Ο τεχνικός διευθυντής της Red Bull Andrian Newey αναλύει πως η Ferrari προσπάθησε να τον προσλάβει σε τρεις διαφορετικές περιπτώσεις.
Αν και φημισμένος σαν ο καλύτερος και με ρεκόρ σχεδιαστής, δεν έχει δουλέψει ποτέ για την ιταλική ομάδα, εν αντιθέση έχει κερδίσει πρωταθλήματα με τις Williams, McLaren και Red Bull.
Ωστόσο αυτό δεν ήταν λόγο της μη προσπάθειας από την πλευρά της Scuderia.
“Ήρθαμε κοντά τρεις φορές” είπε ο Newey στο skysports “Αρχικά στην καριέρα μου στο IndyCar, όπου η Ferrari αποφάσισε να κατασκευάσει ένα IndyCar, μου προσφέρθηκε να συμμετάσχω ως επικεφαλής σχεδιαστής για αυτούς, αλλά δεν αισθάνθηκα ότι ήταν σωστό, οπότε το απέρριψα”.
“Τότε, πολύ πιο σοβαρά, ο Jean Todt μου προσέφερε την ιδιότητα του τεχνικού διευθυντή το 1996. Σε εκείνο το σημείο είχα προσφορές να μείνω στη Williams, να συμμετάσχω στη McLaren ή να πάω στη Ferrari”.
“Το σκέφτηκα πολύ και σοβαρά, αλλά είχα μια νέα οικογένεια τότε και αποφάσισα ότι ήθελα να μείνω στο Ηνωμένο Βασίλειο”.
Αν δεχόταν αυτή τη δεύτερη προσφορά, ο Newey ίσως είχε μπλοκάρει το δρόμο του Ross Brawn προς τη Ferrari. Ο Brawn συμμετείχε στην ομάδα ως τεχνικός επικεφαλής το 1997, κερδίζοντας έξι τίτλους κατασκευαστών σε εννέα χρόνια.
Ωστόσο, η πιο ελκυστική προσφορά για τον Newey ήταν το 2014. Είχε μόλις κερδίσει τέσσερα διαδοχικά πρωταθλήματα με την Red Bull, αλλά η ομάδα είχε προβλήματα με την ισχύ στην αρχή της νέας υβριδικής εποχής.
Ο Newey εξήγησε στο καινούριο βιβλίο του: “Πώς να κατασκευάσετε ένα αυτοκίνητο”, πως η Ferrari του έκανε πρόταση επιπέδου «αστέρα του σινεμά» μια υπερβολικά μεγάλη οικονομική προσφορά, προετοιμασμένη να υπερδιπλασιάσει το μισθό του από τη Red Bull – ενώ υπήρξαν επίσης συνομιλίες με τη Mercedes.
“Η Renault δεν φάνηκε να είναι διατεθειμένη να βρει την χρηματοδότηση για να λύσει πραγματικά το πρόβλημα, το οποίο ήταν το καταθλιπτικό και ανησυχητικό κομμάτι”.
“Ήμουν σε μια δύσκολη θέση. Δεν ήθελα να φύγω από την Red Bull γιατί αισθανόμουν σαν στο σπίτι μου και είχα εμπλακεί από την αρχή με τον Christian [Horner, επικεφαλής ομάδας], φτιάχνοντας την ομάδα από τις στάχτες της Jaguar μέχρι εκεί που ήταν τότε”.
“Δεν ήθελα να φύγω από αυτό, αλλά εξίσου δεν ήθελα να είμαι σε θέση όπου λειτουργούσαμε με το ένα χέρι δεμένο πίσω από την πλάτη μας στο τμήμα κινητήρων”.
“Ήταν μια πολύ δύσκολη απόφαση, η Ferrari ήρθε με μια απίστευτη προσφορά, πολύ ελκυστική, και μου προκάλεσε πολλές άυπνες νύχτες για να αποφασίσω τι θα κάνω. Τελικά αποφάσισα να μην φύγω από την Red Bull”.
Οι τρεις οδηγοί που ο Newey θα ήθελε να συνεργαστεί
“Ένας από αυτούς θα ήταν ο Michael Schumacher, σίγουρα”, εξηγεί ο Newey. “Είναι προφανώς ένας μεγάλος συναγωνιζόμενος, ένας υπέρτατος συναγωνιζόμενος, αλλά πάντα τον αισθάνθηκα σαν να ήταν ο αντίπαλος στην αλήθεια.
