Η Ferrari έχει το δικαίωμα να σταματήσει την εφαρμογή των κανονισμών όταν δεν είναι ευχαριστημένη. Χρησιμοποίησε το βέτο αυτό μπλοκάροντας τα σχέδια για τον ορισμό μιας μέγιστης τιμής στους κινητήρες και τα κιβώτια ταχυτήτων.
Είναι γνωστό εδώ και πολύ καιρό ότι το ζήτημα του προνομίου αυτού θα συζητηθεί σαν μέρος της ανανεωμένης Formula 1 που σχεδιάζουν οι καινούργιοι ιδιοκτήτες της Liberty Media από το 2021.
Αλλά μιλώντας στα μέσα ενημέρωσης στο Λονδίνο αυτήν την εβδομάδα, ο Todt πιστεύει ότι το βέτο, το οποίο η Ferrari έχει από την δεκαετία του 1980, είναι κάτι που πρέπει να τελειώσει.
“Το βέτο ήταν από την εποχή του Enzo Ferrari, που ήταν “απομονωμένος” στο Maranello,” εξηγεί ο Todt. “Ήταν η μόνη ομάδα που προμήθευε κινητήρες και σασί εναντίον κάποιων άλλων ομάδων που προμήθευε η Ford.”
“Τότε, εκείνη την στιγμή αποφασίσαμε επειδή είναι μακριά από αυτό που ονομάζουμε “Silicon Valley” του μηχανοκίνητου αθλητισμού, έπρεπε να έχει κάποια προστασία. Αυτή είναι η ιστορία με το βέτο.
“Αλλά προσωπικά, αισθάνομαι ότι δεν είμαι υπέρ αυτής. Οι καιροί έχουν αλλάξει”.
Ο Todt επανέλαβε επίσης την στάση του ότι την τελευταία φορά που η Ferrari πήρε το δικαίωμα να άσκει βέτο, στο πλαίσιο διμερών συμφωνιών που συμφωνήθηκαν για την περίοδο 2013-2021 – ήταν ο μοναδικός που αρνήθηκε.
“Ήμουν ο μόνος εναντίον, ο μόνος,” είπε. “Θυμάμαι ότι ήταν μια συνάντηση στο Παρίσι στην Place de la Concorde, στην έδρα της FIA. Ήταν ο κάτοχος των εμπορικών δικαιωμάτων, όλες οι ομάδες ήταν εκεί.”
“Και είπα ποια είναι η θέση του βέτο για τη Ferrari; Είπαν ότι “Δεν έχουμε πρόβλημα”. Έτσι, θα ήταν ανάρμοστο για μένα μόνο να πω ότι είμαι ενάντια στο δικαίωμα να ασκεί βέτο η Ferrari. Το μόνο που τροποποιήσαμε ήταν η διατύπωση του, έτσι ώστε να είναι μέρος της απάντησης.”
Η αλλαγή αυτή επέτρεπε στη Ferrari να μπλοκάρει τους κανόνες αν μπορούσε να αποδείξει ότι ήταν ενάντια στα συμφέροντα της ομάδας.
“Ροή εισοδήματος”
Αν και εναντίον της Ferrari στο να διατηρεί το βέτο, ο Todt πιστεύει ότι είναι σωστό η ιταλική ομάδα να λαμβάνει μεγαλύτερο εισόδημα λόγω της έλξης που φέρνει στην F1.
“Για μένα, είναι φυσιολογικό ότι ο Leonardo Di Caprio κερδίζει περισσότερα χρήματα από έναν ηθοποιό που κάνει μια τηλεοπτική σειρά. Ναι, είναι φυσιολογικό. Έτσι είναι η ζωή. Όσο καλύτερος είσαι, τόσα περισσότερα χρήματα πρέπει να παίρνεις.”
“Στην περίπτωση μας, νομίζω είναι φυσιολογικό να παίρνουν περισσότερα χρήματα. Ήταν συνηθισμένο να παίρνουν περισσότερα χρήματα όταν είχαν χειρότερα αποτελέσματα, τώρα παίρνουν περισσότερα χρήματα έχοντας καλύτερα αποτελέσματα, οπότε έχει νόημα”.
“Η Ferrari μπορεί να φύγει”
Η στάση του Todt για τη Ferrari έρχεται ενάντια στην απειλή του προέδρου της Sergio Marchionne στο να φύγει από το άθλημα αν οι κανόνες του 2021 δεν ευνοούν την ομάδα του.
Παρόλο που μερικοί είναι σκεπτικοί ότι ο Marchionne μπορεί όντως να αποσύρει την Ferrari από την Formula 1, ο Todt δεν απορρίπτει την πιθανότητα εντελώς.
“Μπορούν να φύγουν και ειλικρινά, αυτό είναι επιλογή τους”, είπε. “Είναι ελεύθεροι, σίγουρα ελπίζω ότι δεν θα φύγουν, αλλά μπορεί πάντα να συμβεί. Έχετε δει μεγάλους ανταγωνιστές να φεύγουν, να επιστρέφουν, αλλά και πάλι, είναι επιλογή τους.”
“Γνωρίζοντας αυτούς τους ανθρώπους που είναι επιχειρηματίες, που είναι λογικοί άνθρωποι, είναι και αυτός επίσης ένας λόγος που θέλουμε να μειώσουμε το κόστος.”
“Αισθάνομαι ότι για μια εταιρεία όπως η Ferrari, οι αγώνες δεν θα έπρεπε να είναι μόνο έξοδα, θα πρέπει να είναι τουλάχιστον ουδέτερο ισοζύγιο και ίσως να έχουν έσοδα, εταιρικά έσοδα.”
“Αυτό θα ήταν πολύ πιο υγιές από οτιδήποτε είναι εδώ και χρόνια, όπου υπάρχουν πολλά έξοδα και αυτό είναι που αρκετά συχνά βάζει τις ομάδες σε οικονομικές δυσκολίες.”
“Αυτή τη στιγμή είμαι βέβαιος ότι τώρα είναι περίπου έξι με επτά ομάδες που δυσκολεύονται στην Formula 1, οπότε δεν είναι αποδεκτό να έχουμε το αποκορύφωμα του μηχανοκίνητου αθλητισμού, όπου το 60-70% των ομάδων δυσκολεύται να επιβιώσει”.
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!