Ο Nikolas Tombazis, τεχνικός διευθυντής των μονοθέσιων της FIA, υπερασπίστηκε τις αλλαγές των κανονισμών για το 2023, επιμένοντας ότι οι κίνησεις δεν είναι υπερβολικές.
Νωρίτερα αυτό το μήνα, το παγκόσμιο συμβούλιο του μηχανοκίνητου αθλητισμού, σε μια προσπάθεια να αντιμετωπίσει το φαινόμενο της αναπήδησης επιβεβαίωσε μια σειρά μέτρων για τη φετινή σεζόν και το 2023. Όπως είδαμε το περασμένο Σαββατοκύριακο, η τεχνική οδηγία που εισήχθη είχε μικρό αντίκτυπο προς τα έξω, ορισμένα αυτοκίνητα εξακολουθούσαν εμφανώς να αναπηδούν, ενώ η Red Bull φαινόταν να έχει βρει ακόμη μεγαλύτερη ταχύτητα. Ωστόσο, είναι οι προγραμματισμένες αλλαγές για το 2023 που έχουν προκαλέσει ανησυχία στις ομάδες, αλλαγές που περιλαμβάνουν την ανύψωση των άκρων του δαπέδου κατά 15 χιλιοστά, την ανύψωση του λαιμού του διαχύτη και την ακαμψία της άκρης του διαχύτη.
Ομάδες όπως η Red Bull είναι δυσαρεστημένες για διάφορους λόγους, ένας από τους οποίους είναι ότι οι εργασίες για τα μονοθέσια του 2023 είχαν ήδη ξεκινήσει και η αλλαγή των κανονισμών θα σημαίνει μια δαπανηρή τροποποίηση. Ωστόσο, η αυστριακή ομάδα, όπως και άλλοι, πιστεύουν ότι με τον καιρό και σίγουρα μέχρι την επόμενη σεζόν, οι ομάδες θα έχουν ξεπεράσει το φαινόμενο. Για αυτό και υποστηρίζουν ότι η FIA αντέδρασε υπερβολικά.
«Όχι έτσι», λέει ο Τεχνικός Διευθυντής των μονοθέσιων της FIA, Nikolas Tombazis, ο οποίος ξεκίνησε υπερασπιζόμενος την ανάγκη για την τεχνική οδηγία. «Προφανώς έχει γίνει πολλή συζήτηση για αυτό το θέμα», παραδέχτηκε. «Είχαμε ανησυχίες για την ασφάλεια και για τις μακροπρόθεσμες επιπτώσεις των αναπηδήσεων, γι’ αυτό αισθανθήκαμε υποχρεωμένοι να κάνουμε ορισμένες τροποποιήσεις. Η ασφάλεια είναι ένα από τα θέματα που εμπίπτει ακριβώς στο προνόμιο της FIA», συνέχισε, «επειδή δεν μπορεί να διαστρεβλωθεί από ανταγωνιστικές θέσεις και ούτω καθεξής».
«Ήμουν στην απέναντι πλευρά», είπε ο Έλληνας, που έχει δουλέψει στο παρελθόν με την Benetton, την Ferrari και την McLaren. «Όταν είσαι σε μια ομάδα το μόνο πράγμα για το οποίο ανησυχείς εκεί – εννοώ προφανώς νοιάζεσαι για την ασφάλεια – αλλά το μόνο πράγμα για το οποίο ανησυχείς είναι η ανταγωνιστική θέση. Ο αγώνας του πρωταθλήματος είναι τόσο έντονος που πάντα αυτό επικρατεί και γι’ αυτό δεν μπορεί να μπει στην κανονική διαδικασία, για να γίνουν αλλαγές. Έτσι, αυτές οι λίγες μικρές αλλαγές στους κανονισμούς, που εισήχθησαν για το Spa ουσιαστικά εισάγουν τη μέτρηση της αναπήδησης και ένα πιο άκαμπτο κάτω μέρος του αυτοκινήτου, προκειμένου να υπάρχει ισοτιμία σε όλο το grid. Υπήρξαν και κάποιες… μετά από πολλές διαπραγματεύσεις, και ακόμη και ο πρόεδρος της F1 ασχολήθηκε πολύ στενά με αυτό το θέμα, και το συζήτησε με όλες τις ομάδες, όλους τους οδηγούς και κάναμε κάποιους συμβιβασμούς και κάποιες τροποποιήσεις και για την επόμενη χρονιά».
«Βλέπουμε ότι με την αύξηση της απόδοσης, υπάρχει επίσης μια τάση αύξησης του φαινομένου, ενώ την ίδια στιγμή οι ομάδες μαθαίνουν περισσότερα για αυτό και μπορούν να το ελέγξουν καλύτερα. Τώρα, πρέπει να ενεργούμε υπεύθυνα στο άθλημα», πρόσθεσε. «Βλέπουμε παραδείγματα άλλων αθλημάτων που έχουν αγνοήσει τις μακροπρόθεσμες επιπτώσεις ορισμένων συνθηκών στις οποίες υπόκεινται οι αθλητές, οπότε αισθανθήκαμε ότι έπρεπε να έχουμε μακροπρόθεσμη άποψη για αυτό. Αυτοί οι κανονισμοί θα συνεχιστούν μέχρι και το 2025, προτού πάμε στους νέους κανονισμούς για το 2026. Και θεωρήσαμε ότι ήταν καλύτερο να δράσουμε νωρίς παρά να είμαστε εδώ για να συζητήσουμε ξανά το ίδιο πράγμα σε ένα χρόνο και ούτω καθεξής. Λοιπόν, ήταν ο συνδυασμός όλων αυτών των παραγόντων, συν, φυσικά, συμβιβαζόμασταν, όπως είπα, νωρίτερα. Ο πρόεδρος της F1 ενεπλάκη σε μεγάλο βαθμό σε όλο αυτόν τον συμβιβασμό και ως εκ τούτου νομίζω ότι καταλήξαμε στη σωστή λύση στο τέλος. Αλλά δεν έχουμε καμία αμφιβολία ότι κάποιοι από τη μία πλευρά θα έλεγαν ότι ήταν πάρα πολύ και κάποιοι άλλοι θα έλεγαν ότι είναι πολύ λίγο. Αυτό είναι φυσιολογικό».
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!