“Είναι κρίμα που απογοήτευσε τον ευατό του για τις οδηγικές του ικανότητες, αλλά νομίζω ότι τα ανταγωνιστικά ένστικτα του τον παρέσυραν”.
“Μετά είναι ο Alonso. Και πάλι, ήρθαμε κοντά μερικές φορές. Ένας άλλος υπέρτατος συναγωνιζόμενος, το να κερδίσει μόνο δύο πρωταθλήματα πριν από όλα αυτά τα χρόνια, ποιος θα μπορούσε να το προβλέψει αυτό στο τέλος του 2007”;
“Και ο Lewis Hamilton, τα πρώτα του πρωταθλήματα ήταν λίγο πάνω και κάτω, αλλά το πρωτάθλημα που έχει κατακτήσει φέτος (2017) είναι αναμφισβήτητα το καλύτερο του, κατά τη γνώμη μου, επειδή έκανε μια τέτοια ισχυρή σεζόν”.
“Δεν υπήρξαν κακοί αγώνες, ήξερε πότε θα διεκδικήσει και πότε θα αφήσει μια θέση για να μην έχει εγκατάλειψη”.
Απόσπασμα από το βιβλίο του: “Πως να κατασκευάσεις ένα αυτοκίνητο”.
“Η άνοιξη του 2014 ήταν μια καταθλιπτική εποχή, χωρίς φανερό φως στο τέλος του τούνελ. Σκεφτόμουν τις επιλογές μου, όταν με πλησίασε ο Niki Lauda από τη Mercedes. Τότε ξεκίνησε μια σειρά συνομιλιών για τη συμμετοχή μου στη Mercedes, με τον Niki να με επισκέπτεται μερικές φορές στο σπίτι για να το συζητήσουμε, μπήκα στον πειρασμό αλλά όχι τόσο πολύ. Για να πάω στη Mercedes, η ομάδα που έδειχνε καθαρά ότι θα κέρδιζε το πρωτάθλημα εκείνο το έτος, το 2014, αντικαθιστώντας αποτελεσματικά τον Ross Brawn, δεν αισθάνομουν καλά με αυτό και θα ένιωθα σαν κυνηγός τροπαίου. Ευχαρίστησα λοιπόν τον Niki αλλά την απέρριψα”.
“Με προσέγγισε και μια ομάδα από το πρωτάθλημα LMP1. .Αυτό ήταν πολύ ενδιαφέρον, καταρχήν, να συμμετάσχω σε μια ομάδα με στόχο να κερδίσω το Le Mans, παραμένει στη λίστα μου, αλλά η ομάδα έχει την έδρα της στη Γερμανία και αυτό δεν μου έδωσε την έφεση. Τότε ήρθε η τρίτη προσέγγιση από την Ferrari. Με είχαν προσεγγίσει ξανά αλλά αυτή την φόρα είχαν σοβαρές βλέψεις. Ταξίδεψα για να επισκεφθώ τον Luca Montezemolo, τον τότε Πρόεδρο της Ferrari, που τον είδα στο αγρόκτημα του κοντά στην Τοσκάνη. Κάναμε σοβαρές συζητήσεις και η προσφορά τους ήταν εκπληκτική. Ο Luca ήθελε να μου δώσει όλη τη εξέλιξη της Ferrari, οδικών και αγωνιστικών αυτοκινήτων. Η προσφορά ήταν σχεδόν “σταρ του κινηματογράφου” και η μεγαλύτερη οικονομική προσφορά, πολύ πάνω από το διπλάσιο του ήδη γενναιόδωρου μισθού που λάμβανα στην Red Bull”.
“Είχα μια πολύ δύσκολη απόφαση να πάρω και αυτό με άφησε πολλές νύχτες ξύπνιο. Αυτό συνεχίστηκε σκεπτόμενος τους διάφορους παράγοντες: οικογένεια, κουλτούρα, εργασιακές διαφορές, τις πιθανότητες επιτυχίας ή αποτυχίας, τις επιπτώσεις και των δύο…
“Αλλά τελικά ευχαρίστησα τον Luca και τον απέρριψα”.
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!