Ο αγωνιστικός διευθυντής της McLaren, Gil de Ferran, ζήτησε δημόσια συγνώμη από του φιλάθλους της ομάδας, στους συνεργάτες της και τον Fernando Alonso για την αποτυχία της ομάδας να προκριθεί στον 103ο αγώνα του Indianapolis 500.
Η McLaren αποφάσισε να κατεβάσει δική της ομάδα για το 2019, στην προσπάθειά της για να νικήσει τον αγώνα Indy 500 και ενώ είχε τεχνική συνεργασία με την Carlin, σε σημείο που να υπάρχει εφεδρικό μονοθέσιο κατασκευασμένο από τους Carlin και John Cummiskey, τα περισσότερα πράγματα χειρίζονταν από προσωπικό εντός της McLaren. Αυτή η διαδικασία έρχεται σε αντίθεση με την απόπειρα της ομάδας το 2017, πάλι και τότε με τον Fernando Alonso, όμως τότε η εισαγωγή στον αγώνα έγινε ουσιαστικά με ένα έκτο μονοθέσιο της Andretti Autosport.
Ο Alonso άλλαξε μονοθέσιο από το βρετανικής κατασκευής από τη McLaren Dallara σε ένα αμερικάνικης κατασκευής, μετά το ατύχημά του το απόγευμα της Τετάρτης. Το επιπλέον μονοθέσιο ήταν έτοιμο ώστε να τρέξει στα τελευταία 90 λεπτά κατά τις δοκιμές της Παρασκευής, αλλά η πίστα έκλεισε λόγω κακών καιρικών συνθηκών.
Έτσι ο Ισπανός δεν ξαναβρήκε στην πίστα μέχρι και την Fast Friday, όπου ήταν συνολικά 24ος αλλά μόλις 30ος σε γύρους που έγιναν χωρίς αεροδυναμική βοήθεια από προπορευόμενα μονοθέσια. Στις κατατακτήριες του Σαββάτου όπου περνούν τα 30 από τα συνολικά 33 αυτοκίνητα του αγώνα, ο Alonso κατετάγη 31ος στις 36 συμμετοχές. Έτσι, είχε μια τελευταία ευκαιρία την Κυριακή στο Last Row Shootout, όπου τα τελευταία 6 μονοθέσια παλεύουν για τις 3 εναπομείναντες θέσεις του αγώνα. Εκεί, έμεινε πίσω από τους Sage Karam (Dreyer & Reinbold Racing-Chevrolet), James Hinchcliffe (Arrow Schmidt Peterson Motorsports-Honda) και Kyle Kaiser (Juncos Racing-Chevrolet) και ουσιαστικά έχασε την ευκαιρία να πάρει μέρος στον αγώνα.
Ο de Ferran δήλωσε στα media: “Αυτή ήταν μια πολύ δύσκολη και συναισθηματική εμπειρία, νομίζω όχι μόνο για εμένα αλλά για όλη την ομάδα. Θέλω να πάρω την ευκαιρία να ζητήσω συγνώμη και να ευχαριστήσω τους οπαδούς, όχι μόνο εδώ στις ΗΠΑ, αλλά και παγκοσμίως, που μας ακολουθούν. Διάβασα μερικά πολύ ωραία μηνύματα και ωραία πράγματα από παντού. Έτσι, σας ευχαριστώ και σας ζητώ συγνώμη που δε θα είμαστε στον αγώνα του Indy 500. Θέλω επίσης να απολογηθώ και να ευχαριστήσω την ομάδα. Τα παιδιά δουλεύουν εδώ και αρκετούς μήνες και ειδικά αυτό τον τελευταίο μήνα έχουν κάνει μια τεράστια προσπάθεια για να μπορέσουμε να έρθουμε εδώ και να κάνουμε ό,τι καλύτερο μπορούμε, δούλευαν κυριολεκτικά όλη τη μέρα”.
“Και νομίζω πως αυτό ήταν ένα από τα κύρια μηνύματα που θα ήθελα να δώσω στην ομάδα. Είναι ένα πολύ δύσκολο άθλημα. Σίγουρα δεν υποτιμήσαμε την πρόκληση. Γνωρίζαμε πως θα είναι μια απίστευτα δύσκολη πρόκληση για εμάς. Έχω ξαναβρεθεί εδώ, έχω δει πολλούς καταπληκτικούς οδηγούς να μην τα καταφέρνουν να προκριθούν στον αγώνα. Έτσι, είχαμε πλήρη επίγνωση του πόσο δύσκολα θα είναι τα πράγματα. Επιπλέον, θα ήθελα να ευχαριστήσω τους τεχνολογικούς συνεργάτες μας οι οποίοι ήταν φανταστικοί και πάρα πολύ υποστηρικτικοί σε όλο αυτό το ταξίδι. Ένα μεγάλο ευχαριστώ επίσης σε όλη την κοινότητα των IndyCar η οποία ειλικρινά μας υποδέχτηκε με ανοιχτές αγκάλες. Όλοι, από τους υπευθύνους, το προσωπικό ασφαλείας, τις υπόλοιπες ομάδες, όλους γύρω από τα IndyCar, μας έδωσαν ένα πραγματικά ζεστό αίσθημα και πολλή υποστήριξη”.
