Ο Francois Perrodo σκοπεύει να επιστρέψει στην κατηγορία GTE-Am του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Αντοχής της FIA την επόμενη χρονιά παρά το αναμενόμενο ενδιαφέρον για τον πρόσφατο πρωταθλητή στην νέα κατηγορία της επιβραδυμένης LMP2.
Ο οδηγός κατηγορίας Bronze Perrodo κέρδισε τον τίτλο στην GTE-Am το 2019-20 με τους Nicklas Nielsen και Emmanuel Collard μετά τον τερματισμό της 2ης θέσης το τελευταίο σαββατοκύριακο στον αγώνα 8 ωρών του Bahrain.
Η κατάκτηση του πρωταθλήματος για τον Perrodo ήρθε στην πρώτη χρονιά της επιστροφής του με την Ferrari στην GTE μετά από την αλλαγή της κατηγορίας LMP2 όπου και αγωνίστηκε το 2017 και το 2018-2019.
Όταν ρωτήθηκε για το μέλλον του το 2021 στο WEC ο Γάλλος μίλησε στο Sportscar365.com ότι ενώ η GTE παραμένει στο επίκεντρο του, τα αυτοκίνητα μικρότερης ισχύς της LMP2 για το επόμενο έτος έχουν τραβήξει το ενδιαφέρον του.
“Αυτή την στιγμή δεν υπάρχει τίποτα 100% επιβεβαιωμένο, αλλά η ιδέα είναι να συνεχίσω στο WEC και στην κατηγορία GT,” είπε αυτός.
“Παρακολουθώ με ενδιαφέρον τι συμβαίνει στην LMP2. Οι μεγάλες αλλαγές την κάνουν μία υποκατηγορία για τους οδηγούς κατηγορίας Bronze και τα αυτοκίνητα είναι πιο αργά με λιγότερη ισχύ και λιγότερο grip στα ελαστικά.
“Θα ήταν ωραίο να το δοκίμαζα αυτό και με αυτές τις παραμέτρους, αλλά καταλαβαίνω ότι είναι αδύνατον πριν την έναρξη της χρονιάς εκτός εάν δεσμευτείς με κάποια ομάδα.
“Η ιδέα μου θα ήταν να συνεχίσω με το GT και ίσως σε κάποια στάδια να οδηγήσω για την LMP2, πραγματοποιώντας κάποιες δοκιμές με ένα παρόμοιο αυτοκίνητο προδιαγραφών 2017. Αυτό θα μπορούσε να ήταν ενδιαφέρον.
“Δεν έχω αποκλείσει εντελώς την LMP2, αλλά δυσκολεύτηκα όταν είχα προσπαθήσει. Μου αρέσει και είναι καταπληκτικά αυτοκίνητά, αλλά διασκεδάζω πολύ περισσότερο στα GT. Νιώθω περισσότερο άνετα σε αυτή την κατηγορία.”
Ο Perrodo δεν ανέφερε με ποιον κατασκευαστή σκοπεύει να αγωνιστεί την σεζόν 2021 αλλά ανέφερε ότι είχε συζητήσεις με τις Ferrari, Porsche και Aston Martin.
“Είχα επαφές με όλους τους κατασκευαστές και ίσως θα κάνω κάποιες δοκιμές στις αρχές Ιανουαρίου,” είπε αυτός.
“Έχω μιλήσει και με τις δύο Aston Martin και Porsche. Αυτά τα δύο αυτοκίνητα μοιάζουν υπέροχα. Έχω μία πολύ καλή ιδέα για αυτό που θα ήθελα να κάνω αλλά δεν μπορώ να πω κάτι περισσότερο.
“Εμείς έχουμε μέχρι τις αρχές Ιανουαρίου (που πρέπει να υποβληθεί ένας φάκελος για πλήρης συμμετοχή όλη την χρονιά) έτσι είναι σαφές ότι η απόφαση που θα πάρουμε πρέπει να είναι σύντομη.
“Η κατηγορία GTE-Am είναι πιο δυνατή από ποτέ. Φέτος τα πήγαμε καλά, αλλά το επίπεδο σε σύγκριση με την παρουσία μου στην κατηγορία το 2015 και το 2016 είναι δυσκολότερο.
“Υπάρχουν πολύ γρήγοροι οδηγοί κατηγορία Silvers και πολύ καλοί οδηγοί κατηγορίας Bronze”
Ο Perrodo εντόπισε διάφορους παράγοντες που θα συμβάλουν στην τελική του απόφαση με ποια μάρκα αυτοκινήτου θα οδηγήσει στο WEC το επόμενο έτος.
“Προφανώς το κόστος είναι σημαντικό, αλλά και η γνώση για την ομάδα,” είπε αυτός.
“Αυτό είναι ξεκάθαρα ένα πλεονέκτημα για την Ferrari γιατί γνωρίζω τους μηχανικούς, τους τεχνικούς και τον υπεύθυνο της AF Corse Amato Ferrari, ο οποίος είναι πραγματικά ο κορυφαίος ιδιοκτήτης για μία ομάδα. Είναι υπέροχοι.
“Τα αποτελέσματα είναι αρκετά σημαντικά. Η Aston Martin ήταν πολύ δυνατή, και νομίζω ότι κατάφεραν να κάνουν τα ελαστικά της Michelin φέτος να δουλέψουν για αυτούς.
