Ο επικεφαλής της Mercedes, Toto Wolff, θεωρεί πως οι ανησυχίες του Christian Horner για τους τεχνικούς κανονισμούς του 2026 πηγάζουν από τον φόβο του επικεφαλής της Red Bull πως το project των κινητήρων της ομάδας του έχει μείνει πίσω σε πρόοδο.
Ο Christian Horner, αφεντικό της Red Bull, έχει εκφράσει ανοιχτά τις ανησυχίες του, τόσο στην επιτροπή της F1, όσο και στις συναντήσεις των επικεφαλής των ομάδων, πως θα πρέπει το πακέτο των κανονισμών του 2026 να σχηματιστεί με πολλή προσοχή, μιας και ενυπάρχει το ρίσκο να φτιαχτούν μονοθέσια “Frankenstein” εάν κάτι πάει στραβά.
Ο ίδιος ο Horner σχολίασε πως η διαρρύθμιση μονάδας ισχύος και μπαταριών που προωθείται, αφήνει την πόρτα ανοιχτή για πλήρη εξάντληση των μπαταριών στις ευθείες, εάν τα μονοθέσια δεν έχουν αρκετά χαμηλή αντίσταση, κάτι που θα μπορούσε να οδηγήσει σε φιάσκο για το θέαμα.
Για τον Toto Wolff, ωστόσο, δεν υπάρχουν οι ίδιες ανησυχίες στο προσκήνιο, με τον Αυστριακό να πιστεύει πως στα λόγια του Horner υπάρχουν και politics, τα οποία θα μπορούσαν να σχετίζονται και με το project εξέλιξης κινητήρων της Red Bull.
Για πρώτη φορά στην ιστορία της στη F1, η Red Bull θα σχεδιάσει και κατασκευάσει τις δικές της μονάδες ισχύος, από το 2026, με το συγκεκριμένο εγχείρημα να έχει και την τεχνική και εμπορική υποστήριξη της Ford.
Ερωτώμενος για την άποψή του σχετικά με τη στάση του Horner για το 2026, ο Wolff απάντησε: “Θεωρώ πως αυτό που τον τρομάζει περισσότερο είναι ίσως πως το πρόγραμμα κινητήρων του δεν προχωρά αρκετά, και ίσως θέλει να το τερματίσει μέσω των κανονισμών. Θα πρέπει λοιπόν πάντα να σκέφτεσαι το πραγματικό κίνητρο πίσω από τέτοια λόγια”.
Ο Horner θέλει τον διαμοιρασμό 50/50 ανάμεσα στη μονάδα εσωτερικής καύσης και την ηλεκτρική ισχύ να στραφεί περισσότερο προς την πλευρά της ΜΕΚ, και λιγότερο στην εξάρτηση από μπαταρίες. Για τον επικεφαλής της Mercedes, όμως, έχει γίνει τόση δουλειά ενόψει 2026 ώστε να προσελκυστεί η Audi και να πειστεί η Honda να παραμείνει πιστή στο εγχείρημα, που είναι αδύνατο να υπάρξει πισωγύρισμα στα πλάνα.
“Δεν πρόκειται να συμβεί κάτι τέτοιο. Μηδέν πιθανότητες: με κεφαλαία”, σχολίασε χαρακτηριστικά ο Αυστριακός. “Έτσι, δεν ξέρω γιατί λέγονται τέτοια πράγματα”.
“Έχουμε εξελίξει τους συγκεκριμένους κανονισμούς εδώ και αρκετά χρόνια, με όλους τους κατασκευαστές να εμπλέκονται. Ήταν μια απόφαση που προσέλκυσε την Audi ώστε τελικά να μπει στο άθλημα και τη Honda να παραμείνει σε αυτό. Πρόκειται για το καλύτερο σενάριο που θα μπορούσε κάποιος να φανταστεί για τη F1”.
“Είναι δύσκολο; Αναρωτιούνται οι σχεδιαστές του σασί πώς θα το καταφέρουν; Ναι. Αλλά όλα μια χαρά”.
“Οι κανονισμοί αυτοί δεν πρόκειται να αλλάξουν άλλο. Δεν πρόκειται να αναβληθούν περισσότερο, επειδή ο κόσμος πρέπει να δει καινοτομία γύρω από το κομμάτι της βιωσιμότητας. Πρέπει να κόψουμε τις εκπομπές. Και είμαστε υπερενθουσιασμένοι γι’ αυτό”.
Αν και μπροστά παραμονεύουν δυσκολίες για το να διασφαλιστεί πως τα ενεργητικά αεροδυναμικά συστήματα που σχεδιάζονται για το 2026 θα κάνουν αυτό που υπόσχονται, τόσο για τις ευθείες, όσο και για τις στροφές, ο Wolff θεωρεί πως τα προβλήματα που υπάρχουν δεν είναι ανυπέρβλητα.
It’s Race Day in Austria. ❤️🤍 Drop a 🙌 if you’re excited. pic.twitter.com/VBJaOb1vs3
— Mercedes-AMG PETRONAS F1 Team (@MercedesAMGF1) July 2, 2023
“Είναι καταστροφολογίες”, σχολίασε ο Wolff σχετικά με τα σχόλια πως οι αλλαγές θα πλήξουν το θέαμα επειδή οι οδηγοί θα κατεβάζουν ταχύτητα στις ευθείες προκειμένου να φορτίσουν τις μπαταρίες.
“Πιστεύετε πως μέσα σε όλη την πραγματικότητα, δεν είμαστε αρκετά καινοτόμοι στο άθλημα αυτό ώστε να φτιάξουμε κανονισμούς για σασί/κινητήρα οι οποίοι θα αποτρέπουν τους οδηγούς από το να κατεβάζουν ταχύτητες στις ευθείες;”.
“Είναι αλήθεια πως, όταν πάρεις τα σημερινά σασί και βάλεις τις μελλοντικές μονάδες ισχύος σε αυτά, τότε υπάρχουν κάποιες πίστες με πολύ μεγάλες ευθείες (όπως η Monza, η Σαουδική Αραβία και το Μπακού), όπου θα μπορούσε να εξαντληθεί η ενέργεια των μπαταριών. Αλλά αυτό ισχύει με βάσει τις σημερινές αποδόσεις”.
“Δεν πρόκειται να έχουμε τα σημερινά σασί, τα οποία είναι βαριά σαν πρωτότυπο και μεγάλα σαν ελέφαντας. Αυτό είναι που πρέπει να σκεφτούμε για το 2026”.
“Και είτε πρόκειται για κάποια κινούμενα αεροδυναμικά μέρη είτε το σχήμα των μονοθεσίων θα αλλάξει προκειμένου να ευθυγραμμίζεται με έναν πιο βιώσιμο κόσμο, μεγαλύτερης αεροδυναμικής απόδοσης, θεωρώ πως όλα θα είναι εξαιρετικά”.
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!