“Και τελευταίο αλλά καθόλου αμελητέο, θα ήθελα να ευχαριστήσω τον Fernado. Θέλω να του απολογηθώ καθώς δεν του δώσαμε ένα αρκετά γρήγορο μονοθέσιο. Ξέρετε, οδήγησε σαν πρωταθλητής που όλοι ξέρουμε ότι είναι. Ειδικά αυτές τις τελευταίες 3 μέρες, τα πράγματα ήταν πολύ δύσκολα και τεταμένα και δε θα μπορούσαμε να ζητήσουμε κάτι παραπάνω από αυτόν. Fernando, σου ζητώ συγνώμη. Είσαι ένας φανταστικός οδηγός”.
“Έτσι, γνωρίζετε, στα 35 χρόνια μου στους αγώνες, ίσως και λίγο παραπάνω, αυτή ήταν η χειρότερη εμπειρία μου. Υπάρχει ένα μείγμα συναισθημάτων μέσα μου, είμαστε οδηγοί αγώνων. Σεβόμαστε αυτό το μέρος. Είναι μια από τις δυσκολότερες προκλήσεις στο άθλημα. Θέλω να επιστρέψω αύριο, το ξέρετε; Θέλω να παλέψω. Θέλω να έρθω αύριο και να παλέψω. Αυτό που έγινε είναι απίστευτα οδυνηρό”. Ερωτώμενος εάν έχει την πρόθεση να εξαγοράσει τη θέση της McLaren στο Indy 500, ο de Ferran επανέλαβε τα λόγια του Zak Brown, λέγοντας πως “Δε θα κάνουμε κάτι τέτοιο. Θέλουμε να κερδίσουμε τη θέση μας στο grid”.
Πάνω στο θέμα του τι μαθήματα αποκόμισε η McLaren από αυτή της την εμπειρία σε περίπτωση που θέλει να επιστρέψει εδώ, ο πρωταθλητής του CART Indy Car το 2001 και το 2002, καθώς και νικητής στο Indy 500 το 2003 σχολίασε: “Για να είμαι ειλικρινής, δε θα ήθελα να μπω σε τέτοιες λεπτομέρειες. Είμαστε πολύ ταπεινοί σχετικά με το τι συνέβη εδώ, και σε αυτό το σημείο αυτό που μπορώ να πω είναι πως πήραμε πάρα πολλά μαθήματα από εδώ. Πρέπει πραγματικά να κοιτάξουμε στο εσωτερικό μας και να δούμε όλα όσα μάθαμε, να τα ενστερνιστούμε πολύ καλά και να προχωρήσουμε. Και όπως είπα, θεωρώ τον εαυτό μου οδηγό, αγωνιστή. Θέλω να εφαρμόσω τα όσα έμαθα από αύριο κιόλας”.
Ο Brown θέλει να δει την ομάδα της McLaren να επιστέφει πλήρως στο NTT IndyCar Series για πρώτη φορά μετά το 1979, σύμφωνα με το οποίο πολλοί παρατηρητές στο IMS πιστεύουν πως θα βοηθήσει την ομάδα από το να αποφύγει τον επόμενο Μάιο ένα παρόμοιο κάζο όπως το φετινό.
Σε ερώτηση εάν αυτή η εφιαλτική εβδομάδα επηρέασε τις προθέσεις της Mclaren σχετικά με μια πιθανή πλήρη ενασχόληση με τα IndyCar, ο de Ferran δήλωσε: “Προσπαθείς πάντα να κάνεις το καλύτερο που μπορείς, κάνοντας σχέδια και όλα αυτά. Σίγουρα πήραμε πολλά μαθήματα εδώ που θα βοηθήσουν το εγχείρημά μας να προχωρήσει, αυτή την πιθανότητα έστω που είναι ακόμα υπό σκέψη. Όμως ακόμα δεν έχει ληφθεί κάποια απόφαση”.
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!