“Έχοντας δηλώσει ότι, ο ερχομός της RSR-19 στην κατηγορία μοιάζει ωραίο. Είναι μία ωραία θέση για να βρίσκεσαι αλλά είναι μία δύσκολη απόφαση.”
Ο Perrodo σχεδιάζει να συνδυάσει το πρόγραμμα της GTE-Am του WEC με μερικές εμφανίσεις στο European Le Mans Series αφού διεκδίκησε δύο από τους φετινούς αγώνες με την Ferrari στην GTE.
Επίσης αυτός ελπίζει να επιστρέψει στο NLS με την GetSpeed Performance με Mercedes-AMG GT3 Evo αλλά απέκλεισε την συμμετοχή του στο Nürburgring 24 λόγο της διεξαγωγής του μία εβδομάδα πριν στο Le Mans.
Ο Perrodo “δεν έμεινε έκπληκτος” από τις υψηλές απαιτήσεις της GTE-Am
Η κατηγορία GTE-Am του WEC φαίνεται έτοιμη για ένα αρκετά μεγάλο grid την επόμενη χρονιά με τους διεκδικητές της χρονιάς 2019-2020 να παραμένουν και να συμμετέχουν επιπλέον ομάδες από τις υπόλοιπες κατηγορίες.
Ο Perrodo αναγνώρισε αρκετούς λόγους για την αύξηση του ενδιαφέροντος της GTE-Am, συμπεριλαμβανομένου του αυξημένου επίπεδου των αγώνων τις τελευταίες σεζόν και την ανάλυση του κόστους για το WEC μειώνοντας το ημερολόγιο του 2021, με 6 αγώνες αντί για τους συνηθισμένους 8.
Ένας υπεύθυνος μία ομάδας στην LMP2 θα υπολογίσει ότι το κόστος μεταξύ ενός προγράμματος WEC και ενός προγράμματος ELMS μειώθηκε από 30% σχεδόν στο 10%.
Όταν ρωτήθηκε για την κατάσταση της αγοράς στην GTE-Am, ο Perrodo είπε: “Νομίζω ότι πάντα έτσι ήταν στην ιστορία των αγώνων του μηχανοκίνητου σπορ: όποτε η κορυφαία κατηγορία ζορίζεται, πάντα μπαίνουν οι οδηγοί gentleman για να γεμίσουν το grid.
“Θα δούμε. Φαίνεται ότι είναι σε καλό δρόμο και ότι θα έχουν μία φανταστική αναγέννηση των Hypercar από το 2022. Ακούμε και φήμες για τις Porsche, Ferrari, στις LMDh και LMH, όπου θα ήταν υπέροχο.
“Εν το μεταξύ, πιστεύω ότι θα είναι καλό για τις LMP2 και GTE-Am.
“Έχω ακούσει μερικούς δυνατούς (για την ισορροπία του grid) αριθμούς για την επόμενη χρονιά. Είναι όλα φήμες, αλλά είναι φανταστικά. Οι gents έχουν κάνει τα μαθηματικά, και με έξι αγώνες θα είναι οριακά πιο ακριβό από το ELMS και το Le Mans μαζί.
“Έτσι πληρώνεις 10 έως 15% περισσότερο αλλά είναι σίγουρο ότι θα συμμετέχεις στο Le Mans, και στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα. Δεν εκπλήσσομαι που έχει μεγάλη ζήτηση. Θα πρέπει να είναι συναρπαστικό.”
Η AF Corse “έπρεπε πραγματικά να παλέψει” για τον τίτλο
Οι Perrodo, Nielsen και Collard εξασφάλισαν το στέμμα της GTE-Am του 2019-2020 κερδίζοντας το πλήρωμα της TF Sport με Aston Martin στο Bahrain, παρά το μεγαλύτερο “success ballast penalty”.
To No. 83 με την Ferrari 488 GTE Evo βρέθηκε έναν γύρο πίσω στο πρώτο μισό του αγώνα με τις ζεστές συνθήκες σε συνδυασμό με το βάρος του αυτοκινήτου να επηρεάζουν τον ρυθμό του αυτοκινήτου πριν ανακάμψει για να τερματίσει στην 2η θέση.
Μία αλλαγή στα φρένα για την TF Sport με την Aston Martin Vantage GTE των Charlie Eastwood, Salih Yoluc και Jonny Adam άνοιξαν έπειτα τον δρόμο για το τρίο της AF Corse να ανατρέψει το μειονέκτημα στην βαθμολογία που είχε στον τελευταίο αγώνα της χρονιάς.
“Ξεκινήσαμε πολύ άσχημα στις κατατακτήριες και στον αγώνα βρεθήκαμε έναν γύρο πίσω αλλά μας έσωσε το αυτοκίνητο ασφαλείας,” δήλωσε ο Nielsen.
“Ήταν ένας συνδυασμός βάρους και υψηλής θερμοκρασίας. Ήταν αρκετά ζεστά στην αρχή του αγώνα, έτσι ο Francois πάλεψε, και το έκανε και ο Manu στο πρώτο stint.
“Τα υπόλοιπα stint ήταν σίγουρα καλύτερα και αυτό οφείλεται στο ότι μειώθηκε η ζέστη που ήταν όφελος για εμάς.
“Παλέψαμε τόσο σκληρά για τον τίτλο αυτής της χρονιάς. Είχαμε μία μικρή αποτυχία με τους βαθμούς στο Le Mans, όποτε είμαστε πραγματικά ευτυχείς που πήραμε το πρωτάθλημα.”
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!