Ο οδηγός της McLaren εξηγεί τη γενναία, νικηφόρα προσπέραση του στο Μπακού που ένιωθε ότι ήταν μια περίπτωση «τώρα ή ποτέ».
Ο Oscar Piastri λέει ότι το νικητήριο προσπέρασμα του στον Charles Leclerc στο Grand Prix του Αζερμπαϊτζάν της Formula 1 ήρθε αμέσως αφού ο μηχανικός του αγώνα τον προέτρεψε να φερθεί στα νέα του ελαστικά με προσοχή.
Ο Piastri έκανε τη νικηφόρα κίνησή του στον 20ο γύρο του αγώνα μιας στάσης 53 γύρων, αμέσως μετά τη μοναδική σειρά pitstop, με τον οδηγό της McLaren και τον Leclerc να παλεύουν με νύχια και με δόντια για το υπόλοιπο του αγώνα, κάτι που αποδείχτηκε τιμωρητικό για το σκληρό ελαστικό και για τους δύο.
Στην αίθουσα χαλάρωσης πριν από την τελετή του βάθρου, ο Piastri είπε στον Leclerc ότι ένιωθε ότι υπήρχε πιθανότητα 50/50 η καθυστερημένη κίνηση του να καταλήξει με τη McLaren να χτυπάει άδοξα στον τοίχο της στροφής 1.
Αργότερα, εξήγησε γιατί το πέρασμά του υψηλού ρίσκου έμοιαζε με «τώρα ή ποτέ» και αποκάλυψε ότι στην πραγματικότητα αντέκρουσε τις συμβουλές του μηχανικού αγώνων του Tom Stallard να πάει πιο χαλαρά στα λάστιχά του απ’ ό,τι είχε κάνει κατά το πρώτο κομμάτι με τα μεσαία.
«Είδα μισή ευκαιρία μετά το pitstop και ήξερα ότι έπρεπε να προσπαθήσω να την εκμεταλλευτώ», είπε ο Piastri. “[Ο χρονισμός είναι] αυτό που με κέρδισε τον αγώνα. Λυπήθηκα λίγο για τον μηχανικό του αγώνα μου γιατί βασικά προσπάθησα να το κάνω αυτό στο πρώτο stint και έκαψα τελείως τα ελαστικά μου. Έτσι, ο μηχανικός μου είπε, ” Ας μην το ξανακάνουμε», βασικά.
«Τον αγνόησα εντελώς τον επόμενο γύρο και βούτηξα στην εσωτερική…
“Σε εκείνο το σημείο, ένιωθα ότι το να μείνω πίσω και να περιμένω τον Charles να [υποστεί] υποβάθμιση του ελαστικού, δε θα γινόταν ποτέ. Πίστευα ότι απλώς θα εξασφαλίσαμε την P2.
“Αν δεν εκμεταλλευόμουν αυτήν την ευκαιρία, τότε δεν θα είχα ποτέ άλλη, νομίζω. Τα εύσημα στον Charles, ήταν απίστευτα δίκαιος. Νομίζω ότι ίσως νόμιζε ότι θα πήγαινα ευθεία στην περιοχή απορροής, αλλά ήμουν έκπληκτος που κατάφερα να πάρω τη στροφή.
«Ήταν μια κίνηση υψηλού ρίσκου, μεγάλης δέσμευσης, αλλά αυτό έπρεπε να κάνω για να προσπαθήσω να κερδίσω τον αγώνα».
Αλλά η νίκη του Piastri δεν σφραγίστηκε μόνο εκεί, καθώς στη συνέχεια πέρασε τους επόμενους 30 γύρους κυνηγούμενος από τον Leclerc που προσπαθούσε να τον ξαναπεράσει στην ίδια στροφή, με τον Piastri να αμύνεται επιδέξια προτού τελικά ξεφύγει από την ζώνη του DRS προς το τέλος.
«Προσπαθώντας να απορροφήσω αυτή την πίεση για τόσο διάστημα σε αυτόν τον αγώνα που ήταν απίστευτα δύσκολος», παραδέχτηκε ο Αυστραλός. «Το να μπω στο προβάδισμα θα ήταν, ας πούμε, το 40% της δουλειάς, αλλά ήξερα ότι το να το κρατήσω θα ήταν το 60%. Ήξερα ότι είχα χρησιμοποιήσει αρκετά τα ελαστικά για να προσπαθήσω να περάσω μπροστά , και ήξερα τι είδους αντίκτυπο είχε αυτό στο πρώτο κομμάτι, και απλώς ήλπιζα ότι ο καθαρός αέρας θα με βοηθούσε να παραμείνω μπροστά.
“Πιθανότατα με βοήθησε λίγο, αλλά μετά προφανώς χάνεις πολύ χρόνο με το DRS, οπότε η προσπάθεια να κρατήσεις τον Charles πίσω ήταν απίστευτα αγχωτική. Δεν μπορούσα να κάνω ούτε ένα λάθος. Έκανα ένα δύο, αλλά σε μια πίστα όπως το Μπακού, είναι αδύνατο να οδηγείς τέρμα και να μην κάνεις κανένα.
“Ήμουν απλώς τυχερός που δεν ήταν αρκετά μεγάλα που να μου κοστίσουν. Νομίζω ότι για μένα [αυτός] πρέπει να είναι ένας από τους καλύτερους αγώνες που έχω κάνει.”
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!