Ο διευθύνων σύμβουλος της Formula 1, Ross Brawn, μιλά για τις αλλαγές στου κανόνες του 2019, αμέσως μετά τον πρώτο αγώνα της νέας σεζόν και μολονότι γνωρίζει ότι είναι πολύ νωρίς για να πει εάν είναι όντως αποτελεσματικές, ενθαρρύνθηκε από αυτό που είδε.
Η F1 παρουσίασε μια σειρά αεροδυναμικών αλλαγών για το τρέχον έτος με την ελπίδα ότι θα διευκολύνει τα μονοθέσια να ακολουθούν το ένα τον άλλο και θα αυξηθούν οι πιθανότητες προσπέρασης.
Οι οδηγοί συμφώνησαν ότι ήταν πλέον σε θέση να πλησιάσουν το μονοθέσιο μπροστά, αλλά δεν ήταν σίγουροι για το αν η προσπέραση ήταν στην πραγματικότητα ευκολότερη. Ωστόσο, ο αγώνας έδειξε αύξηση κατά 133% στις προσπεράσεις σύμφωνα με τον Brawn.
«Κρίνοντας από τον αριθμό των προσπεράσεων στον αγώνα, 14 φέτος (6 χωρίς DRS) σε σύγκριση με 3 το 2018, τα πρώτα σημάδια είναι ενθαρρυντικά, ειδικά καθώς εκτός από τις πραγματικές προσπεράσεις, είδαμε μερικές συναρπαστικές μάχες», σημείωσε ο πρώην προϊστάμενος αρκετών ομάδων (μεταξύ αυτών και η Ferrari με τη Mercedes).
«Είναι σαφές ότι αυτά δεν ήταν όλα προϊόν αποκλειστικά των νέων αεροδυναμικών αλλαγών, καθώς οι επιδόσεις των ομάδων του μεσαίου πεδίου ειδικά έκλεισαν δραματικά. Ωστόσο, αρκετοί οδηγοί δήλωσαν ότι τα μονοθέσια είναι πιο άνετα όταν ακολουθούν ένα άλλο σε σύγκριση με τα προηγούμενα χρόνια».
«Η αυστραλιανή πίστα δεν είναι η πιο ακριβής δοκιμή, οπότε θα προτιμούσα να περιμένω τουλάχιστον άλλους τρεις αγώνες προτού καταλήξω σε κάποια συμπεράσματα, ωστόσο τα αρχικά σημεία είναι ενθαρρυντικά.»
Μια άλλη σημαντική αλλαγή ήταν η προσθήκη ενός βαθμού για τον ταχύτερο γύρο. Δημιούργησε κάποιο ενδιαφέρον για τους τελευταίους γύρους του αγώνα, αφού πολλοί οδηγοί προσπάθησαν να τον διεκδικήσουν, με τον νικητή του αγώνα Valtteri Bottas να το καταφέρνει στον προτελευταίο γύρο, φεύγοντας από τον πρώτο αγώνα με τον μέγιστο αριθμό βαθμών (26).
«Η επιστροφή στην απονομή ενός βαθμού στον οδηγό και στην ομάδα που πέτυχε τον ταχύτερο γύρο του αγώνα ζωντανεύει τα τελικά στάδια του αγώνα, καθώς στον συγκεκριμένο αγώνα ο Verstappen προσπάθησε να ξεπεράσει τον Bottas, ο οποίος είχε τα χέρια του στο συγκεκριμένο βραβείο. Σημείωσε ένα 1.26.540, κερδίζοντας τον χρόνο του Bottas από τον γύρο 42 με 0.199s.»
«Ο Φινλανδός όμως με 1.26.830 στον 55ο γύρο και, αφού επέτρεψε τα ελαστικά του να κρυώσουν, τερμάτισε τη μονομαχία με ένα αποφασιστικό 1,25,580 στον 57ο γύρο. Ο Hamilton έκανε επίσης μια προσπάθεια προς το τέλος, αλλά δεν πήγε ποτέ κάτω από το φράγμα των 1.26δ. Ο καλύτερος χρόνος του εντοπίζεται στον 57ο γύρο και ήταν 1.26.057.»
«Σε έναν αγώνα στον οποίο οι θέσεις του βάθρου φαινόντουσαν από νωρίς, η μάχη για τον έξτρα πόντο του ταχύτερου γύρου, με το δεδομένο ότι στους τελευταίους αγώνες θα είναι πολύ σημαντικός, σίγουρα ζωντάνεψε τα τελικά στάδια του αγώνα.»
«Αυτό ακριβώς, εμείς και η FIA, είχαμε κατά νου όταν μας ήρθε η ιδέα.»
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!