος, ο Ολλανδός αντιμετώπισε και ένα πρόβλημα με τον συγχρονισμό των γραναζιών προς το τέλος του αγώνα, αλλά εν τέλει δεν του δόθηκε μεγάλη σημασία καθώς ήταν θέμα αισθητήρα που αντιμετωπίστηκε άμεσα.
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!