Ο Alessandro Pier Guidi έγινε ο πρώτος οδηγός της Ferrari που κατέκτησε το πρωτάθλημα οδηγών στο Endurance Cup του GT World Challenge Europe καθώς ο Ιταλός κέρδισε τον αγώνα Paul Ricard 1000km με τους φιλοξενούμενους συνοδηγούς της AF Corse Tom Blomqvist και Come Ledogar.
Η απόφαση της AF Corse να αλλάξει μόνο τα αριστερά ελαστικά στο τελευταίο pit stop βοήθησε τον Pier Guidi να βγει με ένα αυτοκίνητο μπροστά από τον Mathieu Jaminet με το No. 12 της GPX Racing με Porsche 911 GT3R που ήταν ο κυρίαρχος του αγώνα μέχρι εκείνη την στιγμή.
Οι Jaminet, Matt Campbell και Patrick Pilet αγωνίζονταν άψογα καθ’ όλη την διάρκεια των 6 ωρών και ήταν στην πορεία για να κερδίσουν τον τίτλο μέχρι που το No. 51 της Ferrari 488 GT3 Evo 2020 πέρασε μπροστά.
Αφού μείωσε το πλεονέκτημα 12 δευτερολέπτων της Porsche στο προτελευταίο stint, ο Pier Guidi κατάφερε να πάρει το προβάδισμα μέσω του καλέσματος για αλλαγή ελαστικών της AF Corse και του γεγονός ότι η Ferrari είχε ένα περισσότερο γύρο-stint από την Porsche όλο το απόγευμα.
Παρότι ο Pier Guidi έχασε μερικά δευτερόλεπτα πίσω από το No. 63 της Orange 1 FFF Racing Team με την Lamborghini Huracan GT3 Evo μόλις πριν το τελευταίο pit stop, ήρθε η άμυνα του πρωταθλητή στο Endurance Cup Andrea Caldarelli τρεις γύρους αργότερα από τον Ιταλό συμπατριώτη του, χάνοντας 6 δευτερόλεπτα.
Στο stint που καθόρισε τον τίτλο, ο Pier Guidi εκμεταλλεύτηκε το κυκλοφοριακό για να κρατήσει τον Jaminet – ο οποίος είχε τέσσερα “φρέσκα” ελαστικά – στο κόλπο για να πάρει την καρό σημαία με διαφορά 1.69 δευτερολέπτων.
Οι Caldarelli, Dennis Lind και Marco Mapelli συμπλήρωσαν το βάθρο με την Lamborghini να περνάει την γραμμή του τερματισμού με διαφορά 9 δευτερολέπτων από τον νικητή.
Το αποτέλεσμα του Pier Guidi, ο οποίος είναι συνοδηγός όλη την χρονιά με τους Nicklas Nielsen και James Calado οι οποίοι απουσίαζαν από το Paul Ricard λόγο της σύγκρουσης του αγώνα 8 ωρών του Bahrain, με τελικό σκορ 79 βαθμών έναντι 65 για το τρίο της GPX Racing.
Οι συνοδηγοί του πρωταθλητή στο πρωτάθλημα GT του WEC το 2017 Blomqvist και Ledogar κράτησαν την Ferrari στο πιο δύσκολο κομμάτι του αγώνα, οδηγώντας την προς την νίκη.
Ο Blomqvist πήρε το προβάδισμα στην 1η στροφή από τον κάτοχο της pole position Toni Vilander της SMP Racing με Ferrari, και ενώ και οι δύο οδηγοί της 488 έχασαν τις θέσεις τους στο πρώτο stint, ο Blomqvist κράτησε το αυτοκίνητο στην ζώνη των βαθμών.
Ο Ledogar έφερε στην συνέχεια την AF Corse στην πρώτη τριάδα, ενώ ο Γάλλος άλλαξε τον Pier Guidi στο τέλος της 4ης ώρας προαναγγέλλοντας την πορεία της Ferrari με αυτή της FFF.
