Για σχεδόν ένα τέταρτο του αιώνα, ο Mattia Binotto έχει περάσει στο Maranello σχεδόν απαρατήρητος στον έξω κόσμο. Τα τελευταία δύο χρόνια πρωτοστατεί ως τεχνικός διευθυντής της ομάδας και έχει πλέον προαχθεί για να οδηγήσει τη Ferrari στην παλιά της δόξα.
Μέχρι πρότινος, πολύ λίγα ήταν γνωστά για τον Ελβετό μηχανικό, ο οποίος προσχώρησε στην Scuderia το 1995 μόλις αποφοίτησε από το πανεπιστήμιο, όμως τώρα η Corriere della Serra δημοσίευσε μια μεγάλη συνέντευξη με το νέο επικεφαλής της ομάδας.
Ερωτηθείς για τις σκέψεις του πριν από τη νέα σεζόν που αρχίζει αυτό το Σαββατοκύριακο στη Μελβούρνη, ο Binotto είπε: “Έχουμε μια ομάδα που κάθε χρόνο δείχνει ανάπτυξη, γιατί κάθε χρόνο η ομάδα μαθαίνει, ακόμη και από τα λάθη. Και αυτή η διαδικασία μας οδήγησε στην δημιουργία ενός ακόμα καλύτερου μονοθέσιου. Νομίζω ότι η ομάδα που πρέπει να νικήσεις είναι ακόμα η Mercedes. Είμαστε μια νέα ομάδα, γνωρίζουμε τους στόχους μας, αλλά θα πρέπει να δείξουμε ότι είμαστε ενωμένοι υπό πίεση. Δεν ξέρω αν είναι πραγματικά μια ανησυχία, αλλά αυτό πρέπει να ελεγχθεί.”
“(Η Mercedes) είναι μια ενωμένη ομάδα, ξέρουν πώς να κατασκευάσουν ένα γρήγορο αυτοκίνητο, έχουν τους οικονομικούς πόρους, τις δεξιότητες και ακόμα κι αν βιώσουν αρχικές δυσκολίες θα τις ξεπεράσουν”.
Ένα μεγάλο ερωτηματικό κρέμεται πάνω από την Red Bull και την Honda, αν το πως θα συνδυαστούν και θα αποδώσουν θα μπορούσε να αποτελέσει παράγοντα στην κούρσα του τίτλου. Πόσο καθοριστικός παράγοντας, μόνο ο χρόνος θα δείξει. Ερωτηθείς πόσο ισχυρή αναμένει την ομάδα της Red Bull, ο Binotto προέβλεψε: “Ισχυρή. Η Honda έχει μεγαλώσει και έχει επίσης αποδειχθεί αξιόπιστη με τον Toro Rosso”.
Η Ferrari SF90 αποδείχθηκε ότι είναι ένα σταθερό και γρήγορο πακέτο εξ αρχής, με τον Sebastian Vettel και τον νεοφερμένο Charles Leclerc σταθερά μεταξύ των ταχύτερων και εκτός από μια απροσεξία κατά το δεύτερο τεστ, κατάφεραν εντυπωσιακά χιλιόμετρα, που δείχνει καλό για το ερχόμενο πρωτάθλημα.
Εξηγώντας τις αρετές του καινούργιου αυτοκινήτου τους, ο Binotto είπε: “Το πιο σημαντικό, έχει αεροδυναμική σταθερότητα, είναι προβλέψιμο και σταθερό στις μεσαίες και υψηλές ταχύτητες στις στροφές και στις ευθείες. Είναι κάτι που ψάχναμε επειδή ήταν ένα από τα προβλήματα με το αυτοκίνητο την περασμένη σεζόν”.
Εξήγησε πώς βρέθηκε η λύση: “Με ανατροφοδότηση μεταξύ της αεροδυναμικής σήραγγας και της πίστας. Έχουμε βελτιώσει τις προσομοιώσεις μας για να εντοπίσουμε τα προβλήματα και να έχουμε καλύτερη συσχέτιση με τα δεδομένα”.
