Έχοντας περάσει τις τρεις πρώτες χρονιές της καριέρας του στη Williams, ο Russell έχει ανταπεξέλθει καλά στους πρώτους του αγώνες με τη Mercedes παρά το σημαντικό έλλειμμα ρυθμού της γερμανικής ομάδας έναντι των αντιπάλων Ferrari και Red Bull.
Παρά το γεγονός ότι μετά από τρεις αγώνες ο Russell βρίσκεται εννέα πόντους μπροστά από τον Hamilton, είναι ανένδοτος ότι η θέση του επτά φορές παγκόσμιου πρωταθλητή στην ομάδα δεν αφήνει καμία αμφιβολία για το ποιος είναι ο κορυφαίος οδηγός των Ασημένιων Βελών.
“Νομίζω ότι επειδή βρισκόμαστε σε διαφορετικά στάδια της καριέρας μας, δεν υπάρχουν αρνητικά συναισθήματα μεταξύ μας σε καμία περίπτωση”, δήλωσε ο Russell στο Sky Sports ενόψει του Grand Prix της Emilia Romagna αυτό το Σαββατοκύριακο στην Ιταλία.
«Από την πλευρά μου, είμαι 24 χρονών και ανταγωνίζομαι τον κορυφαίο όλων των εποχών; αν ήταν να τερματίσει μπροστά μου, προφανώς δεν θα μου άρεσε, αλλά δεν πρόκειται να κλάψω και να βουρκώσω γι’ αυτό.
«Νομίζω ότι ισχύει το ίδιο και από την πλευρά του Lewis, έχει πετύχει τόσα πολλά – είναι επτά φορές παγκόσμιος πρωταθλητής, κατέχει όλα τα ρεκόρ.
«Το βλέπεις μερικές φορές όταν έχεις δύο οδηγούς που βρίσκονται στο ίδιο στάδιο της καριέρας τους… Στο πίσω μέρος του μυαλού όλων των οδηγών οι ίδιοι παλεύουν για την κορυφαία θέση της ηγεσίας, ενώ για εμάς τους δύο δεν υπάρχει αυτό επειδή ο Lewis είναι εδώ τόσο καιρό.
«Είμαι το νέο παιδί μέσα στην ομάδα και δεν πρόκειται να πάω εκεί προσπαθώντας να γίνω ο αρχηγός της ομάδας, ενώ παράλληλα αντιμετωπίζω τον καλύτερο όλων των εποχών που είναι εδώ για 10 χρόνια. Είναι σαν ηγέτης της ομάδας και έτσι πρέπει να είναι».
«Η πίστη και η αυτοπεποίθηση στο μονοθέσιο θα βελτιωθούν»
Η δεύτερη θέση του Russell στη βαθμολογία ενόψει του Grand Prix αυτού του Σαββατοκύριακου στην Imola είναι κάπως αξιοσημείωτη δεδομένου των αγώνων της Mercedes σε Bahrain, Σαουδική Αραβία και Αυστραλία.
Ο πρωτοπόρος του πρωταθλήματος, Charles Leclerc, απέχει 34 πόντους από τον Russell, αλλά η κακή απόδοση στη Μελβούρνη από την άλλη Ferrari του Carlos Sainz και τα προβλήματα αξιοπιστίας της Red Bull έχουν οδηγήσει τους άλλους υποψήφιους για τον τίτλο να αποτυγχάνουν να αποδώσουν τα μέγιστα.
Ενώ οι Russell και Hamilton κατάφεραν να περιορίσουν την βαθμολογική ζημιά έως τώρα, είναι κατανοητό ότι απαιτούνται σημαντικές βελτιώσεις εάν η Mercedes θέλει να παραμείνει στους αντιπάλους της.
«Αυτή τη στιγμή έχουμε αυτό το μεγάλο ζήτημα που προσπαθούμε να ξεπεράσουμε», είπε ο Russell.
“Σε μία καλή μέρα, το αυτοκίνητο είναι καλό στην οδήγηση και αυτό είναι που μας δίνει αυτοπεποίθηση. Δεν είναι καταστροφικό, αλλά προφανώς έχουμε αυτό το πρόβλημα με τις αναπηδήσεις (pοrpoising), το οποίο πραγματικά μας περιορίζει πολύ ως προς τον χρόνο γύρου και κάνουμε ό,τι μπορούμε για να το ξεπεράσουμε.
“Σίγουρα δεν είναι μόνο οι αναπηδήσεις; υπάρχουν και άλλα θέματα που πρέπει να αντιμετωπίσουμε. Γίνεται πολύς λόγος για το βάρος των μονοθεσίων και σίγουρα δεν είμαστε το ελαφρύτερο αυτοκίνητο στο grid, οπότε και μόνο από αυτό έχουμε περιθώριο να γίνουμε γρηγορότεροι.
«Πρέπει να συνεχίσουμε να βελτιώνουμε τον κινητήρα και να προσπαθήσουμε να τον κάνουμε πιο αποτελεσματικό. Προφανώς υπάρχει το πάγωμα, αλλά μπορούμε να κάνουμε περισσότερα για να αξιοποιήσουμε στο έπακρο τον κινητήρα, κάτι που νομίζω ότι ορισμένες άλλες ομάδες έχουν κάνει λίγο καλύτερη δουλειά αυτή τη στιγμή.
«Υπάρχουν πολλές διαφορετικές προσεγγίσεις και περιορισμοί που έχουμε, κάτι που νομίζω ότι μου δίνει πίστη και αυτοπεποίθηση ότι αν το ξεπεράσουμε με την πάροδο του χρόνου, θα κερδίσουμε πολύ χρόνο».
«Το πρόβλημα τον αναπηδήσεων αποτελεί και ανησυχία ως προς την ασφάλεια»
Ο Russell άφησε να εννοηθεί επίσης ότι το διοικητικό όργανο του αθλήματος μπορεί να πρέπει να εξετάσει το ενδεχόμενο να βοηθήσει τις ομάδες να ξεπεράσουν το pοrpoising, τονίζοντας το ζήτημα ως «ανησυχία για την ασφάλεια» των οδηγών.
Σχεδόν κάθε μονοθέσιο στο grid έχει δυσκολευτεί με το πρόβλημα της αναπήδησης, το οποίο επιδεινώνεται στα μέρη υψηλής ταχύτητας των σιρκουί, αλλά η Mercedes φαίνεται να είναι μία από τις ομάδες που πλήττονται περισσότερο.
Ακόμη και στη McLaren, που φαίνεται να έχει την καλύτερη αντιμετώπιση του θέματος, φαίνεται ότι δεν είναι απολύτως σαφές το πώς καταφέρνουν να το αποφύγουν.
«Όλοι το έχουν σε κάποιο βαθμό», είπε ο Russell. “Κάποιες ομάδες το έχουν περισσότερο από άλλες. Νομίζω είδαμε στη Μελβούρνη πως η Ferrari εξερευνούσε πραγματικά τα όρια, αλλά δεν φαινόταν να περιορίζεται το πρόβλημα τόσο πολύ στις στροφές.
«Νομίζω ότι όλοι μαθαίνουν συνεχώς για αυτό, υπάρχουν κάποιες ομάδες που δεν έχουν καθόλου προβλήματα αναπηδήσεων, χωρίς να καταλαβαίνουν καν τον λόγο.
«Δεν ξέρω ποια είναι η μακροπρόθεσμη λύση για την F1 γιατί είναι λίγο ανησυχητικό για την ασφάλεια, καθώς δεν μπορείς να το αντιμετωπίζεις για πάντα.
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!