Οι Raffaele Marciello και Timur Boguslavskiy έφτασαν στο τέλος της χρονιάς ενώ βρισκόντουσαν στην κορυφή της βαθμολογίας αλλά η AKKA-ASP με Mercedes-AMG GT3 Evo τερμάτισε εκτός βαθμών.
Ένα ζήτημα με το μπροστινό splitter του αυτοκινήτου να χαλαρώνει και να σέρνει την επιφάνεια της πίστας του κόστισε χρόνο και τελικά έπεσε στην 18η θέση.
Οι Sven Mueller, Christian Engelhart και Matteo Cairoli ήταν στο ίδιο σημείο με τους Marciello και Boguslavskiy, αλλά η Dinamic Motorsport με Porsche τερμάτισε 10η και πείρε έναν μόνο βαθμό.
Ο Boguslavskiy κέρδισε ακόμα τον συνολικό τίτλο του πρωταθλήματος οδηγών στο GT World Challenge, με τα αποτελέσματα του Endurance Cup και Sprint Cup, με τις δύο κατηγορίες να έχουν ήδη ολοκληρωθεί.
Οι κοντινότεροι διεκδικητές Dries Vanthoor και Charles Weerts έπρεπε να τερματίσουν 2η στο Paul Ricard με τον συνοδηγό της WRT Christopher Mies να καλύπτει το κενό.
Ο Vanthoor έφερε το No. 32 με την Audi R8 LMS GT3 Evo στην 4η θέση, μπροστά από τους teammates του στην WRT Kelvin van der Linde, Mirko Bortolotti και Rolf Ineichen.
Οι Maro Engel, Luca Stolz και Vincent Abril τερμάτισαν στην 6η θέση με τον καλύτερο τερματισμό για το πλήρωμα της Mercedes-AMG, ενώ η κάτοχος της pole position SMP Racing με Ferrari κα τους Sergey Sirotkin, Antonio Fuoco και pole man Vilander τερμάτισαν 7η.
Στην 8η θέση βρέθηκε το No. 163 της Emil Frey Racing με Lamborghini παίρνοντας το προβάδισμα στην αρχή του αγώνα προτού υποχωρήσει.
Ο Albert Costa τερμάτισε μπροστά από τον Mattia Drudi με το No. 66 της Attempto Racing Audi η οποία πάλευε στις μπροστινές θέσεις στις πρώτες ώρες του αγώνα πριν χάσει το προβάδισμα από την ποινή διέλευσης λόγο του jump start.
Η Barwell και η Garage 59 κέρδισαν τον τίτλο στις κατηγορίες τους
Η νίκη στο Silver Cup πήγε στην Barwell Motorsport των Frederik Schandorff, Alex MacDowall και Patrick Kujala η οποία σφράγισε και το πρωτάθλημα στην κατηγορία της.
Ο Kujala τερμάτισε στην 14η θέση γενικής, με ένα αυτοκίνητο μεταξύ αυτού και της 2ης θέσης της Tech 1 Racing Lexus RC F GT3 που βγήκε εκτός στρατηγικής μετά από μία απρογραμμάτιστη στάση για να επισκευαστεί το καπό.
Ο αγώνας της κατηγορίας Pro-Am ολοκληρώθηκε με ένα προσπέρασμα στο τελευταίο stint, με την Garage 59 να έχει τον οδηγό κατηγορίας Pro Marvin Kirchhofer – ο οποίος πήρε την θέση του Jonny Adam που βρέθηκε στο Bahrain – μέχρι και το τελευταίο σημείο του αγώνα.
Η νίκη από τα συνολικά δύο αυτοκίνητα της Am Cup πήγε στην CMR με το No. 108 Bentley Continental GT3 και οδηγούς τους Philippe Chatelet, Stephane Tribaudini και Nicolas Misslin.
Τα αποτελέσματα της κατηγορίας Endurance Cup
Τα αποτελέσματα του συνολικού πρωταθλήματος GT World Challenge
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!