Ο Binotto επανέλαβε επίσης ότι από την αρχή στον νεαρό Leclerc δόθηκε ο ίδιος εξοπλισμός με τον πιο έμπειρο συμπαίκτη του Vettel, “Η δική μας δέσμευση είναι να τους προσφέρουμε το ίδιο προϊόν. Η προσέγγιση είναι διαφορετική: Ο Charles είναι μια επένδυση για εμάς. Θα περάσει πολύ χρόνο με τους μηχανικούς για να κάνει την μεγαλύτερη πρόοδο. Θα μάθει γρήγορα, είναι έξυπνος τύπος”.
Όσον αφορά τις δικές του αρετές, ο 49χρονος μηχανικός παραδέχτηκε: “Δεν είμαι ιδιαίτερα καλός στο σχεδιασμό αλλά μάλλον ένας μηχανικός με καλή κατανόηση του φυσικού και όχι του μηχανικού φαινομένου”.
“Πιστεύω ότι σε αυτά τα χρόνια η δύναμή μου ήταν στη διαχείριση μιας ομάδας. Εάν το θέμα είναι τεχνικό ή πολιτικό μετράει ελάχιστα, το σημαντικό είναι πως οργανώνεις μια ομάδα. Περισσότερο από οτιδήποτε άλλο αισθάνομαι σαν ένα άτομο που μπορεί να βοηθήσει τους άλλους να κάνουν τη δουλειά τους καλά”.
Του ζητήθηκε να συγκριθεί με τον θρυλικό Enzo Ferrari ο οποίος ήταν γνωστός ως “υποκινητής των ανδρών” και έτρεξε την ομάδα του, ενώ διαχειριζόταν τους οδηγούς του με παρόμοιο τρόπο. Ο Binotto απάντησε: “Όχι, η δική μου προσέγγιση είναι περισσότερο από μια πατρική φιγούρα. Σχεδόν αισθάνομαι σαν δάσκαλος”.
Έριξε φως στον “πόλεμο” που έπληξε την ομάδα στα τέλη του περασμένου έτους, ο οποίος τελικά οδήγησε στο διορισμό του στη θέση του Maurizio Arrivabene. Παρά το γεγονός ότι οι αναφορές μετά από το καλοκαίρι του περασμένου έτους μιας κρίσης μέσα στην ομάδα ήταν “ψευδείς ειδήσεις”, ήταν σαφές ότι ο Binotto ήταν δυσαρεστημένος και μάλιστα είχε εξετασθεί από τη Mercedes, που ποτέ δεν είχε πρόβλημα να “πάρει” από τη Ferrari.
Το Δεκέμβριο ο πρόεδρος της Ferrari και ο κληρονόμος του Agnelli, John Elkann, προσπάθησαν να κάνουν ανακωχή μεταξύ του τεχνικού επικεφαλής και του Arrivabene, αλλά χωρίς αποτέλεσμα, οπότε έπρεπε κάποιος να φύγει και επέλεξαν να απελευθερώσουν τον Arrivabene.
Ερωτηθείς για το αν το να φύγει από τον Maranello ήταν μια επιλογή, ο Binotto είπε: “Ένιωσα ότι δεν είμαι πλέον σε θέση να κάνω τη δουλειά μου καλά και το έκανα γνωστό. Αυτό δεν ήταν μια δυσκολία που βίωνα μόνο εγώ, αλλά επίσης σχετίζεται με ολόκληρη την ομάδα, διότι ακόμη και αν ένας τεχνικός διευθυντής δεν δουλεύει με τον καλύτερο τρόπο, όλα αντικατοπτρίζονται σε αυτά που διαχειρίζεται. Ναι, είναι αλήθεια, άλλες ομάδες είχαν έρθει σε επαφή μαζί μου επειδή η εμπειρία μου έχει αξία στην F1. Είμαι οπαδός της Ferrari από τότε που ήμουν παιδί. Δεν έχω σκεφτεί ποτέ άλλη ομάδα εκτός από τη Ferrari”.
