Ο Lewis Hamilton πήγε εναντίον της στρατηγικής της ομάδας της Mercedes, που τον ήθελε να κάνει και δεύτερο pitstop προς το τέλος, στο δρόμο για τη νίκη στο βρετανικό Grand Prix.
Ο Hamilton πέτυχε την έκτη νίκη του στο Silverstone -που αποτελεί ρεκόρ- μετά από ένα αυτοκίνητο ασφαλείας που του επέτρεψε να περάσει μπροστά από τον teammate του, Valtteri Bottas.
Οι δύο οδηγοί της Mercedes επέλεξαν διαφορετικές στρατηγικές, με τον Bottas που επέλεξε να σταματήσει δύο φορές και τον Hamilton να επιδιώκει ένα μακρύ πρώτο stint με τη μεσσία σύνθεση ελαστικών, γεγονός που τελικά τον απάλλαξε από την ανάγκη να σταματήσει ξανά.
Βοηθούμενος από το αυτοκίνητο ασφαλείας, ο Hamilton είχε προβάδισμα 21 δευτερόλεπτα από τον Bottas στους τελευταίους γύρους του αγώνα και γι’ αυτό θα μπορούσε να μπει στα pits για δεύτερη φορά και να επιστρέψει με το προβάδισμα άθικτο και ουσιαστικά να εξασφαλίσει για τον εαυτό του τον βαθμό από τον ταχύτερο γύρο, έχοντας μαλακά ελαστικά.
Στο τέλος όμως, ο πρωταθλητής αποφάσισε να μην πραγματοποιήσει δεύτερο pitstop, μη θέλοντας να διακινδυνεύσει να πάει κάτι στραβά. Παρ’ όλα αυτά, νίκησε τον Bottas για τον ταχύτερο γύρο με τα φθαρμένα ελαστικά του.
Ερωτηθείς αν είχε εξετάσει το ενδεχόμενο να σταματήσει πάλι στο τέλος όταν είχε το περιθώριο από τον Bottas για να το πράξει, ο Hamilton απάντησε: “Γιατί να πάρεις το ρίσκο;
“Είχα το παράθυρο για ένα pitstop, αλλά υπάρχει η είσοδος του pitlane, υπάρχει η στάση, υπάρχει επιπλέον πίεση στους μηχανικούς να κάνουν το pitstop, όχι ότι τους αμφιβάλλω καθόλου, απλά δίνεις την ευκαιρία σε αυτό (το να πάει κάτι στραβά).
“Είχα προφυλάξει αρκετά στα ελαστικά, ένιωθα καλά με το σκληρό ελαστικό, μπορούσα να συνεχίσω. Είχα κάποιες φουσκάλες, οπότε ήμουν κάπως διχασμένος και το σκέφτηκα να σταματήσω.
“Θα μας είχε φέρει πιο κοντά, αλλά έμεναν επτά γύροι και είναι πολύ δύσκολο να χάσω ένα προβάδισμα 21 δευτερολέπτων με τον ρυθμό που θα μπορούσα ακόμα να έχω, έτσι αποφάσισα.
“Είναι σπάνιο να πηγαίνω εναντίον της ομάδας, αλλά αποφάσισα σήμερα ότι ήταν το καλύτερο για μένα”.
Ο επικεφαλής της ομάδας της Mercedes, Toto Wolff, είπε ότι μέρος της λογικής που ήθελε να φέρει τον Hamilton προς το τέλος για pitstop, ήταν να τον προστατεύσει από ένα ενδεχόμενο δεύτερο αυτοκίνητο ασφαλείας, που θα μηδένιζε την διαφορά.
Όταν ρωτήθηκε σχετικά για την κατάσταση από το Motorsport.com, ο Wolff δήλωσε:
“Είχαμε κάποια έντονη συζήτηση μεταξύ μας για το αν θα έπρεπε να κάνουμε στάση, αφού είχαμε ένα ελεύθερο pitstop για μαλακά ελαστικά στο τέλος, ή όχι.
“Από τη σκοπιά του οδηγού αγώνων, υπάρχει πάντα ο κίνδυνος όταν κάνεις pitstop, αλλά από την σκοπιά των δεδομένων, έχεις “δωρεάν” pitstop, θα προτιμούσες να πας για τα μαλακά, γιατί αν συμβεί ένα αυτοκίνητο ασφαλείας, είσαι πραγματικά εκτεθειμένος στο τέλος με το σκληρό ελαστικό.
“Έτσι ήταν 50-50 όταν τον ρώτησα τι σκέφτεται γι’ αυτό και πιστεύω πως πήρε την σωστή απόφαση, με μια μικρή ανησυχία στο τέλος για τις φουσκάλες.
“Αλλά νομίζω ότι το ελαστικό μπορούσε να κρατήσει για επτά γύρους μέχρι το τέλος και ήταν σωστό να μείνει έξω”.
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!