Η Formula 1 δεν εξετάζει το ενδεχόμενο να εφαρμόσει αλλαγές στους κανονισμούς μεσούσης της σεζόν για να επιβραδύνει τη Red Bull, όπως σχολίασε πρόσφατα ο διευθύνων σύμβουλος (CEO) του αθλήματος, Stefano Domenicali.
Η Red Bull κυριαρχεί πολύ εμφατικά στο ξεκίνημα της σεζόν του 2023, κερδίζοντας και τους επτά αγώνες που έχουν διεξαχθεί μέχρι στιγμής με σχετική ευκολία. Το πλεονέκτημά της έναντι του υπόλοιπου grid έχει καταστήσει την έκβαση των Grand Prix κάθε Σαββατοκύριακο να είναι αρκετά προβλέψιμη, με αποτέλεσμα η φετινή σεζόν να έχει χαρακτηριστεί από ορισμένους ήδη ως βαρετή. Για αυτό είναι πολλές πια οι φωνές που ζητούν να γίνουν ενδιάμεσες αλλαγές στους κανονισμούς, ώστε να περιοριστεί λίγο η χαοτική διαφορά της Red Bull με τις υπόλοιπες ομάδες που “κυνηγούν” την κορυφή.
Αν και η F1 συχνά αλλάζει τους κανονισμούς της για να φέρει τις ομάδες πιο κοντά, αυτό συνήθως γίνεται πριν από την έναρξη μιας νέας σεζόν.
Μιλώντας στο επίσημο podcast της F1 “Beyond the Grid”, ο Domenicali διευκρίνισε ότι η F1 δεν σκέφτεται να εισάγει αλλαγές όσο η φετινή σεζόν είναι ακόμα σε εξέλιξη…
“Νομίζω ότι δεν είναι δίκαιο να το λέμε αυτό, γιατί δεν μπορούμε να θεωρηθούμε ως ένα άθλημα χειραγώγησης,” σχολίασε ο CEO της Formula 1.
“Αυτό δεν είναι σωστό και δεν είναι δίκαιο. Δεν οραματίζομαι καθόλου αυτού του είδους την προσέγγιση,” πρόσθεσε ο Ιταλός.
Όταν ρωτήθηκε αν ήταν καλύτερο να αφήσουμε τις ομάδες να καλύψουν τις διαφορές τους διατηρώντας τους κανονισμούς ίδιους, ο Domenicali είπε:
“Νομίζω ότι αυτή είναι η σωστή προσέγγιση, επειδή οι κανονισμοί έχουν αλλάξει όχι πριν από πολλά χρόνια και, επομένως, αυτό θα συμβεί σίγουρα.”
Η Red Bull κυριαρχεί στο grid από την έναρξη της σεζόν του 2022, όταν τέθηκαν σε ισχύ οι νέοι τεχνικοί κανονισμοί. Πριν από αυτό, η Mercedes ήταν η κορυφαία δύναμη της F1, προτού το 2021 υπάρξει αμφίρροπη μάχη για τον τίτλο μεταξύ Mercedes και Red Bull.
Πρόσφατα, ο δύο φορές Παγκόσμιος Πρωταθλητής Max Verstappen πρότεινε πως η F1 θα πρέπει να αφήσει τις αλλαγές στους κανονισμούς να διαρκέσει περισσότερο, προκειμένου να καταλήξει σε περισσότερες σεζόν όπως το 2021. Ωστόσο, ένα μέρος των κανονισμών του 2022 είχε ως στόχο να φέρει το πεδίο πιο κοντά, δίνοντας στην ομάδα που τερμάτισε τελευταία στην κατάταξη περισσότερο χρόνο αεροδυναμικών δοκιμών για την επόμενη χρονιά.
Αλλά ο Domenicali απέκλεισε την προοπτική να δοθεί στις ομάδες που αποτελούν τη βάση της βαθμολογίας ακόμα περισσότερο επιτρεπόμενο χρόνο στην αεροδυναμική σήραγγα.
“Αυτό είναι κάτι που αποτελεί αλλαγή του πλαισίου στην αθλητική διάσταση, κάτι που δεν είναι δίκαιο,” δήλωσε ο Domenicali που φαίνεται να είναι απόλυτος στο θέμα διαχείρισης της κυριαρχίας της Red Bull για περίπου δύο χρόνια.
“Η F1 ήταν πάντα ένα άθλημα όπου υπήρχαν “κύκλοι αλλαγών”, όπου υπήρχαν ομάδες που ήταν πολύ κυρίαρχες και στη συνέχεια μπήκαν στην εξίσωση και κάποιες άλλες,” εξήγησε ο πρώην επικεφαλής της Ferrari.
“Ο στόχος μας θα πρέπει να είναι να διασφαλίσουμε ότι αυτοί οι “κύκλοι” στο μέλλον θα είναι μικρότεροι. Αυτό θα έλεγα, ως κάτοχος εμπορικών δικαιωμάτων αλλά και ως λάτρης του αθλήματος, ότι θα ήθελα να δω,” ανέφερε για την δική του οπτική για το πως θα πρέπει να συνεχίσει η Formula 1.
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!