Επίσης του έκαναν την αναπόφευκτη ερώτηση: Ποια ήταν τα προβλήματα μεταξύ αυτού και του Arrivabene; “Εδώ και 25 χρόνια είχα την τύχη να ζήσω αυτές τις ένδοξες στιγμές με τους Todt, Brawn και Schumacher. Και στη συνέχεια με τον Stefano Domenicali. Έχω πάντα μάθει από όλους, ακόμη και από τον Maurizio και τον ευχαριστώ γι ‘αυτό. Η προσωπική σχέση ήταν πάντα καλή. Ποτέ δεν ήταν ένας καυγάς, οι δυσκολίες που σχετίζονται με το όραμα, τη διοίκηση της ομάδας ή ένα σαββατοκύριακο αγώνα. Είχαμε διαφορετικές απόψεις”, απάντησε ο Binotto.
Ο άνθρωπος που πίστευε τον Binotto ήταν ο αείμνηστος Sergio Marchionne και πάνω απ’ όλα, πριν πεθάνει πέρυσι σχεδίαζε για αυτή τη σεζόν και ήταν ζωτικής σημασίας να προχωρήσει σε συμφωνία για να προωθήσει τον Charles Leclerc στην ομάδα στη θέση του Kimi Raikkonen.
Ερωτηθείς τι του δίδαξε ο Marchionne, ο Binotto απάντησε: “Μη θέτετε όρια. Δώστε μας το στόχο να φτάσουμε στο αδύνατο. Ήταν η συνεχής παρακίνησή του, να προσπαθήσει να κάνει κάτι που θα μείνει στην ιστορία, είτε προσωπικά είτε από αυτό το άθλημα”.
Όσο για την ταχεία άνοδό του από τον Marchionne, αποκάλυψε: “Ναι, ήταν μια εντελώς απροσδόκητη εξέλιξη. Με είχε ήδη προαγάγει σαν επικεφαλής των κινητήρων το 2014, αλλά νομίζω ότι με την δεύτερη υποψηφιότητα ήθελε να σπάσει το καλούπι όχι μόνο στη Ferrari αλλά και στην F1. Επιλέγει έναν τεχνικό διευθυντή που δεν έχει σχεδιάσει ποτέ αυτοκίνητο. Ήταν ένα στοίχημα που έχει να κάνει με αυτήν την οριζόντια οργάνωση, με την οποία συνεχίζουμε να δουλεύουμε.
“Ως διευθυντής, δεν μπορείς πλέον να μπεις σε λεπτομέρειες και να ενεργοποιήσεις αυτόματα τους ανθρώπους. Δεν είναι η μηχανή του Binotto, ανήκει σε όλους: στον καλλιτέχνη, στο ζωγράφο, στον οδηγό… οι συνεργάτες γίνονται πρωταγωνιστές”.
Συνέχισε να εξηγεί ότι δεν ήταν έκπληκτος από το διορισμό του στο ρόλο του διευθυντή της ομάδας, “Είχα συζητήσει τη δυνατότητα αυτή με τον Arrivabene, αλλά τελικά ο διορισμός ήταν μια απόφαση της εταιρείας. Είμαι ευγνώμων στη Ferrari για την εμπιστοσύνη και την εκτίμησή τους”.
Τελικά, για το αν μπήκε στο μυαλό του ότι είναι ένα παραμύθι έμπνευσης για έναν ασκούμενο να καταλήγει επικεφαλής της ομάδας, συμφώνησε: “Ναι, ειδικά για τους συναδέλφους μου που με θεωρούν έναν από αυτούς και ίσως αυτό είναι το ισχυρό σημείο μου. Για μερικούς είναι ακόμα οι ασκούμενοι τους, για εμένα είναι νέοι μηχανικοί πίστας”, πρόσθεσε ο Binotto, ο 28ος διευθυντής ομάδας της Ferrari.
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!