Όντας επιλογή του αποθανόντα, Sergio Marchionne, ο Mattia Binotto ποτέ δεν είχε την ουσιαστική υποστήριξη του προέδρου της Ferrari, John Elkann, σύμφωνα με τον Ιταλό δημοσιογράφο, Leo Turrini.
Αυτό δεν σημαίνει, ωστόσο, πως ο άρτι αφιχθείς από τη Scuderia Binotto δεν έκανε λάθη στην πορεία.
Η Ferrari ανακοίνωσε την Τρίτη πως δέχτηκε την παραίτηση του Mattia Binotto από τη θέση του επικεφαλής, φέρνοντας έτσι το τέλος σε μια κοινή πορεία 28 χρόνων για Binotto και Ferrari.
Έχοντας ξεκινήσει πίσω στο 1994 ως μηχανικός στο τμήμα κινητήρων, ο Binotto θα έφτανε στη θέση του επικεφαλής το 2019, αντικαθιστώντας τον Mauricio Arrivabene.
Σε 82 αγώνες όμως υπό την ηγεσία του, η Scuderia πήρε μόλις 7 νίκες, έχοντας ως “μελανά παράσημα” την πανωλεθρία του 2020 που την είδε να πέφτει στην 6η θέση στο Πρωτάθλημα Κατασκευαστών, αλλά και τη φετινή σεζόν, όπου, παρά το αρχικό της προβάδισμα, η ομάδα δεν έδειξε να έχει όσα χρειάζονται για να διεκδικήσει καθ’ όλη τη σεζόν τους τίτλους.
Ο Turrini, έχοντας ισχυρούς δεσμούς εντός του οργανισμού της Ferrari, πιστεύει πως η απόφαση είχε παρθεί για τον Binotto εδώ και καιρό. Ο δημοσιογράφος δήλωσε στο calciomercato.com: “Ο Binotto, ως επικεφαλής της Scuderia Ferrari ήταν κληροδότημα του Marcionne. Ο εκλιπών Sergio αντικατέστησε τον Arrivabene και είχε πάρει την απόφαση για τον Binotto”.
“Ο John Elkann, όμως, ποτέ δεν τα πήγε καλά με τον Binotto. Ήταν σαν το νερό με το λάδι. Και όλοι το γνώριζαν”.
Νωρίτερα μέσα στη χρονιά, όταν είχαν μόλις ξεκινήσει οι φήμες περί αποχώρησης του Binotto από την ιταλική ομάδα, ο Elkann έδωσε συνέντευξη σχετικά με τον επικεφαλής της ομάδας του, δηλώνοντας πως, αν και δεν ήταν ευχαριστημένος με τα αποτελέσματα που είχαν έρθει, θεωρούσε πως ο Binotto και όλο το team ήταν η “σωστή επιλογή”.
Μόλις δυόμιση μήνες μετά τη συνέντευξη αυτή, ο Binotto είναι παρελθόν από το Maranello.
Ο Turrini αναφέρει πως δεν πέφτει όλη η ευθύνη στους ώμους του Elkann, μιας και ο Binotto είχε τα λάθη του, συμπεριλαμβανόμενης και “της φανερής τάσης να αυταπατάται για την παντοδυναμία του. Για παράδειγμα, ο Mattia θα έπρεπε να εμφανίζεται λιγότερο και να διαχειρίζεται καλύτερα τα media”.
“Όμως”, πρόσθεσε ο Turrini, “ποτέ δεν είχε την υποστήριξη του προέδρου του σε σοβαρά ζητήματα. Ακούσατε ποτέ λέξη από το στόμα του Elkann για το budget cap της Red Bull ή την τάση να βγαίνουν κανονισμοί βολικοί προς τη Mercedes; Απολύτως τίποτα”.
“Δεν υπήρξε ποτέ πραγματική υποστήριξη. Ο ιδιοκτήτης δεν εμπιστευόταν τον ίδιο του τον manager”.
Ωστόσο, η απομάκρυνση του Binotto από τη Ferrari δεν σημαίνει και την πρόωρη συνταξιοδότησή του από τη F1 γενικά. Βάσει δημοσιευμάτων, ο 53χρονος βρίσκεται ήδη σε συζητήσεις με την Audi, η οποία θα μπει στο άθλημα από το 2026, αποκτώντας το πλειοψηφικό πακέτο μετοχών της Sauber.
“Ο Binotto σύντομα θα τεθεί υπό τις υπηρεσίες του ανταγωνισμού”, συνέχισε ο Ιταλός δημοσιογράφος. “Ξέρω πως μιλά με την Audi, η οποία θα μπει στη F1 το 2026”.
Αντίστοιχα, η Ferrari φέρεται να βρίσκεται σε συζητήσεις με το αφεντικό της Alfa Romeo Sauber, Fred Vasseur, όμως ο Turrini δεν καταφέρεται για το πρόσωπό του με τα καλύτερα λόγια.
“Είναι Γάλλος, όπως και ο θρυλικός Jean Todt, αλλά το μόνο που έχουν κοινό είναι το διαβατήριο. Και σταματώ εδώ”, ανέφερε αινιγματικά ο Ιταλός.
Επίσης, δεν αποκλείει μια επιστροφή του Arrivabene στην ομάδα, έχοντας πλέον φύγει από τη Juventus, ενώ επί χρόνια επικροτεί το έργο του Andrea Agnelli, πρώην προέδρου της ποδοσφαιρικής ομάδας, ο οποίος επίσης αποχώρησε την ίδια χρονική στιγμή με τον Arrivabene.
Με τη Ferrari, ωστόσο, να δείχνει πως δεν πρόκειται να ανακοινώσει κάποιο πρόσωπο εντός του 2022, απαντήσεις θα πάρουμε από την 1η Ιανουαρίου του 2023.
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!