Ο Fernando Alonso εξήγησε γιατί έριξε την προσοχή στον άνεμο και προσπάθησε να περάσει χωρίς φρένο από την τελευταία στροφή του Red Bull Ring, κατά τη διάρκεια του Q2 για το Αυστριακό Grand Prix.
Ο ομόσταβλος του Stoffel Vandoorne είχε ήδη εξαλειφθεί στο τέλος του Q1 και ο Alonso μαχόταν για να αποφύγει την ίδια μοίρα στο τέλος του Q2.
Φαινόταν δε ότι η τελευταία του προσπάθεια θα ήταν αρκετή για να βάλει τον Ισπανό στην πρώτη δεκάδα. Αλλά δεν υπολόγισε σωστά την τελευταία στροφή και ήρθε με τόσο μεγάλη ταχύτητα που δεν κατάφερε να κρατήσει το MCL33 στην πίστα.
“Τον τελευταίο μου γύρο, ήμουν δυο δέκατα πιο αργά από τον προηγούμενο γύρο μου”, εξήγησε ο Alonso.
“Για τις τελευταίες δύο στροφές, είπα στον εαυτό μου:” Ας προσπαθήσουμε να φτάσουμε στα όρια αυτών των στροφών, σε περίπτωση που μπορώ να ανακτήσω τα δέκατα. “Αλλά αυτό που επιχείρησα ήταν πέρα από το όριο!”
Η φανερή προσέγγιση του Alonso στην τελευταία στροφή σίγουρα του κέρδισε λίγο χρόνο και κατάφερε να βάλει χαμόγελα στα πρόσωπα που τον υποστηρίζουν, στους λάτρεις του σπορ και στο γκαράζ της McLaren που έχει ένα δύσκολο Σαββατοκύριακο.
“Είχαμε χαμόγελα και διάθεση σήμερα και το μονοθέσιο ήταν καλό για οδήγηση”, επέμεινε.
Ωστόσο, δεν υπάρχει αμφιβολία ότι η 13η θέση στο grid είναι αυτό όπου ο δύο φορές παγκόσμιος πρωταθλητής και ο νικητής του Le Mans για το 2018 θα ήθελαν ποτέ να είναι.
“Αυτό εξακολουθεί να μην είναι η θέση που θέλουμε, και πρέπει να συνεχίσουμε να βελτιώνουμε”, συμφώνησε, προσθέτοντας ότι δεν υπήρχε κάτι περισσότερο που θα μπορούσε να κάνει αυτό το Σάββατο.
“Δείξαμε τον καλύτερο μας εαυτό στις κατατακτήριες σήμερα και νομίζω ότι μεγιστοποιήσαμε το πακέτο”, είπε.
Η τελική προσπάθεια του Alonso στις κατατακτήριες έγινε με τα μαλακά ελαστικά με τον κίτρινο σιρίτι, τα πιο αργά από τα τρία διαθέσιμα της Pirelli στους οδηγούς αυτό το Σαββατοκύριακο. Εξήγησε την απόφαση να τρέξει με αυτό το ελαστικό στα μέσα ενημέρωσης μετά τον αγώνα.
“Είχαμε ένα σύνολο λιγότερο από πάρα πολύ μαλακά (ultra softs)”, πρόσθεσε ο Alonso. “Επιλέξαμε να έχουμε δύο κίτρινα … Έτρεξα ένα γύρο στο Q2 και δεν ήταν πολύ κακό. Ένιωθα σταθερό το μονοθέσιο και πρέπει να είναι μια καλή βοήθεια για [τον αγώνα].
“Αύριο, πρέπει να στοχεύουμε τους βαθμούς, να σκεφτόμαστε την καλύτερη στρατηγική που μπορούμε να κάνουμε δεδομένου ότι έχουμε ελεύθερη επιλογή για την εκκίνηση και όλες οι δυνατότητες είναι ανοιχτές για εμάς, είμαι σχετικά αισιόδοξος”.
Εν τω μεταξύ, ο Vandoorne θα ξεκινήσει το Grand Prix από την 15η θέση, μετά από μία ποινή που προέκυψε στον Charles Leclerc της Sauber.
«Δεν είχα κάποια συγκεκριμένα θέματα σήμερα το απόγευμα», υπογράμμισε ο Βέλγος. »Οι κατατακτήριες ήταν σχεδόν αυτό που περιμέναμε.
“Αλλάξαμε πολλά χθες στο μονοθέσιο, αλλά σήμερα το αφήσαμε χωρίς ούτε μία ρύθμιση”, είπε. “Εξακολουθεί όμως να αισθάνεται λίγο διαφορετικό από ένα σετ ελαστικών σε άλλο, το οποίο είναι δύσκολο να εξηγηθεί.
“Ίσως είναι η προετοιμασία των ελαστικών, ή τα άλλα μονοθέσια κάνουν γύρους προθέρμανσης πριν ξεκινήσουν τους γύρους που πιέζουν και αυτό τους βοηθάει”.
Ο Vandoorne είχε χάσει σημαντικό χρόνο στο Practice1, όταν υπέστη ζημιά στην εμπρός πτέρυγα του από τα kerbs της πίστας. Και η MCL33 υπέστη περισσότερες ζημιές το Σάββατο στο ίδιο σημείο.
“Όλοι όσοι έχουν αγγίξει αυτά τα kerbs έχουν σπάσει κομμάτια του μονοθεσίου τους”, παραπονέθηκε. “Ακόμα και στης κατατακτήριες σήμερα το απόγευμα, έσπασε πάλι κομμάτι από το μονοθέσιο μου – και δεν έφτασα ούτε βρήκα σε κανένα από τα kerbs!
“Είναι πολύ σκληρά, δεν βλέπω τον λόγο να τα βάλουν εκεί: αν μπούμε τόσο δυνατά στην στροφή χάνουμε χρόνο ούτως ή άλλως”, αναστέναξε. “Θα δούμε αύριο τι φέρνει ο αγώνας.”
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!